- Pagină de start
- Auto
- Triumph
Oferte actuale pentru Triumph
-
Triumph Dolomite Sprint - berline - 2.0 L
€ 17.000,-- 45.105 km
- 03/1974
- 93 kW (126 CP)
- Vehicul de epocă
- - (Proprietar ant.)
- Manuală
- Benzină
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, BE-1440 Braine-le-Château -
Triumph Spitfire 1500
€ 18.000,-- 75.000 km
- 01/1976
- - kW (- CP)
- Vehicul de epocă
- - (Proprietar ant.)
- Manuală
- Benzină
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, ES-03680 ASPE -
Triumph TR6
€ 18.990,-- 31.225 km
- 01/1971
- 1 kW (1 CP)
- Vehicul second hand
- 3 proprietar ant.
- - (Tip cutie de viteze)
- Benzină
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, FR-62750 Loos-en-Gohelle -
Triumph GT6 MKII
€ 25.000,-- 21.703 km
- 01/1969
- 77 kW (105 CP)
- Vehicul second hand
- - (Proprietar ant.)
- Manuală
- Benzină
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, FR-45380 La Chapelle Saint Mesmin -
Triumph Stag
€ 33.500,-- 24.955 km
- 01/1974
- - kW (- CP)
- Vehicul second hand
- - (Proprietar ant.)
- Automată
- Benzină
- - (l/100 km)
-
0 g/km (mixt)
Alte informaţii privind consumul oficial de carburant şi emisiile oficiale de CO2 ale autoturismelor noi pot fi găsite în „Ghidul privind consumul de carburant, emisiile de CO2 şi consumul de curent al autoturismelor noi“ disponibil în toate punctele de vânzare şi la Deutsche Automobil Treuhand GmbH (Registrul Auto German) la www.dat.de.
Dealer, FR-50710 Créances -
Triumph TR6
€ 19.900,-- 150.224 km
- 01/1969
- - kW (- CP)
- Vehicul second hand
- - (Proprietar ant.)
- Manuală
- Benzină
- - (l/100 km)
-
0 g/km (mixt)
Alte informaţii privind consumul oficial de carburant şi emisiile oficiale de CO2 ale autoturismelor noi pot fi găsite în „Ghidul privind consumul de carburant, emisiile de CO2 şi consumul de curent al autoturismelor noi“ disponibil în toate punctele de vânzare şi la Deutsche Automobil Treuhand GmbH (Registrul Auto German) la www.dat.de.
Dealer, FR-50710 Créances -
Triumph Triumph 2000 version 2500 6cyl 1974
€ 4.500,-- 75.000 km
- 04/1974
- 80 kW (109 CP)
- Vehicul de epocă
- 3 proprietar ant.
- Manuală
- Benzină
-
11,0 l/100 km (mixt)
Alte informaţii privind consumul oficial de carburant şi emisiile oficiale de CO2 ale autoturismelor noi pot fi găsite în „Ghidul privind consumul de carburant, emisiile de CO2 şi consumul de curent al autoturismelor noi“ disponibil în toate punctele de vânzare şi la Deutsche Automobil Treuhand GmbH (Registrul Auto German) la www.dat.de. -
110 g/km (mixt)
Alte informaţii privind consumul oficial de carburant şi emisiile oficiale de CO2 ale autoturismelor noi pot fi găsite în „Ghidul privind consumul de carburant, emisiile de CO2 şi consumul de curent al autoturismelor noi“ disponibil în toate punctele de vânzare şi la Deutsche Automobil Treuhand GmbH (Registrul Auto German) la www.dat.de.
Persoană fizică, BE-1320 Beauvechain -
Triumph TR4
€ 15.900,-- 45.000 km
- 01/1964
- 83 kW (113 CP)
- Vehicul second hand
- - (Proprietar ant.)
- Manuală
- Motorina
- - (l/100 km)
-
0 g/km (mixt)
Alte informaţii privind consumul oficial de carburant şi emisiile oficiale de CO2 ale autoturismelor noi pot fi găsite în „Ghidul privind consumul de carburant, emisiile de CO2 şi consumul de curent al autoturismelor noi“ disponibil în toate punctele de vânzare şi la Deutsche Automobil Treuhand GmbH (Registrul Auto German) la www.dat.de.
Dealer, FR-14600 Honfleur -
Triumph Dolomite Sprint 2.0 162cv + Overdrive (RHD)
€ 14.999,-- 98.100 km
- 11/1977
- 119 kW (162 CP)
- Vehicul second hand
- - (Proprietar ant.)
