Simptome ambreiaj defect
Faptul că mașina e un mecanism foarte complex e cunoscut de toată lumea. În plus, interdependența funcționării corecte a unui număr atât de mare de sisteme face ca unele dintre acestea să aibă un rol foarte important. Pedala de ambreiaj este una dintre cele mai utilizate componente, fiind astfel predispusă anumitor defecțiuni. Importanța acestui sistem vine din faptul că el face legătura dintre motor și cutia de viteze, permițând șoferilor să schimbe vitezele în momentul cel mai potrivit. De aceea, orice fel de probleme ambreiaj pot fi observate cu ușurință și depistate înainte de produce pagube foarte mari. Din păcate, chiar dacă defectele pot fi minore, în general ele nu prea pot fi remediate la fața locului datorită complexității unor astfel de reparații. Dacă observi că ai pedala de ambreiaj moale, n-ar trebui să stai prea mult pe gânduri, ci să ajungi cât mai repede într-un atelier auto.
De ce patinează ambreiajul
Îmi patinează ambreiajul. Aceasta este una din primele reacții la una dintre cele mai uzuale probleme legate de ambreiaj. Mai exact, în momentul în care ești la o viteză mai mare și schimbi pe o treaptă superioară de viteze, aceasta se realizează într-un timp mult mai îndelungat, iar ambreiajul patinează. Acest simptom este în general însoțit de un altul, anume prezența unui miros puternic de ars. Din păcate, un asemenea comportament al mașinii trebuie să fie un puternic semnal de alarmă care indică faptul că durata de viață a ambreiajului se apropie de sfârșit. Dacă ai cum, încearcă să ajungi de urgență la cel mai apropiat service, pentru a evita folosirea unei platforme. Totodată, pregătește-te să scoți din buzunar o sumă destul de consistentă, însă te poți consola cu faptul că nu prea ai alte soluții la îndemână. De obicei, fenomenul de patinare ambreiaj apare după 80.000 – 100.000 km.
Pedala ambreiaj rămâne jos
Un ambreiaj defect are simptome variate, precum blocarea pedalei într-o anumită poziție sau modificarea forței cu care trebuie apăsată. Acestea sunt semne clare ale unei defecțiuni, însă cu puțin noroc ai putea scăpa de costuri ridicate prin intermediul unui mecanic iscusit. Totodată, sunetele neobișnuite ce apar în preajma schimbării vitezei sunt un alt indicator important. Orice scârțâit la ambreiaj trebuie luat în considerare, pentru că altfel te poți trezi neputincios în mijlocul drumului, fără altă opțiune în afara platformei. Consistența și culoarea lichidului de ambreiaj sau a uleiului de motor sunt alți indicatori de care e bine să se țină cont în această direcție. De aceea, e bine ca în timpul liber să mai arunci un ochi sub capotă și să mai faci verificări la sistemele importante. Nu se știe niciodată când această operațiune te poate scăpa de numeroase bătăi de cap inutile, așa că fii cu ochii în patru.
Simptome ambreiaj – scurtă recapitulare
Fiind unul din componentele cele mai vulnerabile ale mașinii, ambreiajul poate oricând să cedeze. Însă există anumite simptome care pot să îți indice imediat că trebuie să faci o vizită urgentă la mecanic. Ca o scurtă recapitulare, le trecem în revistă pe cele mai importante:
- patinează ambreiajul
- pedala de ambreiaj e prea moale sau prea tare
- se aud sunete ciudate la schimbarea vitezei
- miros de ulei ars
Concluzii
Mașina ne poate ajuta să economisim o grămadă de timp și ne oferă luxul de a putea ajunge oriunde într-o perioadă scurtă. Însă există și anumite aspecte mai puțin plăcute, ce au în general legătură cu defecțiunile și costurile de reparații. Problemele de ambreiaj sunt destul de comune, așa că e important să fii pregătit și informat, pentru a te putea confrunta mai ușor cu ele. Așadar, indiferent că auzi sunete ciudate din cauza ambreiajului sau că ai, pur și simplu, o presimțire, cel mai recomandat ar fi să tragi o fugă la mecanic pentru a putea să stai liniștit.