Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
mazda-demio-side

Mazda Demio

Mazda Demio Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Mazda Demio, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Compania japoneză Mazda a reușit în cei peste 90 de ani de activitate să-și asigure un loc important în cercul producătorilor auto mondiali. Una dintre seriile lor cele mai importante este Mazda Demio, o mașină din categoria supermini lansată în anul 1996. Cunoscută și sub denumirea Mazda 2 pe anumite piețe internaționale, Demio a fost îmbunătățită constant de-a lungul celor patru generații, fiind în momentul de față un competitor feroce pe segmentul de piață din care face parte. Mazda Demio din fata

Prima Generație

Primele modele Mazda Demio au intrat în producție în luna iulie a anului 1996 și încă de la început au fost apreciate atât de către consumatori, cât și de către presa de specialitate. Modelul era construit cu ajutorul platformei mecanice DW. Sub capotă se găsea un motor B3-ME cu patru cilindri în linie de 1.3 și 1.5 litri. Acesta a fost înlocuit în versiunile ulterioare cu un B3E de 1.3 litri cu 82 de cai putere și un B5E de 1.5 litri de 99 de cai putere. În anul 1999, seria a primit câteva îmbunătățiri substanțiale, precum o nou design al caroseriei, un filtru de aer pentru interior sau transmisia automată mai performantă. interiorul Mazda Demio

Generațiile Ulterioare

Cea de-a doua generație a ajuns pe piață în anul 2002, beneficiind de un design complet nou datorită folosirii platformei mecanice DY. Sistemul de distribuție electronică a forței de frânare și ABS-ul veneau ca dotări standard pe toate modelele, în timp ce sistemul de control al stabilității era opțional. Motoarele echipate pe mașinile destinate pieței japoneze erau destul de diferite față de versiunile de export. Astfel, varianta japoneză avea sub capotă motorul ZJ-VE de 1.3 și 1.5 litri cu patru cilindri în linie, ce dezvolta 90, respectiv 111 cai putere. Versiunile de export erau, în schimb, disponibile cu motorul MZI de 1.25, 1.5 și 1.6 litri, care producea între 69 și 99 cai putere. Fanii motoarelor diesel puteau achiziționa și versiunea ce dispunea de un MZ-CDTi de 1.4 litri cu 67 cai putere. În anul 2007 a apărut cea de-a treia generație, care pe lângă variantele hatchback cu trei și cinci uși includea și versiunea sedan cu patru uși. Noile modele erau construite cu ajutorul platformei mecanice DE, aceeași folosită și pentru varianta Ford Fiesta din anul 2008. Materialele folosite pentru costrucția noului Demio erau mult mai ușoare, japonezii reducând totodată și dimensiunile mașinii. Cea de-a patra generație a debutat în anul 2014, fiind prezentată publicului în cadrul salonului Geneva Motor Show din același an. Japonezii de la Mazda au decis din nou să schimbe platforma mecanică, folosind de această dată o versiune modificată a platformei CX-5. Succesul acestei noi generații a fost încununat de premiul Mașina Anului în Japonia pentru anii 2014-2015. Mazda Demio este un automobil remarcabil ce s-a bucurat de un mare succes pe piața internațională. Din acest motiv, japonezii continuă să investească serios în această serie, așa că iubitorii mașinilor super-compacte se pot aștepta în continuare la surprize plăcute pentru iterațiile viitoare.