- - (Tip cutie de viteze)
- Benzină
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, BE-4020 Liège
Roadsterele de la Triumph sunt unele din cele mai populare maşini sport din şi dincolo de Insulele Britanice. Ofereau plăcerea de a conduce în cea mai pură formă, erau mici, manevrabile, comode şi dotate cu tehnologii robuste. Chiar dacă erau foarte rapide pentru vremea lor, astăzi nu mai poţi depăşi niciun record de viteză cu un model Triumph. Dacă deschizi acoperişul într-o însorită zi de duminică vei observa charmul pur al unei astfel de maşini britanice: vântul îţi bate în păr şi te plimbi aşa prin ţară ca pe un iaht către insula Wight. În aproape nicio altă maşină englezească nu se simte o astfel de fericire, ca atunci când conduci o decapotabilă Triumph. Maşinile mărcii tradiţionale au într-adevăr o suspensie dură şi nu sunt potrivite pentru transportul bagajelor mari. Dar ele sunt ideale pentru o ieșire temperată la o temperatură placută.
Seria TR: decapotabile clasice de la Triumph, care oferă plăcerea de a conduce, în forma sa cea mai directă
Îndărătnică şi un pic fragilă – aşa se caracterizează cel mai bine un roadster Triumph. Totuşi, cel care a condus un Triumph şi a alunecat prin mai multe curbe duble în formă de S, ştie: o viaţă fără Triumph este posibilă, dar nu are sens. Primul roadster din Epoca de Aur Triumph a fost construit în 1946. Primul model avea un motor de 1,8 litri, ce va fi înlocuit doi ani mai târziu de un motor de 2,0 litri. Cu toate că nu au fost, comercial, foarte de succes, fac parte din maşinile sport Triumph, ce sunt acum foarte căutate ca maşini clasice. Însă, primul succes mare vine odată cu seria TR. Primul model produs în serie este Triumph TR2. Triumph TRX, întâi de toate, a fost doar un prototip pentru un roadster nou produs în 3 exemplare, pe care se bazează Triumph 20TS – denumit ulterior TR1 – produs o singură dată. Doar TR2 ajunge în producţie de serie, căci legendarul pilot de curse Ken Richardson a testat modelul 20TS şi l-a descris ca fiind o „capcană a morţii”. Au fost produse două variante: imediat după, o variantă „Long Door” – variantă cu uşi care acopereau pragul, şi o variantă cu uşi normale, mai scurte. În 1955 urmează noua ediţie, Triumph TR3. Şi acest model se bucură de mai multe versiuni: primele modele aveau grila radiatorului mai îngustă, iar cele după facelift-ul din 1956 îl aveau, evident, mai lat. TR3 a fost unul din cele mai de succes modele produse de Triumph, iar pe piaţa second-hand apar din nou și din nou, exemplare bine conservate și întreținute. Faptul că TR3 avea un preţ mai mic decât cel al concurentului Jaguar contribuie la succesul modelului. Un salt optic reprezintă următoarea generaţie. Design-ul Triumph TR4 aparţine designerului italian Giovanni Michelotti, care, printre altele, lucra şi pentru Maserati. Triumph împrumută multe elemente tehnologice din TR3, însă pentru prima dată a fost oferită o maşină cu suspensie independentă pentru un condus sportiv şi plăcut. ![]() ![]() |
Perioada de producţie | Motorizarea | Forma | Particularităţi |
---|---|---|---|---|
Triumph TRX | 1950 | benzinar de 2,1 litri / 72 CP | Cabriolet | Prototip. Prescurtarea vine de la TRiumph eXperimental, anunţat ca „Noul Triumph Roadster“. În total au fost produse doar 3 exemplare. |
Triumph 20TS / TR1 | 1950 până 1952 | benzinar de 2,0 litri / 75 CP | Roadster | Doar un exemplar a fost produs, a constituit baza pentru Triumph TR2. |
Triumph TR2 | 1953 până 1955 | benzinar de 2,0 litri / 90 CP | Roadster | Echipa fabricii participă în 1954 la Mille Miglia (locul 28) şi la Le Mans (locul 5). Victorie la cupa Alpine. |
Triumph TR3 | 1955 până 1962 | benzinar de 2,0 litri / 95 CP | Roadster | Prima revizie în 1957 (TR3A), în 1962 apare o versiune specială pentru piaţa americană (TR3B). |
Triumph TR4 | 1961 până 1967 | benzinar de 2,2 litri / 101 CP | Roadster | Prima generaţie se bazează pe TR3A, îmbunătăţiri din 1965 pentru TR4A. De succes ca maşină de curse (de ex. Coupe des Alpes, Tulpenrallye, Ralley Monte-Carlo şi curse naţionale in Anglia şi SUA) |
Triumph TR5 | 1967 până 1968 | benzinar de 2,5 litri / 105 până la 143 CP | Roadster | Versiunea europeană PI (Petrol Injection) (cu 143 CP) şi injecţie mecanică. Pentru piaţa americană a fost modificat şi vândut sub numele de TR250 cu performanţe slăbite (105 CP). |
