Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
opel-rekord-l-01.jpg

Opel Rekord

Opel Rekord Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Opel Rekord, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

În timp ce alți producători germani precum BMW se aflau în dificultăți de ordin economic după sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial datorită unei politici învechite, ori precum Volkswagen, care au reușit să profite datorită unor modele construite inainte de război, Opel a putut să se integreze în compania americană General Motors (GM) cu ajutorul sediului central, reușind să dezvolte și aducă cu succes un nou model pe piață. Modelul Opel Olympia Rekord prezentat în 1953, cu design tipic american, urma să devină prototipul seriei Opel Rekord, care va fi produs în 8 generații până la finalizarea seriei în 1986. Astfel, Opel Rekord a reprezentat unul dintre cele mai de durată modele de serie din Germania. Cu aproape 10 milioane de unități vândute, succesul de vânzare al sedanului, break-ului și coupé-ului ca mașină de clasă medie, nu a fost depășit decât de cumpărătorii VW .

Opel Rekord a fost pus în vânzare ca sedan, break și coupé

În urma eliminării epitetului Olympia, primul Opel Rekord a fost prezentat în anul 1957, purtând o izbitoare vopsea în două tonuri, cu luneta din spate arcuită și cu bandourile laterale curbate elegant într-o reprezentare a modernului absolut. Mai puțin inovativă a fost motorizarea, bazată pe tehnologia anilor 1930, cu unități în patru cilindri și 29 kW (40 CP) în versiunea de bază și o versiune de top intrată în producție în anul 1960, care producea 44 kW (60 CP). Deși avea o greutate sub o tonă, sedanul de 4,43m de la Opel a reușit să atingă o viteză maximă de doar 140km/h. În ceea ce privește motorizarea și valorile de performanță, nu s-a schimbat nimic la cea de-a doua versiune construită între anii 1960 și 1963, fiind însă acum disponibilă ca și coupé.

Cicluri scurte de model, design nou și tehnologie învechită

La cea de-a treia generație produsă în 1964 a apărut din nou clasicul look American. Aceste elemente, precum grila largă a radiatorului și farurile rotunde aveau ca inspirație inconfundabilă modelul lansat de GM în Statele Unite în anul precedent, anume Chevrolet Nova. Nou-reproiectatul Opel Rekord exista acum doar cu două capacități ale motorului, de 1,5 și 1,7 litri. Cu cât mai apropiate între ele erau noile cicluri Opel Rekord, cu atât mai puțină inovație se aștepta a fi asociată noii versiuni. Acest lucru s-a schimbat doar în ultimul an al generației A, odată cu Opel Rekord L-6 venind, în cele din urmă, și un nou motor de 2,6 litri care dezvolta 74 kW (100 CP), producând performanțe mai apropiate de normele producătorilor clasei de automobile medii.

Din anul 1965, Opel Rekord primește o nouă generație de motoare

Prin 1965-1966, la mai puțin de un an de la apariția modelului B al Opel Rekord, s-a urmat același drum de îmbunătățire și înnoire tehnică. Sedan-urile, break-rile și coupé-urile dețineau în acel moment, chiar și în clasa de capacitate cilindrică mai mică, noi generații de motoare care furnizau până la 66 kW (90 CP) acestor modele Open 1900 S. Acest model din 1966 a preluat, așadar, caracteristicile noului model C de Opel Rekord, după care motorul în șase cilindri n-a mai fost prezent pe piață.

În anul 1972, Opel Rekord a apărut pe piață pentru prima dată ca variantă diesel

După formele rotunjite ale modelelor precedente, modelul D de Opel Rekord din 1971 a introdus o caroserie ce prezenta forme poligonale, forma tipică pentru majoritatea modelelor din anii 1970. Modelul de vârf al Open Rekord a fost echipat cu un motor de 2,0 litri care-i oferea 74 kW (100 CP). În anul 1972 și-a făcut premiera primul model diesel, deținând un motor care dezvolta peste 44 kW (60 CP), având o viteză maximă de 130 km/h. Modelul diesel mai mare de 2,3 litri a fost introdus în anul 1977, odată cu generația E a Opel Rekord, dezvoltând o putere de 48 kW (65 CP). Cu doi ani înainte ca linia Rekord să fie terminată, producătorii de la Opel au furnizat o versiune mai puternică turbo-diesel. În anul 1985 a apărut pe piață primul model de motor cu o capacitate de 1,8 litri care prezenta catalizator, aceasta urmând să fie prima și ultima versiune a sa. Din modelul Rekord, după o producție de peste 30 de ani, s-a reușit să se producă următoarea generație de sedan de la Opel, anume Opel Omega, dezvăluită în 1986.