- Pagină de start
- Auto
- Peugeot
- Peugeot 301
Peugeot 301 Prezentare
Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Peugeot 301, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult
Oferte actuale pentru Peugeot 301
-
Peugeot 301 1.2 VTI Active SEDAN/AIRCO/NAP!
€ 5.995,-- 93.666 km
- 10/2013
- 53 kW (72 CP)
- Vehicul second hand
- - (Proprietar ant.)
- Manuală
- Benzină
- - (l/100 km)
-
124 g/km (mixt)
Alte informaţii privind consumul oficial de carburant şi emisiile oficiale de CO2 ale autoturismelor noi pot fi găsite în „Ghidul privind consumul de carburant, emisiile de CO2 şi consumul de curent al autoturismelor noi“ disponibil în toate punctele de vânzare şi la Deutsche Automobil Treuhand GmbH (Registrul Auto German) la www.dat.de.
Dealer, NL-3261 LZ OUD-BEIJERLAND -
Peugeot 301 1.5 HDI 100 CONFORT
€ 12.490,-- 58.360 km
- 07/2020
- - kW (- CP)
- Vehicul second hand
- - (Proprietar ant.)
- Manuală
- Motorina
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, FR-31682 LABEGE -
Peugeot 301 1.6.
€ 11.500,-- 141.000 km
- 01/2017
- 85 kW (116 CP)
- Vehicul second hand
- 1 proprietar ant.
- Automată
- Benzină
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Persoană fizică, NL-4191XL Geldermalsen -
Peugeot 301 1.6 HDi 92 CV 102 000 KMS
€ 7.900,-- 100.000 km
- 07/2013
- 68 kW (92 CP)
- Vehicul second hand
- - (Proprietar ant.)
- Manuală
- Motorina
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, FR-63800 COURNON
Folosirea tehnicii cu chibzuială, echipament standard redus, renunțarea la unele sisteme electronice de asistență, această strategie a fost încercată de companii auto mari pentru a dezvolta modele cu cele mai mici costuri de producţie, care ar trebui să atragă clienții doritori de prețuri scăzute şi care ar putea renunța la lux și la multe din dotările curente atunci când cumpără o mașină. Ceea ce, în ciuda creșterii rapide a cererii pe acest segment, a fost mai degrabă văzut în Europa de Vest ca un low-cost orientat către o nișă de piață, şi-a găsit o piață de volum în multe alte părți ale lumii. Și în aceasta, grupul PSA francez a văzut cu mărcile sale Peugeot şi Citroen un mare potențial de crestere. În timp ce rivalul Renault acţiona cu filiala românească Dacia pe piețele din Europa de Vest și de Est, în țările în curs de dezvoltare și în țările din Africa de Nord, PSA a ales ca modelele sale low-cost să fie promovate sub brandul propriu. Împreună cu partenerul său chinez Dongfeng, care a preluat în 2014 acțiuni la Peugeot Citroen, francezii au dezvoltat un model de bază, economic, din clasa compactă, care a fost introdus inițial din 2012 ca o berlină, sub numele de Peugeot 301 doar pe unele piețe.
Peugeot 301 este produs ca un liftback bazat pe Seria 208
Pe piețele tradiționale ale producătorilor europeni, versiunile cu trei volume ale modelului în dimensiunile de mașină mică și clasă compactă s-au impus de obicei dificil. Cu toate că modelele cu trei volume oferă mai mult spațiu, cei mai mulți producători s-au concentrat asupra variantei cu trei uși, percepute ca sport și către cele cu cinci uși, practice pentru zonele urbane, şi care, cu dimensiunile lor compacte, au dominat programul. Aici, Peugeot a reprezentat în mod tradițional mașina mică din seria 200, care a intrat în program în 2012 cu seria 208. Pe această platformă, francezii au ales să dezvolte varianta cu trei volume Peugeot 301. Caracteristica specială a modelului compact cu patru uși: deoarece constructorul a realizat un volum relativ spațios al părţii din spate, sedanul oferă un portbagaj mare, de aproximativ 500 de litri. Pentru un vehicul de acest tip a fost o valoare peste medie în clasa compactă.
