Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
porsche-boxster-front

Porsche Boxster

Porsche Boxster Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Porsche Boxster, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Compania germană Porsche abia dacă mai are nevoie de introduceri pentru că este unul dintre cele mai cunoscute branduri auto de pe glob. Istoria Porsche a început în anul 1931, când Ferdinand Porsche pune bazele unei companii denumite Dr. Ing. h. c. F. Porsche GmbH, ce avea sediul principal în centrul Stuttgartului. De-a lungul timpului, compania germană s-a specializat pe construcția unor mașini de înaltă performanță spectaculoase, iar unul dintre cele mai cunoscute modele din această gamă este Porsche Boxter. Mașina avea două locuri și era un roadster cu motorul situat în zona mediană. Un aspect interesant este faptul că Boxter a fost primul roadster lansat de germani după celebrul model 550 Spyder care a făcut furori prin anii '50. Astăzi, vom încerca să analizăm evoluția acestei serii, oprindu-ne asupra celor mai importante aspecte.

Prima Generație

Prima generație Porsche Boxter a apărut pe piață în anul 1996 sub indicativul intern 986, cu un design ce includea numeroase elemente de pe mașini precum 550 Spyder sau 356 Cabriolet. Primele modele Boxter aveau sub capotă un puternic motor de 2.5 litri cu șase cilindri ce dezvolta 201 cai putere și putea atinge o sută de kilometri pe oră în doar 6.9 secunde. Transmisia era asigurată fie de o cutie de viteze manuală cu 5 sau 6 trepte, fie de una automată în cinci trepte. Începând cu anul 1999, cei de la Porsche au introdus două noi motoare. Primul avea o capacitate de 2.7 litri, dezvolta 217 cai putere și atingea o viteză maximă de 250 de kilometri pe oră. Cel de-al doilea avea o capacitate de 3.2 litri, dezvoltând nu mai puțin de 250 de cai putere și avea o viteză maximă de 260 de kilometri pe oră. În anul 2002 au fost introduse o serie de îmbunătățiri precum capota electromecanică retractabilă, un volan mult mai comod, sau un nou design al farurilor.

Generațiile Ulterioare

În cadrul Salonului Auto Internațional de la Paris din anul 2004 a fost lansată cea de-a doua generație Porsche Boxter, cu denumirea internă 987. La nivel de design nu au apărut modificări majore cu excepția farurilor de pe față. Aripile mașinii au devenit ceva mai mari, motiv pentru care pentru prima dată în cadrul seriei puteau fi instalate jante de 19 țoli. Însă cele mai mari schimbări s-au petrecut cu interiorul mașinii, care arăta foarte diferit față de prima generație Boxter. Sub capotă se găsea un motor de 2.7 litri cu 237 de cai putere ce dezvolta o viteză maximă de 256 de kilometri pe oră și putea accelera de la zero la o sută de kilometri pe oră în doar 6.2 secunde. Varianta Boxter S venea echipată cu un motor de 3.2 litri cu 280 de cai putere. În anul 2008, seria a primit un nou design și componente mecanice mult îmbunătățite, precum sistemul de Injecție Directă a Combustibilului instalat pe motoarele versiunilor Boxter S. Cea de-a treia generație Porsche Boxter a apărut în anul 2012 sub indicativul 981 și venea cu inovații importante precum motoare și transmisii mult mai performante, sau o caroserie mult mai rezistentă. Versiunea standard era echipată cu un motor de 2.7 litri cu șase cilindri ce dezvolta nu mai puțin de 261 de cai putere și reușea să accelereze de la zero la o sută de kilometri pe oră în doar 5.8 secunde. Porsche Boxter este una dintre cele mai populare mașini lansate de către compania germană, iar faptul că se află la cea de-a treia generație implică o mare diversitate de oferte pe piața automobilelor second hand. Ceea ce nu poate fi decât o veste excelentă pentru toți entuziaștii auto.