Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
vw-golf-5-l-01.jpg

Volkswagen Golf 5

Volkswagen Golf Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Volkswagen Golf, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Golful din a cincea generaţie ajunge în 2003 pe străzile Germaniei şi înlocuieşte astfel, după şase ani, modelul Golf IV. Prin partea frontală uşor conică, Golf 5 are un aspect în formă de săgeată mai accentuat decât în cazul predecesorului. Grupuri de trei litere cum ar fi ESP, ASR, ABS, EDS şi alte noutăţi tehnologice sunt disponibile standard începând cu această serie. Totuşi, cu aproximativ 800.000 de exemplare vândute, numărul de maşini Golf 5 reprezintă doar o jumătate din numărul de modele Golf 4 vândute. În toamna anului 2008, seria este înlocuită de Golf VI.

Versiunile şi motoarele Golf V

Golf V GTI aminteşte de cultul GTI al primei generaţii: spre exemplu, grila frontală este din nou în formă de fagure şi are marginile roşii, aşa cum era şi la Golf I GTI. În afară de asta, s-a adoptat un nou design al ceasurilor din bord, scaune caroate, inserţii din aluminiu şi fuste laterale negre. Din vechi se face nou: Golf V GTI a apărut prima dată cu un motor 2,0 TFSI - TFSI reprezintă „Turbo Fuel Stratified Injection“, pe română: motoare turbo cu injecţie directă. Motorul în patru cilindri aduce 147 kW pe stradă. GTI-ul era disponibil opţional cu cutia de viteze Direct Shift (DSG). Cu modelul special GTI Edition 30 , prin îmbunătăţirea motorului TFSI, este chiar mai măreţ: cu un cuplu de 300 Nm şi o putere de 169 kW modelul atinge viteza maximă de 245 km/h şi accelerarea de la 0 la 100 km/h este reuşită în 6,4 secunde datorită cutiei DSG. Pe lângă inscripţiile „Edition 30“, acest Golf se putea recunoaşte şi după jantele de aluminiu Detroit vopsite în negru, şi stopurile fumurii. Cu un an înainte ca Golf 4 să fie introdus, apare pe piaţă modelul special Golf V GTI Pirelli - şi aici putem observa în prim plan renaşterea Golfului Pirelli din prima generaţie. Volkswagen Golf 5 vedere din fata Dotările tehnologice sunt identice cu cele ale GTI Edition 30, dar cu jante din aliaj Pirelli, scaune sport parţial din piele şi alte dotări extra. Golf V SDI este în principiu identic cu TDI-ul, dar fără turbosuflantă şi fără intercooler: S reprezintă „simplu diesel”. Cu o putere de 50 kW şi o capacitate de 1,9 litri, motorul se inspiră din SDI-ul cunoscut de toţi din a treia generaţie. În februarie 2004 urmează un motor de 2,0 litri şi o putere de 55 kW. Golf V Blue Motion este o variantă mai economică a Golfului 5 TDI normal. Cu o putere de 77 kW şi un consum de 4,5 litri/100km, Blue Motion era cel mai economic autoturism din seria Golf 5, însă atinge o viteză de top evident mai mare ca varianta SDI. Blue Motion are o gardă la sol uşor mai mică, iar micile îmbunătăţiri aerodinamice aduc cu ele un consum mai scăzut. Ca şi la Golf IV, Golf V R32 este cea mai puternică versiune din a cincea generaţie a modelului şi, totodată, unicul cu un motor în 6 cilindri. R32 a fost echipat cu un motor ce producea 184 kW şi atingea cu tracţiunea integrală 4Motion un cuplu de 320 Nm. Asta se traduce în accelerarea de la 0 la 100 km/h în 6,2 secunde cu DSG şi o viteză maximă de 250 km/h. Volkswagen Golf 5 vedere din lateral Varianta de bază era deja echipată cu multe „opţionale”, precum: aer condiţionat, computer de bord, faruri xenon, asistent la frânare şi multe altele. Golf V GT a fost prezentat în februarie 2006, fiind utilizat pentru prima dată un motor TSI (Twincharged Stratified Injection): la turaţii mici, un compresor lucrează singur pentru a elimina aşa zisul „turbo lag”. La turaţii medii, turbosuflanta este activată – iar la turaţii mari, turbosuflanta lucrează singură. Astfel, Golf 5 GT atinge un cuplu de 240 Nm. Varianta diesel a fost echipată cu un motor de 2,0 litri, ce producea 125 kW şi avea un cuplu de 350 Nm. Golf 5 GT este disponibil şi ca GT Sport cu suspensii sport şi cu geamurile de după pilonul B fumurii. Golf V Plus este modelul minivan al Golf 5. Modelul a fost gândit ca maşină de familie prin spaţiul interior extins, acoperişul înalt, nenumăratele locuri de depozitare şi poziţia înaltă a scaunelor. Golf V Variant este succesorul modelului combi din a patra generaţie şi oferă un volum de 505 litri, ce se extinde la 1550 litri în cazul plierii scaunelor din spate. Este disponibil ca motor aspirat normal pe benzină, cu motor TSI sau TDI, având diferite puteri. Din 2007, Variant este disponibil şi în variantă Blue Motion. Compatibilitatea E10: Atenţie, unele modele din seria Golf 5 au unele probleme în cazul alimentării cu E10: în special trebuie avut grijă la modelele Golf V FSI cu motoare de 1,4, 1,6 şi 2,0 litri cu 66, 85, şi respectiv 110 kW (produse între 2004 şi 2005).

Diferenţele dintre Golf 5 şi Golf 4

VW Golf V este modelul mai conic, mai aerodinamic şi cu mai multe dotări standard precum sistemul de reglare a forţei de tracţiune (ASR), asistent la frânare, program electronic de asigurare a stabilităţii (ESP) şi sistemul de antiblocare al roţilor (ABS). În afară de asta, toate modelele Golf V sunt echipate cu 6 Airbag-uri, închidere centralizată şi suspensie spate cu patru braţe.