Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
seat-cordoba-l-01.jpg

SEAT Cordoba

SEAT Cordoba Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului SEAT Cordoba, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

SEAT este, în momentul de față, singurul producător auto spaniol care deține infrastructura necesară pentru a-și dezvolta singur propriile mașini, făcând parte din grupul select al celor mai mari companii auto din lume. Fondată la data de 9 mai 1950 sub numele Sociedad Española de Automóviles de Turismo, compania a jucat un rol important în economia spaniolă a anilor ’60 și ’70, fiind în acea perioadă cel mai mare angajator din întreaga țară. Prima mașină produsă în fabricile proprii a fost lansată în anul 1953 sub numele SEAT 1400, însă vânzările nu au fost excepționale, dat fiind faptul că în acea perioadă această mașină era considerată de lux. Un moment important din istoria companiei a fost colaborarea cu grupul Volkswagen, începută în anul 1982, pentru că după doar patru ani cei de la Volkswagen devin acționari majoritari. În deceniile care au urmat, SEAT a continuat să-și extindă infrastructura și să lanseze mașini cu un puternic impact pe piața mondială. Astăzi vom parcurge istoria seriei SEAT Córdoba, o mașină din categoria supermini ce s-a bucurat de un mare succes în rândul entuziaștilor auto. SEAT Cordoba vedere din fata SEAT Cordoba vedere din spate

Prima Generație

Prima generație SEAT Córdoba și-a făcut debutul cu ocazia Salonului Auto Internațional de la Frankfurt din anul 1993. Proiectată de designerul italian Giorgetto Giugiaro, mașina era construită pe baza șasiului modelului SEAT Ibiza Mk2 și era echipată inițial cu motoare pe benzină de 1.4, 1.6, 1.8 și 2.0 litri, precum și cu un TDI de 1.9 litri. Aceleași motoare puteau fi găsite pe mașinile Volkswagen Polo și SEAT Ibiza. Deși semăna destul de mult cu modelele menționate anterior, datorită portbagajului încăpător de 455 de liri ce putea fi extins la 762 de litri, prin plierea scaunelor din spate, lungimea mașinii aducea mai mult cu cea a unui Volkswagen Golf. În anul 1996, seria primește o variantă coupé cu două uși, denumită Córdoba SX. Aceasta venea cu cinci versiuni de motorizare: 1.6 litri cu 100 de cai putere, un turbodiesel de 1.9 litri, un motor cu 16 valve de 1.8 litri, și două motoare de 2.0 litri cu 8, respectiv 16 valve. Doi ani mai târziu își făcea apariția prima variantă estate, denumită Córdoba Vario. În anul 1999, seria primește numeroase îmbunătățiri estetice, atât la exterior cât și în interior. Motorul ABF cu 16 valve a fost înlocuit de un motor turbo de 1.8 litri ce dezvolta 156 de cai putere. Cei de la SEAT au folosit o versiune modificată a seriei Córdoba pentru Campionatul Mondial de Raliuri între anii 1998 și 2000.

A Doua Generație

În cadrul Salonului Auto Internațional de la Paris din anul 2002 a fost prezentată cea de-a doua generație SEAT Córdoba. De data aceasta, singura versiune disponibilă era un saloon cu patru uși, mașina fiind bazată pe modelul hatchback SEAT Ibiza Mk3. Cu un portbagaj de 485 de litri ce putea fi extins până la 800 de litri prin plierea scaunelor din spate, modelele din noua generație foloseau același șasiu și aceleași motoare ca Volkswagen Polo Mk4 și Škoda Fabia Mk1 și Mk2. Sub capotă, mașinile erau echipate cu un motor cu patru cilindri de 2.0 litri ce dezvolta 115 cai putere, iar transmisia era fie manuală în cinci trepte, fie automată cu șase trepte. Din păcate, piața auto a arătat că mașinile saloon bazate pe modele hatchback de succes nu sunt cea mai bună alegere când vine vorba de a avea vânzări excelente, iar această regula s-a dovedit adevărată pentru cea de-a doua generație Córdoba. Din cauza vânzărilor slabe, mașina a fost scoasă de pe piața britanică în anul 2006, urmând ca trei ani mai târziu producția să înceteze la nivel mondial.