Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
toyota-mirai-l-01.jpg

Toyota Mirai

Toyota Mirai Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Toyota Mirai, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Producătorii americani și germani au fost criticați pentru că au recunoscut prea târziu potențialul motoarelor ecologice alternative. Pe de altă parte, aceștia au prezentat la show-urile auto internaționale, încă din anii 1990, diverse prototipuri cu motoare electrice și tehnologie hibridă, acestea fiind dezvoltate de departamentele lor de cercetare. Între timp, concurența asiatică prezintă concepte pur electrice sau care au motoare modificate să consume hidrogen. Următorul pas al tehnologiilor alternative sunt mașinile electrice cu celule de combustie, care folosesc hidrogenul pentru a genera, prin diverse procese de conversie, curent electric pentru motoarele electrice. Însă autoturismele inovative au și un dezavantaj: nu se găsesc de cumpărat, căci ele nu sunt produse în serie. Când vine vorba de a adapta noile tehnologii pentru uzul din viața de zi cu zi, americanii și europenii i-au lăsat pe producătorii asiatici să aibă rolul de pioner. Toyota a comercializat primul său model hibrid, Prius, aproape în toată lumea, încă de la sfârșitul anilor 1990. În 2015, cu introducerea Mirai, constructorul auto japonez a arătat că tehnologia este atât de avansată, încât modelele cu propulsie bazată pe hidrogen pot fi produse în serie.

În 2016, Toyota începe să comercializeze Mirai în Europa

Cu toate acestea, în spatele producătorului japonez stau 20 de ani de cercetare și peste 5000 de patente: de la prezentarea primului autoturism concept cu pile de combustie FCEV-1 din 1996, la prototipul FCV din 2013 și până la startul producției în serie a modelului Mirai, comercializat global. Pentru producția Mirai, fabrica principală Toyota a trebuit să fie adaptată, iar astfel, producția a fost limitată la început. Consecința: după prezentarea modelului la show-ul auto de la Los Angeles din 2014, au mai trecut câteva luni până ce prima mașină japoneză cu tehnologia pilelor de combustie a fost disponibilă la reprezentanțele Toyota din Japonia. În 2015, producătorul începe comercializarea Mirai în California, deoarece aici Toyota speră, datorită legislației stricte, să aibă un mare succes cu modelul său “zero emisii”. Producția va fi extinsă, iar Mirai va ajunge în 2016 și în Europa, unde va fi pentru început disponibil doar în câteva țări. Cu întârzierea corespunzătoare, mașinile cu hidrogen apar încetișor și pe piața second-hand. Totuși, Mirai este foarte rar întâlnit aici. Motivul: deși Toyota vrea să mărească volumul producției în funcție de cererea de pe piață, deocamdată producătorul japonez și-a propus să producă doar 3000 de Mirai pe an. Toyota Mirai vedere din exterior

Toyota încadrează sedanul Mirai cu look sportiv în clasa medie

Cu o lungime de 4,90 metri și un ampatament de 2,78 metri, Mirai face parte din clasa medie. Aspect normal pentru acest segment, producătorul oferă seriei Mirai o forma clasică a unui sedan cu patru uși. În materie de design, sedanul își arată caracterul de mașină de viitor: prima mașină cu hidrogen produsă în serie este marcată de contrastul dintre fusta din față, colțuroasă, și forma rotundă a capotei, care este despărțită optic de restul caroseriei printr-un cadru vizibil. Partea frontală este dominată de două prize de aer supradimensionate, de farurile de zi cu tehnologie LED poziționate perpendicular și de farurile foarte mici, sub a căror sticlă găsim becurile mici, cubice. În spate se observă stopurile triunghiulare și stopul de frână LED, care se întinde pe toată lățimea portbagajului. Aripile modelate și spoilerul conferă modelului și mai multe accente sportive, și optimizează în același timp aerodinamica Mirai.

Dotări confortabile și multe sisteme de asistență pentru Toyota Mirai

Cu privire la dotările Mirai, Toyota se orientează după caracteristicile modelelor din clasa medie. Multe dotări, disponibile de obicei contra cost, sunt oferite standard în cazul sedanului cu tehnologia pilelor de combustie. Astfel, sedanul este echipat standard cu încălzire în toate scaunele, volan încălzit și reglaj electric cu funcție de memorie pentru scaune. La acestea se adaugă cameră video pentru mersul înapoi și senzori radar, care avertizează șoferul la părăsirea benzii sau în cazul unui pericol aflat în unghiul mort al acestuia. Printre sistemele de asistență ale modelului Mirai se află și funcția de frânare de urgență și sistemul tempomat, care păstrează singur distanță. interior Toyota Mirai

Hidrogenul conferă motorului electric din Toyota Mirai suficientă energie pentru 155 CP

Cu 114 kW (155 CP), motorul electric pune Mirai la dispoziție puterea la care te aștepți de la un sedan din clasa medie. Însă Mirai nu își ia energie de la priză sau din arderea combustibililor, ci din hidrogen. Acesta este stocat în două rezervoare din plastic întărit cu fibră de carbon, rezistente la presiune. Hidrogenul în stare gazoasă este transformat, cu ajutorul pilelor de combustie, în curent electric, folosit direct de motorul electric și stocat într-o mică parte în bateria de rezervă. Avantajul acestui sistem hibrid: în urma proceselor de conversie nu rezultă emisii nocive, căci Mirai emană doar vapori de apă în aer. Zero emisii CO2, termen întâlnit până acum doar la mașinile electrice care se încarcă de la priză, acesta fiind punctul principal de vânzare în cazul mașinii cu hidrogen de la Toyota. Bilanțul final este greu de evaluat în cazul celor două tehnologii. La fel ca în cazul mașinilor electrice, unde contează enorm din ce materie primă s-a obținut curentul, și în cazul autoturismelor cu tehnologia celulelor de combustie, ca Mirai, contează de unde și cum se obține hidrogenul respectiv.

Toyota promite o autonomie de 500 kilometri în cazul Mirai

Cine vrea să conducă zilnic o mașină cu zero emisii trebuie să ia în calcul unele dificultăți: autonomia mașinii și infrastructura stațiilor de încărcare sau a benzinăriilor cu hidrogen. Deși numărul de modele Toyota cu hidrogen este limitat, clienții pot calcula clar autonomia modelului lor Mirai. Toyota promite o autonomie de 500 km pentru uzul în viața cotidiană. Iar dacă găsești o benzinărie cu hidrogen, după trei minute de alimentare ești din nou pe drumuri. Căci mai mult nu ar trebui să dureze să se umple rezervorul Mirai, care poate stoca aproximativ cinci kilograme de hidrogen.