Când acești acumulatori sunt epuizați, bateriile sunt reîncărcate folosind curent de la rețeaua electrică, fie de la o priză de perete sau de la o unitate de încărcare dedicată. Deoarece aceste mașini nu funcționează pe benzină sau motorină și sunt alimentate în întregime de electricitate, autovehiculele cu baterii electrice și camioanele sunt considerate vehicule „electrice”. Emisiile provenite de la vehiculele electrice depind de regiunea geografică în care vehiculul este încărcat. Atunci când sunt conduse, BEV-urile nu produc noxe, neavând nici măcar tobă de eșapament. Cu toate acestea, energia electrică pe care o utilizează poate produce diferite gaze, iar alte surse de poluare pot fi găsite la sursa generării curentului – de exemplu, cea a extracției combustibililor fosili. Cantitatea de poluare produsă depinde de modul în care este produsă energia electrică. În Statele Unite, autovehiculele electrice încărcate de către cea mai poluantă rețea de cărbune produc în continuare mai puțină poluare decât omologii pe benzină. BEV-urile alimentate cu surse regenerabile de energie, cum ar fi energie eoliană sau solară, sunt practic fără emisii toxice. Lipsa necesității de benzină sau motorină înseamnă, de asemenea, că autovehiculele electrice cu baterii sunt mult mai eficiente din punct de vedere al costului consumului de combustibil decât vehiculele convenționale. Totuși, comparațiile exacte depind de modelul vehiculului și de prețul combustibilului, însă conducerea unei mașini electrice poate fi cu aproximativ 75% mai economă.
Care sunt caracteristicile autovehiculelor electrice?
Asemănător altor vehicule electrice și hibride, BEV-urile reduc la minimum energia risipită, oprind motorul autovehiculului când nu se mai înregistrează a fi în mișcare (funcție stop-start) și încărcând bateria în timpul frânării (frânare regenerativă). Motoarele electrice sunt, de asemenea, mai eficiente din punct de vedere energetic decât motoarele pe benzină sau diesel.
Cum funcționează mașinile electrice cu baterie?
Mașinile electrice funcționează în întregime pe electricitate și pot fi mult mai curate din punct de vedere al noxelor decât vehiculele alimentate cu benzină sau motorină. Mașinile electrice au avantajul suplimentar al reîncărcării la domiciliu. O priză de 240 volți, similară celei utilizate pentru variate electrocasnice, poate încărca un vehicul peste noapte. Încărcate la maxim, cei mai mulți acumulatori oferă mașinilor o autonomie cuprinsă între 100 și 150 km, în limitele cerințelor zilnice ale majorității populației, deși unele BEV-uri pot oferi, printr-o singură reîncărcare, până la 350 km. Numărul crescător al stațiilor de încărcare publice și al punctelor de reîncărcare de la serviciu oferă o capacitate de încărcare suplimentară.
Care este experiența din spatele volanului, privită subiectiv prin ochii șoferilor?
Motoarele electrice generează cuplu aproape instantaneu, în timp ce cuplul motoarelor cu combustie internă crește în tandem cu turația motorului (RPM). Acest lucru înseamnă că BEV-urile au o accelerație extrem de rapidă și o senzație de mașină agilă în comparație cu cele convenționale.
Încercați să găsiți o mașină electrică accesibilă?
În momentul de față, pe piață există mai multe opțiuni în ceea ce privește numărul și tipul mașinilor electrice decât au existat vreodată, deoarece tehnologia alimentată de baterii continuă să facă incursiune în mainstream. Așadar, am decis să evidențiem două dintre cele mai ieftine mașini electrice pe care le puteți cumpăra în 2017, totul pentru a vedea care sunt opțiunile disponibile pentru cumpărătorul de rând.
Mitsubishi i-MiEV Modelul Mitsubishi i-MiEV confirmă în continuare expresia : „De cât plătești, atât primești!”. Fiind cea mai ieftină mașină electrică pe care o puteți achiziționa în 2017, Mitsubishi i-MiEV se poate limita la prețul său scăzut oferind un interior mic în care se pot înghesui maximum 4 pasageri. Aceasta oferă 66 cai putere și un cuplu de 145 KGF, autonomia fiind limitată la un maxim de 62 kilometri. De asemenea, pentru a vă încărca complet bateria, pregătiți-vă să așteptați șapte ore, în cazul în care o conectați la o priză de 240 volți.
Nissan Leaf Nissan Leaf a fost cea mai bine vândută mașină electrică din lume însă acest lucru se datorează în mare măsură faptului că a fost printre primele mașini electrice care puteau fi într-adevăr folosite în viața de zi cu zi. Modelul actual oferă performanțe relativ acceptabile, cu 107 CP și un cuplu de 187 KGF, însă are o autonomie relativ scăzută, undeva sub 200 kilometri. Producătorul Nissan este conștient de limitările acestea și afirmă că modelul din 2018 va fi capabil de călătorii de peste 350 kilometri la o singură reîncărcare completă.
Cum se face încărcarea mașinilor electrice?
Nu există nici o îndoială - alimentarea mașinilor electrice este total diferită de alimentarea unei mașini cu benzină. În general, este mult mai convenabil să încărcați o mașină electrică – în momentul în care ajungeți acasă, veți petrece 2-3 secunde conectându-vă la o sursă electrică, urmând apoi ca ziua următoare să petreceți alte 2-3 secunde pentru a o deconecta de la sursa de curent, atunci când sunteți gata să conduceți undeva din nou. 95% din totalul încărcărilor mașinilor electrice se face acasă și există câteva moduri obișnuite de încărcare acasă. Una este să conectați pur și simplu la o priză standard de electricitate. Toate mașinile electrice au ceea ce se numește „încărcător la bord” în dotarea standard. Deci, tot ce aveți nevoie este să utilizați cablul de încărcare pe care îl primiți odată cu mașina pentru a vă conecta la o sursă de energie electrică. Cu toate acestea, pur și simplu conectarea la priză nu vă va încărca foarte repede mașina. Dacă doriți să încărcați mai repede, probabil doriți un device numit „Electric Vehicle Service Equipment”. Indiferent de tipul încărcătorului pe care îl folosiți sau de tipul de mașină pe care îl aveți, este important să înțelegeți că viteza de încărcare nu este niciodată aceeași pe parcursul ciclului de încărcare. Practic, atunci când bateria este mai aproape de a fi goală, electricitatea poate curge într-un ritm rapid. Pe măsură ce se încarcă, totuși, această rată trebuie să încetinească. Acest lucru se numește „## tapering” și veți observa că acesta începe la aproximativ 50% din capacitatea bateriei, devenind foarte puternic la valori de peste aproximativ 80%.