Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
renault-laguna-l-01.jpg

Renault Laguna

Renault Laguna Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Renault Laguna, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Renault este unul dintre cei mai vechi producători de automobile din lume. Bazele companiei au fost puse în anul 1899 de către Louis Renault și cei doi frați ai săi, Marcel și Ferdinand. Louis era un inginer vizionar pentru vremea sa, fiind cu adevărat pasionat de automobile. Primul model pe care acesta l-a vândut purta denumirea de Renault Voitorette 1CV. În anul 1903, cei de la Renault încep să-și fabrice propriile motoare, iar în 1905 semnează primul contract important cu Société des Automobiles de Place. Aceștia au comandat un număr mare de mașini Renault AG1 care urmau să fie folosite ca taxiuri. De-a lungul timpului, francezii au acoperit o gamă foarte variată de autovehicule producând furgonete, tractoare, camioane sau vehicule folosite în competițiile sportive. La capitolul competitiv, mașinile Renault au avut numeroase succese în competițiile de Formula 1 sau în Campionatul Mondial de Raliuri. În anul 1994, francezii lansează pe piață seria Renault Laguna care în timp a devenit foarte populară pe întreg mapamondul. Renault Laguna vedere din fata

Prima Generație

Prima generație Renault Laguna, cunoscută și sub denumirea Laguna I, a fost lansată după o îndelungată perioadă de testare. Aceasta era disponibilă inițial în varianta hatchback și avea rolul de a înlocui seria Renault 21, deja depășită din punct de vedere tehnologic. Un an mai târziu, în cadrul Salonului Auto Internațional de la Frankfurt, a fost lansată și o versiune Estate, cunoscută pe unele piețe drept Laguna Sports Tourer și urma să înlocuiască modelele Savanna și Nevada din seria 21. În același an a fost lansată și o variantă sport ce beneficia de spoilere atât pe față, cât și pe spate și jante din aliaj. Toate modelele aveau ca dotări standard servodirecție, geamuri electrice în partea din față și un sistem de închidere cu telecomandă. Mai târziu au fost adăugate airbagurile duble, un sistem antiefracție, aer condiționat și un CD player. În anul 1998, seria Laguna a beneficiat de numeroase îmbunătățiri, atât estetice cât și funcționale. Versiunile Sports Tourer și hatchback au beneficiat de un nou stil vizual cu o altă formă a farurilor și a sistemului de semnalizare, iar motoarele au fost îmbunătățite. Printre noile motoare disponibile se numărau L7X de 3.0 litri V6 cu 190 de cai putere sau G8T de 2.2 litri dT cu 113 cai putere. În anul 2000 a fost lansată ultima mașină din această generație, denumită Laguna Concorde. Aceasta beneficia de dotări interesante precum tapițeria de piele și un computer de bord dotat cu un sintetizator de voce. Astfel, mașina putea “vorbi”, atenționând șoferii atunci când lăsau ușile deschise, sau când anumite sisteme nu funcționau corespunzător. Interior Renault Laguna

Generațiile Ulterioare

În anul 2001 a fost lansată pe piață cea de-a doua generație Renault Laguna, denumită Laguna II. Aceasta folosea același șasiu echipat pe mașinile Nissan Primera și beneficia de motoare mult îmbunătățite și un număr impresionant de dotări și sisteme. Laguna II a fost prima mașină din Europa care obținea 5 stele în cadrul testelor Euro NCAP, trăsătură care avea să devină caracteristică pentru multe alte modele produse de Renault. Printre noutățile introduse de această generație se număra și un sistem de pornire fără cheie. Acesta folosea un sistem asemănător cu cărțile de credit pentru a deschide și a porni mașina. În anul 2005, seria Laguna II primea o serie de îmbunătățiri în ceea ce privește aspectul vizual, cât și în privința siguranței, performanței și a comfortului. Mașinile mai beneficiau de o frână de mână electronică, întâlnită și la seriile Scenic sau Espace. Următoarea generație a fost Laguna III, care a debutat pe piață în anul 200 în cadrul Salonului Internațional de la Frankfurt. Disponibile în variantele liftback cu 5 uși, coupe cu 3 uși sau estate cu 5 uși, mașinile din această generație erau construite cu ajutorul platformei mecanice D și beneficiau de motoare mult mai puternice decât generațiile anterioare dar și mult mai eficiente în ceea ce privește emisiile și consumul. Succesul de care seria Laguna s-a bucurat în toți acești ani i-au determinat pe cei de la Renault să continue procesul de cercetare și dezvoltare a tehnologiilor noi pentru a ține pasul cu toți ceilalți competitori de pe piața auto. Așa că ne putem aștepta ca noile modele Laguna să ne aducă în continuare multe alte surprize plăcute.