- Pagină de start
- Auto
- Lamborghini
- Lamborghini Reventon
Atunci când vine vorba de a găsi nume atractive pentru modelele dintr-o serie nouă, angajații de la marketing găsesc de multe ori termeni noi rezultați prin concursuri publice de idei sau analiză computerizată a diferitelor denumiri deosebite. Producătorii cu mai puțin simț de recunoaștere al acestor cuvinte artistice se bazează pe efectul de promovare al numerelor raționale și își lasă vehiculele cu coduri numerice sau cu acronime în fața numelor precedente. Aceste nume imaginare sunt inspirate de diferite peisaje aventuroase, de vânturi extreme, triburi exotice sau chiar de animale sălbatice. Unul dintre constructorii neortodocși în ceea ce privește alegerea numelor pentru modelele sale este producătorul italian Lamborghini, care a ales un animal spaniol sau sud-american a fi reprezentativ pentru emblema firmei. Motivul: Italienii vedeau taurul ca un simbol pentru putere copleșitoare și curaj neîntrerupt și credeau că înfățișează perfect brandul Lamborghini. La urma urmei, micul producător încerca încă din 1964 să concureze într-o piață deja saturată de către alți producători de mașini sport italiene. Prin urmare, Lamborghini a trebuit să dezvolte un profil deosebit care să producă o impresie izbitoare prin designul spectaculos și, nu în ultimul rând, prin valorile sale extreme de performanță. În acest fel, Lamborghini și-a asigurat rapid o poziție unică pe piața producătorilor de mașini sport ca specialist în serii mici, chiar după preluarea de către filiala Audi de la sfârșitul anilor 1990. Acest lucru a reușit prin modelul coupé Reventon, pe care constructorul italian din Sant´Agata Bolognese l-a pus la vânzare în anul 2007. Două dintre caracteristicile speciale ale Reventon: Mașina sport cu două versiuni ale caroseriei a fost fabricată și scoasă pe piață în doar câteva exemplare, alăturându-se, în momentul prezentării, celor mai scumpe modele de mașini din lume.
Modelele anterioare clasice ale lui Lamborghini sunt predecesorii modelului Reventon
Prin Lamborghini Countach, care a rămas în producție pe o perioadă semnificativ de lungă, din anul 1974 până în 1990 și care a contribuit semnificativ la modelarea imaginii de brand a lui Lamborghini, italienii au implementat o abordare integrată, aceea că echipele de ingineri responsabili de design și performanță trebuie să evolueze și să se dezvolte în mod constant. Partea frontală ascuțită, compartimentul pentru pasageri extrem de plat și motorizarea V12 au fost puse în aplicare de către marca Lamborghini la modelele sale din seria Diablo sau Murcielago. În comparație cu acești predecesori ai săi, modelul Reventon prezentat în anul 2007, deși nu avea o formă fundamental nouă, era cu un pas în față prin arhitectura sa brahială pe care s-a pus un accent puternic.
Designul Lamborghini Reventon asemănător avioanelor de luptă
Designerii au folosit margini, vârfuri, guri de aerisire pentru proiectarea caroseriei modelului Reventon inspirate din lumea aeronautică, în special aceea a avioanelor de vânătoare. De asemenea, bordul mașinii nu a fost lăsat la voia întâmplării, acesta arătând conducătorului forța G care-i este aplicată în timp ce conduce, asemeni celei resimțite de piloți în timpul manevrelor din zbor. La partea din față, Reventon prezenta două prize de aer supradimensionate în formă de cutie, mascate de grile de tip fagure. Farurile sub forma unui triunghi și fantele de aer lungi pe flancuri au subliniat aspectul marțial al Reventon. Cu o înălțime nu mai mare de 1,13 metri și cu o lățime mai mare de 2 metri, mașina era extrem de bine lipită de șosea datorită profilului său aparte. Pentru a continua imprimarea acestei amprente de avion de vânătoare s-a optat pentru montarea în partea din spate a unor formațiuni pentagonale, anume prizele de aer uriașe prevăzute cu gradații. Totuși, designul si dimensiunile nu au fost doar spectacol optic. Prin intermediul construcției cu două locuri, inginerii au reușit să reducă rezistența la aer, îmbunătățind în același timp valorile de performanță aerodinamică ale supermașinii sport Lamborghini de doar 1,67 tone.
Motorul V12 de la Murciélago a fost montat pe Reventon
Atât din punct de vedere tehnic, cât și al designului, Reventon s-a orientat în cursul timpului de producere dintre anii 2007 și 2008 spre modelul Coupé Murciélago LP640, care se dezvolta în paralel, acesta având la rândul său influențe de la modelul clasic Countach, putând fi comandat din fabrică încă până în anul 2010. Ca și în cazul modelului său asemănător de dimensiuni mai mari, Reventon utiliza un motor V12 cu cilindree de 6,5 litri care putea asigura o putere de până la 478 kW (650 CP). Acest lucru a permis mărcii Lamborghini să atingă viteza maximă de 340km/h, iar viteza de 100km/h era atinsă în 3,4 secunde. Motorul era cuplat cu o cutie de viteze sport manuală în șase trepte sau se putea opta și pentru o cutie de viteze automată tot în 6 trepte. Toate mașinile din seria Lamborghini erau echipate din fabrică cu un sistem de tracțiune integrală, cu un diferențial care acționa atât pe puntea față, cât și pe puntea spate. Specialități și elemente de spectacol suplimentar la Reventon: Aproape de structura acoperișului se afla un sistem de ventilație din sticlă oferind o imagine clară a motorului V12.
Lamborghini construiește Reventon sub formă de coupé și roadster cu până la 670 CP
La mai bine de doi ani după ce italienii au prezentat publicului primul coupé din seria Reventon, a apărut și un nou model Roadster care a fost dezvăluit la Frankfurt în anul 2009. Cu excepția designului acoperișului și al ferestrelor, Roadster-ul nu se diferenția din punct de vedere vizual de versiunea clasică cu construcție închisă. Din punct de vedere tehnic, versiunea Cabrio a Reventon a fost montată din nou cu ceva diferit: Constructorul bine cunoscutului motor V12 i-a asigurat o putere de 493 kW (670 CP) care, în ciuda construcției mai grele cu 25 kg, reușea să aibă un avantaj de 0,2 secunde în atingerea vitezei de 100 km/h comparativ cu modelul coupé cu motorizare mai slabă.
Modelele Coupé și Cabriolet ale Lamborghini Reventon sunt produse în serie redusă
Lamborghini transformase în tradiție ceea ce aproape niciun alt producător nu își permitea: Italienii construiau în mod regulat supermașini care erau disponibile în mod aproape exclusiv doar colecționarilor de mașini. Aceste vehicule nu apăreau deloc pe piața mașinilor folosite. Același lucru este valabil și pentru Reventon care a fost construit manual în Italia de doar 20 de ori pentru a fi trimis direct clienților săi. Un ordin de mărime similar ar fi trebuit să fie și pentru producerea variantei Roadster a modelului Reventon, însă Lamborghini a fost reținut de producerea variantei cabrio. Se estimează ca s-au construit doar între 9 și 20 de exemplare în intervalul 2009-2010.