Dimensiunile compacte ale sedan Peugeot 301
Peugeot 208 a ieşit de pe linia de producție cu un ampatament de doar 2,54 metri și o lungime a caroseriei de aproximativ 3,96 metri, cu dimensiunile tipice ale unui model din clasa automobilelor mici, aşa că producătorul a ajustat dimensiunile pentru dezvoltarea sedanului la scară mai mare. Pentru început, Peugeot 301 a fost produs în fabrica spaniolă Peugeot, apoi mai târziu în China, iar francezii au extins ampatamentul la dimensiunile clasei medii de 2.65 metri. Din cauza părţii posterioare extinsă cu forma clasică, Peugeot 301 a ajuns la o lungime totală de aproximativ 4,44 metri. Cu lățimea corpului său de doar 1,75 metri, faţă de automobilele mai mici, maşina cu patru uşi a crescut cu câțiva centimetri. Deoarece înălțimea modelului berlină nu a fost diferită de modelele cu trei și cinci uşi din programul clasic Peugeot, aceasta a rămas la 1,46 metri.
Design-ul Peugeot 301 se bazează pe modelele compacte
Chiar și cu clasificarea denumirii în seria de Peugeot 300 producătorul a arată că 301 este o clasă care a fost poziționată mai sus decât cele utilizate pentru dezvoltarea modelelor din seria 200. În consecință, în același timp, design-ul berlinei ar trebui să se bazeze pe vehiculele din serii mai mari. Așa că Peugeot 301 arată ca un model 308 văzut din față, care atrage atenţia cu ornamentele relativ înguste, cu două lonjeroane cromate la grilă și farurile în formă ușor asimetrică. La partea din spate a caroseriei clasice cu trei volume, 301 are un capac al portbagajului extrem coborât, stopuri bicolore și o bară de protecție integrată care crează un spaţiu de acces generos.
Peugeot 301, motorizare pe benzină în două niveluri de performanță
Diferențele dintre un model de bază Peugeot 301 construit ca un hatchback și combi Compact Seria 308 se văd la motor. În timp ce francezii au pentru modelele lor cu cinci uși motoare performante cu valori nominale de putere de până la 115 kW (156 CP), Peugeot 301 a trebuit să se descurce cu dimensiuni reduse și o gamă de motoare mai mici. Versiunea de bază a 301 a venit pe piață cu un motor cu trei cilindri, cu o capacitate de 1,2 litri, berlina a fost echipată cu un motor cu putere maximă de 53 kW (72 CP). În plus, motorul pe benzină cu patru cilindri cu capacitate de 1,6 litri a ajuns până la 86 kW (115 CP). În aceste versiuni, producătorul dă prin testare un consum mediu de combustibil între 5,2 și 6,4 litri la 100 km, ceea ce corespunde unei emisii de C02 între 124 și 151 g/ km. Cu un consum de 4,1 litri, motorul diesel cu care este echipată berlina este cel mai modern şi eficient model din punct de vedere al consumului de combustibil din gama Peugeot 301. Prin urmare, emisiile de C02 sunt de doar 108 g/km, cele mai bune valori obţinute în măsurarea emisiilor poluante.
Diferențele de performanță în cadrul seriei Peugeot 301
Chiar și cu performanțele arătate, în funcție de motorizare există o distanță clară între modele. În timp ce modelului Peugeot 301 cu motorul cu trei cilindri îi sunt necesare 14.2 secunde bune pentru a accelera de la zero la 100 km/ h , modelul cu patru cilindri pe benzină îl lasă în urmă în aproximativ 9,4 secunde. Cu motorizare diesel cu o putere de până la 68 kW (92 CP), Peugeot 301 are nevoie de doar 11,2 secunde pentru un sprint standard. Aceleaşi diferențe şi la viteza maximă realizată: Peugeot 301 cu un motor mic pe benzină de 1,2 litri, are o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră, în timp ce versiunile de 1.6 litri ajung la o valoare de 188 de km/h. Peugeot Diesel 301 atinge 180 km/h.
Peugeot oferă pentru 301 caracteristici opţionale de confort și siguranță
Din moment ce Peugeot 301 nu a fost inițial destinat vânzării pe piețele din Europa de Vest și, în același timp, trebuia să completeze modelul economic, echipamentul standard al berlinei la momentul lansării din 2012 putea să nu corespundă neapărat standardelor uzuale. Cu toate acestea, ca o opțiune, producătorul a oferit un echipament suplimentar, prin care nivelul de siguranță și confort putea fi îmbunătățit. Astfel, modelul de bază berlină din programul compact al francezilor a fost dotat cu un airbag pentru pasagerul din față, plus airbaguri laterale. În plus, Peugeot 301 a fost echipat cu aer condiționat sau automat şi cu geamuri electrice față și spate. De asemenea, un sistem de asistenţă la parcare poate fi comandat Peugeot 301 pentru berlina clasică de serie.