Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
porsche-macan-l-01.jpg

Porsche Macan

Porsche Macan Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Porsche Macan, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Porsche Cayenne primeşte un nou frăţior: odată cu Boxster, Cayman, 911, 918 şi Panamera, Porsche Macan dă startul celei de-a şaptea serii a producătorului auto din Stuttgart. SUV-ul ceva mai mic, denumit după cuvântul indonez „tigru” , a fost introdus pe piaţă la începutul anului 2014, la scurt timp după prezentarea sa din noiembrie 2013. Cine a urmărit evoluţia Porsche, va recunoaşte modelul şi sub denumirea „ Porsche Cajun “ – acesta este titlul sub care Macan a circulat mult timp în presă. La fel ca în cazul Cayenne, care se bazează pe VW Touareg şi Audi Q7, şi sub Macan se ascunde caroseria unui Volkswagen – de data asta este vorba de un Audi Q5, de la care Macan preia o mare parte a caroseriei şi a tehnologiei. Motoarele provin de la Audi, cu toate acestea, ele produc mai multă putere, iar interiorul se ridică la nivelul înalt al calităţii cu care Porsche ne-a obişnuit. Cu un preţ de pornire de 57.930 Euro, modelul Porsche produs în fabrica din Leipzig este cel mai ieftin model. Până acum, Boxer era „Porschele săracilor” (preţ de pornire 49.243,00), cu toate acestea, modelul nu a fost văzut cu un motor cu mai puţin de 6 cilindri. Porsche aduce prima întrerupere a cursului cu Cayenne şi Panamera: prima dată când producătorul auto din Stuttgart prezintă un motor diesel, fapt ce a provocat indignare în rândul fanilor Porsche. Macan urmează cursul „downsizing-ului”: fiind primul model Porsche cu un motor în 4 cilindri - cel puţin în cazul motorizării de bază. Acesta, aşa cum era de aşteptat, nu trezeşte mult interes în fanii Porsche adevăraţi obişnuiţi cu motoarele în 6 cilindri. Cu o accelerare de la 0 la 100 km/h în 6,9 secunde, o putere de 174 kW (237 CP) şi un cuplu de 350Nm, versiunea de bază Macan este unul din puţinii reprezentanţi ce au nevoie de mai mult de şase secunde pentru a atinge suta. Consumul mediu de 7,4 litri benzină/100 kilometri se datorează puterii şi a capacităţii de doar 2,0 litri. Acum, Macan „S” şi „Turbo S”: clasicul motor în 6 cilindri şi o capacitate de 3,0 litri este construit în Porsche Macan S. În acest model, motorul produce 250 kW (340 CP) şi are un cuplu de 460Nm. Accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,4 secunde, viteza maximă este 254 km/h, iar consumul mediu este de 8,8%. Macan Turbo este modelul de top din noua serie de la Porsche: cu un motor de 3,6 litri, modelul reuşeşte cu ai săi 294 kW (400 CP) şi cuplul de 550Nm să prindă suta în 4,8 secunde. Consumul este cu doar 0,2 litri mai mare decât în cazul Macan S, însă modelul dispune de un rezervor cu 10 litri mai mare, faţă de 65l în cazul Macan S. Aşa cum suntem obişnuiţi la Porsche, puterea maximă este disponibilă în cazul benzinarelor deja de la 1.400 rot/min. Segmentului diesel, încă „străin” la Porsche, îi se adaugă Macan S Diesel. Motorul de 3,0 litri produce 190 kW (258 CP) şi un cuplu maxim de 580Nm. Accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,3 secunde, viteza maximă este de 230 km/h, iar consumul mediu este de 6,2 litri/100km. Un consum redus are nevoie de un rezervor mai mic, acesta ar fi fost gândul celor de la Porsche, care au echipat modelul diesel cu un rezervor de „doar” 60 litri.

Tehnologia Porsche Macan

Chiar şi Macan este dotat cu tracţiune integrală, nici un dubiu. Software-ul împarte puterea egal la toate cele patru roţi şi permite vizualizarea distribuției forței pe un display. La mers normal, 80% din putere este transmisă roţilor din spate, care sunt mai late în spate, decât în faţă. Cutia cu dublu ambreiaj se lasă setată prin intermediul unui buton, de la „Normal”, la „Sport” şi la „Sport Plus” – în cazul celui din urmă Macan va schimba vitezele abia peste 7.000 rotaţii/minut. La alegere, modelul poate fi echipat cu suspensie pneumatică, care coboară maşina cu aproximativ 15 milimetri. La sfârşitul lunii mai 2014, Porsche a trebuit să primească reproşuri, când s-a aflat că la aproximativ 2.500 de modele Macan sistemul servofrână a fost deteriorat în urma montării. Modelele afectate au fost contactate de către reprezentanţe, iar verificarea şi reparaţia au fost gratuite, întreg procesul durând doar câteva minute.