Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
jaguar-xj-l-01.jpg

Jaguar XJ

Jaguar XJ Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Jaguar XJ, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Proiectanţii de automobile din clasa superioară se confruntă de fiecare dată cu noi provocări la lansarea unei noi serii a motoarelor din ce în ce mai mari, existând tot mai multe servomecanisme electrice și sisteme de securitate din ce în ce mai sofisticate care trebuie să fie găzduite într-un corp limitat. Uneori, acest lucru duce la rezultate puţin elegante. Cu tot respectul oferit pentru expertiza lor tehnică, uneori modelele de lux ale celor mai importanţi producători germani au primit în trecut critici dure, legate de aspectul lor considerat a fi prea greoi. Producătorul tradițional britanic Jaguar a avut un rezultat mai bun pe piață cu modelul său de lux Jaguar XJ, cu toate că acesta a trebuit să lupte în anii ’80 sub umbrela brandului British Leyland împotriva problemelor de calitate. Pentru aceasta, totuşi nimeni nu a putut vedea vreodată întruchipată o mentalitate Panzer la Jaguar XJ. Dintr-un simplu motiv: aspectul suplu al sedanului și-a schimbat cu greu formele sale de bază, de la prima sa prezentare în 1968. Ea a arătat în toate seriile de când a fost prezentată imaginea sa precum o mare felină elegantă, de la care, mai exact, marca şi-a luat numele. Nu mai puţin importantă a fost continuitatea, acesta a fost şi motivul pentru care timp de decenii Jaguar XJ a ocupat locul modelului de top în programul britanic și, dincolo de aceasta, a fost unul dintre simbolurile industriei auto engleze. Jaguar XJ vedere din spate

Cu Jaguar XJ12, producătorul a lansat primul sedan cu motor V12 din lume

Ca maşini clasice din prima serie (1968-1992), Jaguar-urile XJ din perioada 1968 – 1973 au fost construite sub atenția și îndrumarea personală a fondatorului companiei Sir William Lyons. Chiar de la început, sedanul a fost oferit în două dimensiuni ale motorului, cu șase cilindri, ca Jaguar XJ6 și XJ12. Acest model cu 186 kW (253 CP) a fost mult timp considerat singura masină cu doisprezece cilindri produsă în masă din lume. Ca şi seria produsă între 1973-1979 cu două ampatamente diferite, tot la fel a intrat în producție prima serie de sedanuri echipate complex, Jaguar XJ sub denumirea Sovereign și Vanden Plas sub numele de marcă istoric Daimler. Abia între 1979 și 1992, odată cu producția celei de-a treia serii, a fost schimbată și nomenclatura. De atunci, majoritatea modelelor luxos echipate au fost comercializate sub numele de Jaguar.

Primul model cu compresor își asumă rolul Jaguar XJ12

Sub umbrela companiei British Leyland, a fost dezvoltată a doua serie de Jaguar XJ, şi care a părăsit linia de producție în trei serii între anii 1986-2003. Sedanul a fost mult timp privit ca unul din clasice, cu un aspect exterior un pic cam pătrăţos, dar care reflectă, cu toate acestea, silueta XJ obișnuită și fața tipică a sedanului. Cu toate acestea, o ruptură cu tradiția stabilită în prima serie (1986-1994) sunt modelele de mare clasă Sovereign și Vanden Plus, modele care s-au remarcat prin farurile dreptunghiulare. Componente electronice, instrumente de bord digitale și motoare ușoare din aluminiu au fost printre cele mai importante modernizări. Pe lângă diferitele versiuni XJ6, cu motoare de la 2.9 la 4.0 litri, noul model din 1993 a fost, de asemenea, oferit ca XJ12, al cărui motor cu o cilindree mărită la 6.0 litri genera acum 229 KW (311 CP). În a doua serie (1994-1997), sedanul şi-a primit din nou formele rotunjite ale modelului original. Cea mai importantă inovație în următoarele serii (1997-2003), sub conducerea noului proprietar, Ford, au fost motoarele V8 introduse în 1997 și primul motor XJR prevăzut cu supraalimentare, care ar fi trebuit să preia de la XJ12 rolul de versiune de top. interior Jaguar XJ Bord Jaguar XJ

Caroseria din aluminiu și motoare mai puternice dau modelului Jaguar XJ un aspect atletic

Cu detalii sportive precum grila tip plasă și o reducere a greutății, care a fost realizată printr-o caroserie completă din aluminiu ușor, a fost lansată în anul 2002 a treia generație a Jaguar XJ de pe piață, care a fost construită până în anul 2009. Pe lângă cele trei motoare V8 cu cilindree de 4,2 litri, a existat în această generație primul sedan echipat cu motor diesel din istoria Jagauar XJ. Noul motor de 2,7 litri, cu șase cilindri, dezvoltă peste 152 kW (207 CP). Motorul V8 supraalimentat care dezvoltă 291 kW (395 CP) a ramas în program ca versiune de top. Pentru a patra generație, în 2010 noii proprietari ai mărcii Jaguar, indienii de la Tata Motors, au anunţat motoare mai puternice, venind cu compresoare de 5.0 litri care dezvoltă până la 375 kW (510 CP), astfel Jaguar XJ devenind unul dintre cel mai sportive sedanuri din clasa superioară auto.