este ales a fi ignorată. În cele ce urmează o să primești niste sfaturi în legătură cu prevenția caroseriei de apariția ruginii dar si cum s-o îndepărtezi în cazurile mai puțin favorabile în care ea este deja observabilă. Rugina apare ca urmare a unui proces chimic prin care metalul rămas expus prin îndepărtarea vopselei, vine în contact cu aerul ceea ce îl determină să se oxideze, să corodeze. Tratarea urmelor mici de rugină este dovedită a fi un efort destul de puțin semnificativ, acestea apârand cel mai adesea ca urmare a unor mici accidente în antecedente, fie ele ciocniri sau urme rezultate ca urmare a reziduurilor prezente pe marginea drumului.
Care sunt pașii care trebuie să-i urmăm în îndepărtarea cu succes a ruginei?
Primul pas în indepărtarea stratului de rugină este aplicarea unei soluții folosite ca tratament pentru rugină (Nigrin) pe care îl vei găsi în tub la maxim 15 lei. Acesta va avea ca rezultat împiedicarea apariției unui nou strat de rugină și pregătirea pentru vopsire și lăcuire. După, se aplică un strat de zinc pe metalul curat, îndepărtarea de rugină și vopsea din regiunea afectată, cu ștergerea resturilor. Urmează aplicarea unui strat generos de grund auto anticoroziv dintre care am recomanda NEOCAR GRUND AUTO. Se folosește primer pentru a acoperi zona respectivă care se dorește a fi continuată cu până la 1 cm în zona sănătoasă. Cu ajutorul unui șmirghel de granulație medie se netezește acest chit aplicat, având în vedere aducerea acestuia la un nivel pe cât se poate de apropiat cu cel al vopselei înconjurătoare. Pasul final al acestei operațiuni constă în achiziționarea unor spray-uri de vopsea care de-asemenea se găsesc la tub în nenumărate sortimente de culori, la un preț mediu de 25-30 lei. Se aplică un strat în zona respectivă și se revine după 24 de ore sau după ce vopseaua s-a uscat, cu un al doilea strat și eventual un polish al zonei respective. Deși rugina poate părea a fi doar o problemă a esteticii mașinii tale, lăsată nesupravegheată, aceasta are potențialul de a slăbi sau chiar deteriora părți importante ale autovehiculelor. Așadar, ceea ce inițial putea fi evitat printr-o simplă operațiune rapidă și puțin costisitoare are acum potențialul de a duce la necesitatea plății unor facturi ridicate la service-ul mașinii.