Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
porsche-cayenne-l-01.jpg

Porsche Cayenne

Porsche Cayenne Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Porsche Cayenne, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Compania Porsche a devenit unul dintre cele mai cunoscute brand-uri din lume, în principal datorită mașinilor impresionante pe care le-a lansat de-a lungul timpului. Totul a început în anul 1931, când Ferdinand Porsche a înființat Dr. Ing. h. c. F. Porsche GmbH, cu sediul în centrul orașului Stuttgart. Inițial, compania oferea consultanță și se ocupa cu procesul de design al autovehiculelor, fără a produce vreun model propriu. Primul model creat în întregime de Porsche este Volkswagen Beetle, una dintre cele mai de succes mașini din toate timpurile. În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, Porsche începe să fabrice versiuni militare ale mașinii Vokswagen Beetle, numite Kübelwagen și Schwimmwagen, ocupându-se parțial și de designul modelelor de tancuri. La sfârșitul războiului, compania se află într-o poziție destul de dificilă, întrucât Ferdinand Porsche este trimis la închisoare, iar fabricile sunt confiscate de forțele aliate. Însă fiul acestuia, Ferry Posche, începe să lucreze la un model propriu de mașină, întrucât ofertele de pe piață nu-i satisfăceau pretențiile. În același timp, el a trebuit să se ocupe și de compania fondată de tatăl său. Primele prototipuri ale mașinii la care lucra au fost produse într-un mic gater din orășelul austriac Gmünd. Ferry a prezentat modelul câtorva dealeri auto din Germania care au fost impresionați de designul inovativ, astfel că în scurt timp, Porsche începe producția modelului numit 356. Tot în preajma anului 1950 apare și logo-ul companiei, care era inspirat din stema ținutului Württemberg, ce avea capitala în orașul Stuttgart. De aici încolo, Porsche începe să-și definitiveze identitatea pe piața internațională, lansând de-a lungul timpului o serie de modele legendare precum Porsche 911, 550 Spyder sau Carerra. În anul 2002, compania intră pe piața SUV-urilor de lux, cu modelul Porsche Cayenne.

Prima Generație

Decizia de a intra pe piața SUV-urilor a fost destul de controversată în rândul fanilor Porsche, care se temeau că producătorul german vrea doar să-și mărească visteria, renunțând astfel la tradiția mașinilor performante. Din fericire, aceste temeri s-au dovedit a fi nefondate, pentru că prima generație Porsche Cayenne era unul dintre cele mai performante SUV-uri de pe piață. Inițial, modelul era disponibil în două variante: Cayenne S, echipat cu un puternic motor V8 și Cayenne Turbo. În același an 2002 au mai fost lansate două versiuni, anume VR6 și o versiune echipată cu un motor diesel. Varianta standard beneficia de un motor VR6 de 3.2 litri ce dezvolta 246 de cai putere. Modificările aduse sistemului de eșapment permitea motorului să atingă turații de până la 6700 de rotații pe minut. Mașina putea accelera de la 0 la 100 km/h în 7.5 secunde pe trasmisie manuală, în timp ce cutia de viteze automată Tiptronic S putea ajunge la această viteză în 8.1 secunde. În luna mai a anului 2009, colecționarii s-au putut bucura de o versiune specială numită Cayenne GTS Porche Design Edition 3, care a fost produsă în doar 1000 de exemplare.

A doua generație

Cea de-a doua generație Porsche Cayenne a fost lansată în anul 2010 la Salonul Auto de la Geneva. Noul model este mai masiv decât predecesorii săi, însă beneficiază de elemente noi la nivelul caroseriei, care-i îmbunătățesc profilul aerodinamic. Datorită faptului că multe componente au fost confecționate din aluminiu și magneziu, mașina e cu aproape 250 de kilograme mai ușoară decât modelele precedente. Din dotările standard ale noii generații făceau parte un nou sistem de aer condiționat, un filtru de aer pentru interior, volanul din piele echipat cu butoane de control pentru diferite sisteme sau senzorii de temperatură, atât pentru interior cât și pentru exterior. Noul model venea echipat cu un motor VR6 de 3.6 litri cu 296 CP, în timp ce varianta Cayenne S dispunea de un motor V8 de 4.8 litri cu 395 CP. Prin performanțele deosebite, finisajele minuțioase și tehnologiile de ultimă oră de care dispune, modelul Porsche Cayenne este una dintre cele mai bune alegeri pentru pasionații de SUV-uri din categoria de lux. Cei care iubesc natura pot opta pentru varianta hibrid numită Cayenne S E-Hybrid, ce vă va oferi un consum mult mai scăzut față de varianta standard. În condițiile actuale, competitorii au o misiune foarte dificilă în lupta cu acest monstru al șoselelor și al traseelor off-road.