Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
peugeot-308-l-01.jpg

Peugeot 308

Peugeot 308 Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Peugeot 308, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

De la sfârşitul anilor '60, francezii sunt pentru seria 300 de la Peugeot, ceea ce nemţii sunt pentru VW Golf. Piaţa voluminoasă a maşinilor compacte a permis în 1976 producătorului francez să fuzioneze în grupul Peugeot-Citroën. Fuziunea a avut loc după apariţia din 1969 a modelului Peugeot 304 disponibil în diferite caroserii: sedan, combi şi clasicele decapotabile cu acoperiş textil. Odată cu Peugeot 307 CC, coupé-cabriolet-ul prezentat în 2003, producătorul francez introduce acoperişurile pliabile din oţel în clasa compactă, ce devine un produs de succes din segmentul în plină creştere a decapotabilelor compacte de pe multe pieţe europene. Un concept de succes, care se păstrează şi în noua generaţie, Peugeot 308, disponibilă din 2008 la reprezentanţe.

Design-ul dinamic al maşinilor sedan şi combi din seria 308

Peugeot 308 vine cu dimensiuni luxuriante de 4,27 metri lungime şi 1,81 metri lăţime, depăşindu-şi predecesorul cu 7, respectiv 8 centimetri, iar înălţimea autoturismului a fost redusă de la 1,51 la 1,49 metri. Astfel, seria beneficiază de un aspect mai dinamic, aspect subliniat de farurile cu sticlă transparentă, alungite şi grila măreaţă. În toamna anului 2007 începe producţia Peugeot 308 – ca sedan în 3 şi în 5 uşi. La începutul anului 2008, apare pe piaţă şi varianta combi, comercializată tradiţional de către Peugeot ca Station Wagon (SW). Modelul, pe lângă acoperişul mare de sticlă, oferă şi posibilitatea de a monta două scaune în portbagaj, astfel, în Peugeot 308 pot să încapă 7 persoane.

Motoarele pe benzină disponibile în Peugeot 308

Pentru majoritatea sedanelor în 5 uşi vândute, Peugeot oferă motorul pe benzină de bază. Acesta are o capacitate de 1,4 litri şi produce 70 kW (95 CP), cu ajutorul cărora Peugeot 308 accelerează până la 182 km/h. Consumul mediu este de 6,4 litri/100km (155 g/km CO2), conform producătorului. Motorul de 1,6 litri, dezvoltat în colaborare cu BMW, este disponibil, în funcţie de transmisie, în 4 nivele de performanţă de la 88 kW (120 CP), 103 kW (140 CP), 110 kW (150 CP) şi până la varianta turbo de top ce oferă 128 kW (175 CP), care accelerează modelul până la 225 km/h.

Motoarele diesel din Peugeot 308

Chiar şi în cazul motoarelor diesel, Peugeot oferă 4 motorizări, disponibile în combinaţie cu o cutie de viteze manuală în 5 sau în 6 trepte, una automată sau cu o transmisie controlată electronic. Motorul diesel de vârf, prezentat în 2009, are o capacitate de 2,0 litri şi produce 103 kW (140 CP) – în timp ce respectă normele Euro5 şi are un consum mixt de 5,5 litri/100km (144 g/km CO2). Dieselul de bază de 1,6 litri produce 66 kW (90 CP) (120 g/km CO2) şi cu un consum mixt de 4,5 l/100km este modelul Peugeot 308 cu cel mai mic consum.

Peugeot 308 ca decapotabilă-coupé

Cel mai tânăr model al seriei este Peugeot 308 CC, o decapotabilă cu un acoperiş din oţel retractabil electro-hidraulic, introdus pe piaţă în vara anului 2009. Lifestyle-Cabrioletul este livrat cu un motor pe benzină de 1,6 litri ce produce 88 kW (120 CP) şi accelerează Coupé-Cabriolet-ul până la 195 km/h. Motorul consumă în medie 6,9 l/100km (159 g/km CO2). Peugeot 308 CC este disponibil şi cu un motor diesel de 1,6 litri şi 82 kW (112 CP), precum şi cu un diesel de 2,0 litri şi 103 kW (140 CP). Modelul de vârf atinge o viteză maximă de 208 km/h şi consumă în medie 5,9 l/100km (155 g/km CO2). Toate motoarele disponibile în Peugeot 308 Coupé-Cabriolet respectă normele Euro5.