Triumph TR6 | 1968 până 1976 | benzinar de 2,5 litri / 98 până la 143 CP | Roadster | Versiunea europeană PI: 143 CP, din 1973 doar 123 CP. Versiunea pentru piaţa americană (TR6 „federal“) între 98 şi 106 CP. |
Triumph TR7 | 1975 până 1980 | benzinar de 2,0 litri / 106 CP | Roadster, Coupé | Primul model cu caroserie autoportantă, disponibil imediat în SUA în formă de coupé. Versiunea Cabrio apare în 1979. Cel mai de succes TR-Modell de la Triumph (aproximativ 112.000 exemplare vândute). Disponibil în SUA doar cu motorul slăbit (90 CP). |
Triumph TR8 | 1980 până 1981 | benzinar de 3,5 litri / 136 CP | Roadster | Practic a doua generaţie TR 7, dar dotat cu motor în 8 cilindri. Vândut doar în SUA. |
Triumph creează mașini clasice și găsește un sfârșit umil
Totul a început cu biciclete. În 1889, în Londra, au fost produse primele biciclete ale Triumph Cycle Company, înfiinţată în urmă cu trei ani de către Siegfried Bettmann în Londra. Pe atunci în vârstă de 23 de ani, fondatorul locuia deja de doi ani în centrul Imperiului Britanic. Acesta îşi câştiga banii din traduceri şi lucra ca reprezentat al unui producător de maşini de cusut. După ce a avut parte de succes cu exportul de biciclete, a vrut să producă propriile biciclete. A găsit locul ideal pentru asta în Coventry, unul din centrele englezeşti de producţie a bicicletelor. Bettmann a ales conştient numele brand-ului Triumph, căci sună pozitiv şi este inteligibil în multe limbi. În 1986 urmează înfiinţarea unei companii fiice, Deutsche Triumph Fahrradwerke (în română: Fabrica Germană de Biciclete Triumph), în oraşul natal al lui Bettmann, Nürnberg, ce va fi activă până în 1952. La începutul secolului al 20-lea, Triumph începe producţia de motociclete. Triumph sărbătoreşte cel mai mare succes în timpul Primului Război Mondial, când 30.000 de exemplare au fost livrate forţelor armate. Motocicletele erau rapide şi robuste, iar după război creşte şi numărul de exemplare vândute civililor. În acelaşi timp, Bettmann investeşte în dezvoltarea unei maşini mici. Pentru asta, Triumph preia o fabrică auto dezafectată şi produce din 1923 modelul Triumph 10/20. Modelul de succes a venit în 1927 pe piaţă: Triumph Super Seven era un concurent direct pentru Austin 7, unul din cele mai cunoscute, de succes şi cele mai bune maşini mici din acea perioadă. El şi succesorul său, Super Eight, au sărbătorit nenumărate succese în călătoriile pe distanțe lungi în America de Nord şi SUA. Numele Triumph reprezintă de acum maşini sportive foarte rapide. În 1930 urmează redenumirea firmei în Triumph Motor Company. Deoarece compania înregistra pierderi, divizia bicicletelor, Coventry Bicycles, este vândută. La aniversarea de 70 de ani, Bettmann predă conducerea companiei lui Claude Holbrook, care era setat pe maşini mai rapide şi mai puternice. Nenumăratele succese din cursele auto nu pot să influenţeze totuşi vânzarea slabă a modelului de clasă medie scump, Triumph Gloria. Doar după ce este vândută divizia de motociclete către Ariel Motors, fondatorul Bettmann îşi vinde toate acţiunile. Cu toate acestea, el a menținut legături cu Triumph până la moartea sa. Ultima încercare de salvare, Triumph Dolomite – grila radiatorului are forma unei cascade – însă încercarea dă greş: Triumph declară faliment în 1939. În fabrica companiei, în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, au fost produse elemente destinate avioanelor, însă fabrica din Coventry este distrusă în urma unui bombardament al nemţilor. În 1944, compania vecină, Standard Motor Company, preia drepturile de nume. Numele Triumph este, în cele ce urmează, folosit pentru a evidenţia maşinile sportive şi luxurioase Standard. Modelul Triumph 1800 Roadster este creat ca şi concurent pentru Jaguar. Caracteristici distinctive sunt scaunul extrem de strâns destinat „mamei soacre” din spate şi unele elemente din aluminiu – tehnologie deja dovedită în producţia elementelor destinate aeronavelor, necesară datorită resurselor scăzute de oţel din perioada postbelică. Cu seria TR se continuă succesul sportivelor Triumph de dinainte de război. Diferitele serii sunt acum nişte comori preţuite pe piaţa second-hand, în special cele produse în număr limitat sunt considerate o raritate.