- Pagină de start
- Auto
- Mercedes
- Mercedes Vario
Mercedes-Benz Vario Prezentare
Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Mercedes-Benz Vario, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult
Cu o puternică divizie de vehicule utilitare şi comerciale, Daimler AG, prin brandul său Mercedes-Benz, se afirmă ca unul dintre cei mai importanţi constructori auto pe acest segment. Tradiţia merge înapoi în timp cu peste un secol, primul autobuz motorizat fiind construit de Karl Benz încă din anul 1895; în scurt timp, rivalii de la Gottlieb Daimler concepeau şi ei un vehicul similar. În 1898, ambele companii exportau deja autobuze în Anglia şi Ţara Galilor. Acest succes timpuriu a avut reverberaţii pe parcursul următorului secol, sub brandul Mercedes-Benz fiind construite vehicule cu tonaj cuprins între 0,5 tone – 250 tone, menite să răspundă atât cerinţelor de transport persoane, marfă sau de adaptare a şasiului la diferite tipuri de sarcini.
Urmaşul longevivului T2
Timp de aproape trei decenii, în perioada 1967-1996, constructorul german a avut în producţie vehiculul utilitar de tip transporter, T2. În anul 1996, la upgradarea celei de-a doua generaţii, Mercedes-Benz a decis să-i dea un nou nume, Vario, deşi modificările faţă de T2 se reduceau la designul mai modern al luminilor, al aripilor din faţă şi al grilajului de la radiator. În schimb, Vario păstra motorul pe faţă şi tracţiunea pe spate, aşa cum s-a văzut la Hanovra Show, acolo unde vehiculul a fost lansat. Pentru dezvoltarea modelelor Vario, compania germană a lucrat cu Kögel pentru crearea unui corp mai uşor, din oţel şi aluminiu, şi cu Meiller pentru corpul basculant.
Dotările seriei
Având trei tipuri de baze, cu lungimi de 3700 mm, 4250 mm şi 4800 mm, Vario a fost dezvoltat în variantele furgon, utilitară camion, platformă de tractare, platformă basculantă, microbuz, platformă cu cabină dublă, şi a fost adaptat pentru servicii precum cele de poştă sau de stingere a incendiilor. Pentru început, acestea au fost dotate cu propulsoare OM602LA în cinci cilindri, de 2874 cm³, şi OM904LA în patru cilindri, de 4250 cm³, ambele turbo diesel. În anul 2000, odată cu introducerea de noi norme privind emisiile de noxe, modelele Vario au fost echipate cu motoare turbo diesel de 4.2 litri, de 129, 156 şi 177 CP. Pentru a facilita conducerea vehiculului şi siguranţa pasagerilor, constructorul a ales suspensiile pe arcuri cu foi parabolice şi frânele ventilate şi a echipat toate modelele Vario cu servodirecție. De asemenea, modelul a ieşit pe piaţă cu două versiuni speciale: 814DA – cu tracţiune 4X4 pentru condiţii dificile de drum, şi Hybrid-Vario 814D, o utilitară hibridă diesel-electrică. Capacitatea maximă de încărcare pe toate modelele seriei a fost stabilită la 4,4 tone şi 17,4 metri³. În interiorul cabinei, confortul era asigurat prin tabloul de bord modern, scaunul şoferului reglabil în toate direcţiile, sistemele de încălzire şi ventilaţie, iar siguranţa era maximizată prin airbaguri şi centuri de siguranţă în trei puncte, cu pretensionare. În anul 2013, după construirea a peste 90.000 de exemplare, Vario a fost înlocuit cu Mercedes-Benz Sprinter. Fiabilitatea şi varietatea de şasiuri disponibile, confortul pe care îl asigură şi preţul accesibil al unui vehicul rulat – toate sunt argumente pentru achiziţia unui Mercedes-Benz Vario.