Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
default-banner-l-01.jpg

Mercedes Sprinter

Mercedes-Benz Sprinter Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Mercedes-Benz Sprinter, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Compania Mercedes Benz, parte a grupului Daimler AG, este unul dintre cei mai renumiți producători de autovehicule din lume. Rădăcinile istorice ale companiei germane se întind pe mai bine de o sută de ani, în ciuda faptului că brandul Mercedes Benz a fost stabilit în mod oficial abia în anul 1926. De fapt, totul a început cu renumitul inginer Karl Benz, creatorul primului autovehicul ce funcționa cu benzină, lansat pe piață în anul 1886. Un alt an foarte important a fost 1901, atunci când Daimler Motoren Geselschaft lansează pe piață primul autoturism cu denumirea Mercedes. După fuziunea companiilor conduse de Karl Benz și Goettlieb Daimler, Mercedes Benz începe să acapareze piața auto chiar de la primele modele lansate. 770, spre exemplu, s-a bucurat de o mare popularitate în rândul șoferilor acelor vremuri. Producătorul german s-a remarcat încă de la începuturi prin calitatea și fiabilitatea mașinilor sale, trăsături ce au fost de-a lungul timpului integrate în filozofia brandului. Simbolul Mercedes, steaua cu trei colțuri circumscrisă unui cerc, a fost creat și înregistrat de compania Daimler Motoren Gesellschaft în anul 1909. Cele trei colțuri simbolizează viziunea creatorului acestei companii, Adolf Daimler, care milita pentru folosirea vehiculelor motorizate pentru transportul rutier, acvatic și aerian. Mercedes acoperă în momentul de față un vast segment al pieței auto, producând atât mașini destinate pasagerilor obișnuiți, cât și autovehicule comerciale de toate dimensiunile. Dubele, camioanele și autobuzele acestui brand sunt folosite în infrastructura economică de pe toate continentele, confirmând astfel profesionalismul și grija pentru detaliu de care dau dovadă inginerii germani. În acest articol vom explora istoria și evoluția seriei de utilitare comerciale Mercedes Benz Sprinter. Această serie a fost derivată din modelul Transporter a celor de la Mercedes, moștenind, cel puțin în ceea ce privește prima generație, o serie de componente și sisteme. Cunoscută pe piața internațională sub mai multe nume (Freightliner Sprinter, Dodge Sprinter), această serie a găzduit un număr de modele foarte apreciate atât de operatorii independenți, cât și de companiile mari pentru fiabilitatea și calitatea de care au dat dovadă. Mercedes Sprinter vedere din lateral

Prima Generație

Mercedes Sprinter a fost lansat în anul 1995 în Europa, cu scopul de a înlocui utilitarele Mercedes Benz Transporter, scoasă pe piață începând cu anul 1977. În același an în care a debutat, Sprinter a câștigat titlul “International Van of the Year”, lucru ce l-a propulsat rapid în topul vânzărilor internaționale. Lansarea pe piața Nord Americană s-a petrecut abia în anul 2001, unde a fost cunoscut sub numele de Freightliner Sprinter. Printre dotările standard ale primei generații, cunoscute și sub denumirea T1N, se numărau trei tipuri de tracțiune: pe spate cu transmisie manuală în cinci trepte, semi-automată Sprintshift în șase trepte sau automată NAG1 în cinci trepte selectabile. T1N venea în trei variante de ampatamente, două variante de înălțime și două categorii de greutate. Versiunea de 3500 de kilograme era echipată cu roți duble pe spate. În ceea ce privește motorizarea, erau disponibile patru motoare diesel și un motor pe benzină. Motoarele pe diesel aveau între 2.3 și 2.7 litri, în timp ce varianta pe benzină avea 2.3 litri. În anul 2003, seria a primit câteva îmbunătățiri de design și o nouă opțiune impresionantă pe partea de motorizare: un motor ce dezvolta nu mai puțin de 156 de cai putere. Procesul de fabricație a fost încheiat oficial în anul 2006. Mercedes Sprinter vedere din fata

Cea de-a doua generație

Cea de-a doua generație Sprinter a fost lansată pe piață în anul 2006 cu denumirea NCV3. Aceasta era disponibilă în variantele Furgon, Șasiu și Combi. Dispunea, de asemenea, de trei opțiuni în privința ampatamentului, trei versiuni de înălțime a acoperișului, patru versiuni de lungime și două categorii de greutate. Partea de motorizare includea un Turbo Diesel CDI de 2.2 litri, un Turbo Diesel CDI de 3 litri și un motor pe benzină de 3.5 litri. Transmisia era asigurată fie de o cutie de viteze manuală NSG370 în șase trepte, fie de o cutie de viteze automată NAG1 în cinci trepte. Versiunile Furgon și Combi aveau o caroserie din oțel, cea din urmă dispunând de cinci uși. În anul 2003, Sprinter a primit o serie de îmbunătățiri semnificative. Au fost adăugate sistemele: Crosswind Assist, care detectează rafalele de vânt cu ajutorul unor senzori ce determină frânarea roților pe partea pe care vântul bate cu mai mult de 80 de kilometri pe oră; Collision Prevention Assist, care asigură o serie de măsuri automate într-o situație de accident: Blind Spot Assist; Lane Keeping Assist. Sprinter rămâne una dintre cele mai versatile și calitative utilitare comerciale disponibile pe piață, bucurându-se de o mare popularitate în rândul operatorilor comerciali. Sunt mașini pe care poți conta în orice situație, dovedindu-se fidele standardelor foarte ridicate pe care Mercedes Benz le oferă pentru toate produsele sale.