Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
skoda-felicia-l-01.jpg

Skoda Felicia

Skoda Felicia Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Skoda Felicia, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Peste un milion de vehicule sunt construite anual sub brandul Škoda. Compania cehă se remarcă pe piaţa auto mondială ca fiind unul dintre cei mai vechi constructori, cu activitate neîntreruptă de peste o sută de ani. Debutul companiei s-a făcut în anii 1890, când tinerii Václav Klement şi Václav Laurin au deschis o fabrică de biciclete, iar în 1899 au lansat Slavia, prima lor motocicletă, pe care au reuşit să o şi exporte în Londra. În 1905 construiau deja primul automobil: Klement&Laurin Voiturette A, un succes la nivel internaţional. Automobilul era propulsat de motor de 7 cai putere şi 1005 centimetri cubi, răcit cu apă. Viteza maximă atinsă era de 40 km/oră. Cel puţin 44 de exemplare au fost construite, iar prin ele au fost puse bazele dezvoltării ulterioare a companiei pe segmentul automotive. În 1925, firma a fost preluată de Škoda Works, iar din acest moment va opera sub brandul Škoda. În anii 1930, constructorul a optat pentru o schimbare completă a conceptului de automobile şi a folosit un nou şasiu pentru modelele Popular, Rapid şi Super. Demersul a avut efecte pozitive, iar Škoda, care până atunci ocupase locul al treilea în industria constructoare de maşini din Cehia, a devenit lider de piaţă. După perioade grele în timpul celui de-al Doilea Război Mondial şi în 1960, Škoda a reuşit să se remarce în raliurile organizate în anii 1970 şi 1980 şi să înregistreze vânzări bune în Europa. Lansarea seriei Škoda Favorit, în colaborare cu italienii de la Bertone, a redus din diferenţele de concept, înregistrate de cehi faţă de constructorii din Occident. Acestea aveau să fie anulate defintiv prin preluarea companiei de către Grupul Volkswagen în 1991 şi prin lansarea modelelor de succes Fabia şi Octavia. Skoda Felicia oldtimer Skoda Felicia oldtimer vedere din fata

O gamă completă pentru Škoda Felicia

În toamna anului 1994, compania cehă ieşea pe piaţă cu un nou automobil: Škoda Felicia. Noul model, un supermini, a fost prezentat oficial pe Podul Charles din Praga şi, prin numele ales, făcea apel la coupe-ul decapotabil produs în anii 1950. Noua Škoda Felicia se remarca însă prin designul modern, mai ales că era primul model produs de compania cehă după preluarea de către Grupul Volkswagen şi prima maşină marca Škoda care beneficia de motorizare diesel şi de sisteme avansate de siguranţă. După lansarea versiunii de bază, un hatchback cu cinci uşi, cehii şi-au diversificat oferta, creând o gamă completă cu break cu cinci uşi, pickup cu două uşi şi furgonetă cu două uşi. Pentru propulsarea acestor vehicule, constructorul a mizat pe motoare de 1.3 litri OHV, marca Škoda, şi motoare cu cilindree mai mare, de 1.6 litri şi 1.9 litri SDI diesel, de la Volkswagen. Motorul de 1.6 litri a fost utilizat pentru modelul Škoda Felicia Kit-Car, care a concurat în Campionatul Mondial de Raliu clasa F2. Toate modelele erau echipate cu cutie de viteză manuală în cinci trepte şi tracţiune pe faţă. Skoda Felicia

Recenzii pozitive pentru Škoda Felicia

Seria Škoda Felicia a fost foarte bine primită de presa de specialitate: în anul 1998, într-un clasament Top Gear, a obţinut calificativul excelent pe baza recenziilor clienţilor. În acelaşi an, în cadrul sondajului J.D. Power axat pe maşini, Felicia a contribuit la obţinerea de către Škoda a titlului de Cel mai bun constructor. Astfel, la concurenţă directă cu Citroën Saxo, Fiat Punto, Ford Fiesta, Opel Corsa şi Peugeot 206, modelul Škoda Felicia a dovedit că poate câştiga orice competiţie, prin fiabilitate, grad înalt de manevrabilitate şi uşurinţa de a străbate aglomeraţiile din oraş. Toate aceste caracteristici, alături de preţul accesibil al unui vehicul rulat, fac dintr-o Škoda Felicia un competitor serios în clasa sa.