Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
peugeot-106-side

Peugeot 106

Peugeot 106 Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Peugeot 106, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Fiabilitatea automobilelor, fidelitatea clienţilor şi cele patru titluri Maşina Anului în Europa, obţinute pentru seriile Peugeot 504, Peugeot 405, Peugeot 307 şi Peugeot 308 - sunt dovezi ale faptul că brandul francez Peugeot a reuşit, în cei peste o sută de ani de tradiţie automobilistică, să devină un adevărat reper în calitate, inovaţie tehnologică, design şi confort. Compania s-a dezvoltat constant de la începuturile modeste marcate în anul 1810, în special prin fabricarea de biciclete şi râşniţe de cafea. Încă din anul 1858, identitatea de brand a fost protejată prin înregistrarea emblemei în formă de leu, iar în 1889 compania familiei Peugeot îşi făcea intrarea în lumea automobilistică printr-un vehicul pe trei roţi, cu motor pe aburi şi ghidon, conceput împreună cu industriaşul şi inventatorul Léon Serpollet. Un an mai târziu, Peugeot oferea un produs nou, mult îmbunătăţit: Type 2, pe patru roţi, cu motor Panhard-Daimler în doi cilindri, cu combustie internă; automobilul atingea viteza maximă de 18 km/oră şi beneficia de un sistem de suspensie în trei puncte, o inovaţie pentru acele vremuri. Concentrarea pe dezvoltarea de noi modele şi creşterea producţiei au fost factori decisivi în afirmarea companiei prin construirea a nu mai puţin 300 de vehicule în anul 1899 şi câştigarea de competiţii automobilistice. Activitatea se desfăşura deja într-o fabrică nouă, sub denumirea Societatea Anonimă de Automobile Peugeot. Compania a dovedit mereu că este atentă la nevoile pieţei şi la inovaţiile din domeniu, remarcându-se prin seriile foarte accesibile ca preţ lansate în timpul recesiunii din anii 1930, prin modelul 402 BL Éclipse Décapotable – prima decapotabilă cu plafon retractabil şi prin motoarele HDi FAP diesel, THP şi VTI pe benzină cu emisii foarte scăzute. Astăzi, Peugeot produce peste 2,5 milioane de autovehicule anual, păstrându-şi un loc privilegiat în preferinţele conducătorilor auto. Vedere din spate Peugeot 106

Prima generație

În 12 septembrie 1991, francezii lansau seria Peugeot 106, un supermini concurent direct pentru un alt model francez lansat cu un an mai devreme: Renault Clio. Noul automobil a fost conceput ca o variantă sport a seriei de mare succes Peugeot 205, aşa că s-au folosit din nou suspensiile independente cu bară de susţinere MacPherson. Automobilul era disponibil în varianta de caroserie hatchback cu trei şi cu cinci uşi, cu cinci locuri şi tracţiune pe faţă. Motorizarea era generoasă, cuprinzând posibilităţile: diesel – 1.5 litri şi benzină – 1.0 litri, 1.1 litri, 1.3 litri, 1.4 litri şi 1.6 litri I4. Versiunea electrică, având motor de 11 kW/15 cai putere, a fost introdusă în 1995; motorul era propulsat de baterii Nichel-Cadium şi a fost dezvoltat împreună cu compania franceză Heuliez. Pentru a răspunde cererilor de pe piaţă, Peugeot a dezvoltat patru nivele de echipare: XN – de bază, XR – cu geamuri electrice, închidere centralizată, XT- cu închidere centralizată, proiectoare, radio/CD, sistem ABS, airbag, servodirecţie, oglinzi încălzite; XSi – versiunea sport cu trapă în plafon, sistem ABS, lumini de ceaţă, spoilere şi viteză maximă de 188 km/oră. Peugeot 106 vedere lateral

A doua generație

O dată cu lansarea celei de-a doua generaţii în ianuarie 1996, Peugeot 106 s-a raliat normelor europene de emisii de noxe, iar carburatoarele au fost înlocuite cu motoarele cu injecţie directă. De asemenea, versiunea de echipare XSi a fost înlocuită cu GTi, un model aproape identic cu Citroën Saxo VTS, beneficiind de aceleaşi jante din aliaj Raptor, de body kit şi frâne pe discuri, dar având interiorul îmbrăcat în piele neagră, pentru un plus de confort. Viteza maximă atinsă de acest model este de 205 km/oră. Seria a ieşit din fabricaţie în anul 2005, dar fiabilitatea, manevrabilitatea, consumul mic şi preţul accesibil al unui automobil rulat fac dintr-un Peugeot 106 maşina potrivită pentru deplasările în oraş ale familiei.