Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
suzuki-celerio-l-01.jpg

Suzuki Celerio

Suzuki Celerio Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Suzuki Celerio, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

În unele țări și regiuni europene, cum ar fi Scandinavia sau Italia, clienții și producătorii auto trebuie să se adapteze la situația taxelor și impozitelor, care cresc prețul unei mașini noi și influențează și prețul mașinilor de pe piața second-hand. Inițial, faptul că guvernul taxa mașinile cu capacități cilindrice foarte mari nu se datora grijii pentru mediul înconjurător. Era mai mult vorba despre o taxă de lux la care erau supuse sedanele din clasa medie și cea superioară, dar și mașinile sport dotate cu motoare puternice. Aceste taxe nu au avut un efect imediat asupra dezvoltării producției auto europene. Cel mult, unii producători au decis să exporte în aceste țări modele cu cilindree redusă, ca să nu se încadreze în acestă taxă specială. În Japonia, dezvoltarea autoturismelor decurge altfel. Încă de la sfârșitul anilor 1940, guvernul promovează cumpărarea așa ziselor mașini Kai (mașini din clasa mini), prin acordarea de taxe de impozitare și asigurare reduse. Iar unii producători, precum Suzuki, și-au adaptat imediat gama de modele oferite. Inițial, Suzuki comercializa mașinile Kai, de la van-uri și până la vehicule de teren, sub propriul brand Suzulight. Dotate cu motoare mai voluminoase, astfel de modele Suzuki ajung în anii 1970 și în Europa, unde constructorul s-a stabilit ca specialist în materie de mașini mici. Modelul de bază este Suzuki Alto. În 2014, odată cu introducerea noii generații a modelului, acesta este redenumit în Celerio. Suzuki Celerio vedere din fata

Versiunea europeană Celerio este produsă în fabricile Suzuki din afara Japoniei

Odată cu trecerea de la Alto la Celerio, Suzuki își schimbă strategia producției auto. De la începutul anilor 1980, producătorul japonez a construit în India, cu ajutorul companiei Maruti, fabrici pentru producția de modele Suzuki. Japonezii au vrut să își consolideze poziția în această țară aflată în curs de dezvoltare și care are o populație foarte mare. Predecesorul Celerio este, de fapt, unul din cele mai vândute modele din clasa mini. Construirea noilor fabrici moderne și cunoștințele indienilor ar trebui să le permită celor de la Suzuki să creeze o industrie auto concentrată pe export. Cu introducerea Celerio, Suzuki își pune planul în acțiune. Astfel, și alte fabrici de producție, spre exemplu cea din Thailanda, vor urma acest concept al exportului.

Suzuki dezvoltă modelul Celerio pe baza unui model mini indian

După 2000, în unele țări europene, Maruti a intrat în clasa mini cu seria Zen, propria sa versiune Alto. În 2008, Maruti preia, împreună cu fabrica Suzuki din Thailanda, producția de modele Alto pentru toate piețele de export. În acest timp, Suzuki va produce o variantă modificată structural ce va fi comercializată la început doar în Japonia. Această variantă este prezentată în 2014 sub denumirea Celerio: modelul se bazează pe predecesorul Maruti și este produs în diferite fabrici Suzuki din India și din Asia, fiind exportat și în Europa. Suzuki Celerio vedere din lateral

Noul Celerio: Suzuki renunță la designul tipic clasei mini

Suzuki își ia rămas bun de la designul drăguț al modelelor sale de bază de până acum. Conform opiniei producătorului, mașinile mini nu trebuie să fie caracterizate de o formă sferică pronunțată. Japonezii au adoptat un design urban, de lifestyle, care corespunde caracterului unei mașini moderne de oraș. Astfel, Celerio primește o grilă frontală mai lată, întreruptă de două bare marcante, care se îmbină optic cu farurile alungite. Grila trapezoidală, farurile de ceață din bara de protecție și stopurile asimetrice conferă noului Celerio un design dinamic.

Suzuki produce Celerio ca sedan în cinci uși

Producătorul japonez, cunoscut pentru mașinile sale Kai, ne-a demonstrat deja, că în ciuda dimensiunilor ultra compacte, o mașină poate avea mai mult de două uși. Suzuki ne demonstrează din nou aceasta cu ajutorul noului Celerio. Cu un ampatament de aproximativ 2,42 metri și o lungime totală de 3,60 metri, mașina mini oferă loc pentru până la cinci persoane. Lungimea micului sedan este aproape identică cu cea a modelelor din seria Alto. Însă, datorită ampatamentului mai lung cu șase centimetri și a înălțimii mai mari cu 14 centimetri, modelul înalt de 1,54 metri oferă mult mai mult spațiu pasagerilor din spate – comparativ cu predecesorul său. interior Suzuki Celerio

Cu un volum al portbagajului de aproximativ 255 litri, Suzuki Celerio se situează peste media clasei

Un avantaj al caroseriei prelungite se observă la volumul portbagajului. Acesta măsoară 255 litri, iar dacă scaunele din spate sunt pliate, acesta crește la 726 litri. Pentru un vehicul din clasa mini, aceste cifre se situează peste medie. Aspect accentuat cu încredere de reclamele Suzuki: mașina mini XL. În materie de dotări, Suzuki echipează noul model corespunzător clasei din care face parte.

Suzuki oferă seriei Celerio trei linii de echipare

Versiunea Celerio de bază, denumită Basic, este destul de puristă în ceea ce privește confortul. Cine dorește mai mult decât geamuri electrice în partea din față ar trebui să caute pe piața second-hand un Celerio Club sau Comfort. Aceste variante vin cu geamuri electrice în față și în spate, aer condiționat, airbag-uri atât pentru șofer și copilot, cât și pentru pasagerii din spate, dar și un sistem multimedia cu handsfree integrat și comenzi pe volan. Versiunile de top sunt dotate standard cu jante de aliaj de 14 inch, faruri de ceață și oglinzi electrice.

Suzuki oferă liniei de echipare Celerio Club un pachet Eco

Pentru a pune în mișcare modelul, Suzuki folosește un motor pe benzină în trei cilindri care are o capacitate cilindrică de 1,0 litru și care produce 50 kW (68 CP). Ca alternativă la transmisia manuală în cinci trepte există transmisia automată, tot în cinci trepte. Pe lângă asta, Suzuki oferă ca dotare opțională pachetul Eco, care include un sistem start-stop și are o caroserie lăsată mai jos pentru a reduce consumul de carburant. Particularitate a modelului economic Celerio cu un consum mediu de 3,6 litri per 100 km (84 g/km CO2): poate fi obținut doar în combinație cu linia de echipare Club.