Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
smart-roadster-l-01.jpg

smart roadster

smart roadster Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului smart roadster, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Smart este o divizie a Daimler AG, unde se produce Smart ForTwo și Smart ForFour. Numele oficial de marcă înregistrată este stilizat ca „smart” cu litere mici, având sediul central în Boblingen, Germania. Această divizie a lansat și a comercializat o serie de vehicule Microcar și supermini, cu fabricile de asamblare primare situate în Hambach, Franța și Novo Mesto, Slovenia. Annette Winkler a fost din anul 2010 CEO al Smart. Modelul a fost comercializat în 46 de țări, producția de ForTwo depășind 1,7 milioane de unități până la finalul anului 2014. Începuturile proiectului Smart își au originea la începutul anului 1970 la compania Mercedes, iar la sfârșitul anilor 1980 se asociază și cu compania Swatch. A avut loc o perioadă de susținere din partea Volkswagen, iar la finalul acesteia a fost lansat de Daimler- Benz în octombrie 1998 primul model ForTwo, cu două locuri în varianta originală. Acum se află la a treia generație și este disponibil și ca o versiune electrică. Numele companiei smart provine din studiile sale timpurii de cooperare dintre Swatch și Mercedes: Swatch Mercedes ART. Emblema acestora cuprinde o literă mică „c” de la „compact” și o săgeată pentru „ gândire înainte”.

Modelul Roadster

Modelele smart Roadster și Roadster Coupe au fost introduse în 2003, bazate pe o platformă întinsă a modelului ForTwo, având o lungime totală de 3427mm. Cele două variante ne amintesc cu un aer modern de roadster-ul britanic al altor vremuri, Triumph Spitfire sau MG B. Ambele variante de Roadster sunt disponibile și în varianta decapotabilă. Aceste autovehicule vin cu un motor Suprex în 3 cilindri 698 cm³, cu 45 sau cu 60 kw ajungând la 80 CP. Vine cu un volan în stilul Formula Unu și cu o transmisie semi-automată secvențială, în variantă opțională. Având o greutate mai mică de 790 kg, Roadster oferă emoția de a conduce o mașină sport la un preț accesibil, comparându-se cu o Mazda MX-5, fiind foarte căutată pe piața mașinilor la mâna a doua. Varianta Coupe a fost prezentată la Paris în 2000, având similitudini cu BMW Z3, cât și inspirație pentru conceptul folosit la Saab 9X, model dezvoltat de Mauer Saab câțiva ani mai târziu. Ambele modele au debutat la Paris Motor Show în 2002, fiind disponibile la câteva luni de la prezentare. S-au remarcat imediat pe piață, fiind semnificativ mai mici decât Toyota MR2, MG TF, Fiat Barchetta și Mazda MX-5, cât și mai eficiente din punct de vedere al consumului de energie.

Alte modele

În 2006, Smart prezintă varianta finală a Roadster la o ediție specială desfășurată la Geneva Motor Show. Acesta s-a bazat pe modelul exclusivist de top BRABUS Xclusive cu 101 CP 74 kw și cu o culoare ușor de remarcat, o nuanță de maro-metalic, un interior cu piele maro și materiale de calitate superioară. Era dotat cu noile jante de aluminiu de la Runline și evacuare, spoiler și partea din față de la BRABUS.O ediție limitată Roadster Coupe Racing (RCR), a fost lansată în 2005, în Marea Britanie. Doar 50 de exemplare în toată lumea s-au făcut și au prezentat toată gama exclusivistă de la BRABUS, însemnând: scaune din piele și tot ce este legat de interiorul autovehiculului specific elementelor folosite la Ferrari. De asemenea, în 2003, BRABUS a lansat un prototip Roadster Coupe cu două motoare, fiind aniversar. Acesta a avut o putere de 160 kw, 218 CP la 840 kg, asemeni unui Porsche 911 Carrera 4S, cu 100km în mai puțin de 5 secunde.