Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
jaguar-xe-side

Jaguar XE

Jaguar XE Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Jaguar XE, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

De la înfiinţarea din 1922 încoace, Jaguar lansează pe piaţă, în medie, şase modele diferite: cel puţin patru modele odată, şi cel mult opt – căci eleganţa englezească şi luxul sportiv au nevoie de o anumită perioadă de maturare. Această tradiţie este urmată şi de noul Jaguar XE (intern Jaguar X760), care în septembrie 2014 umple golul lăsat de întreruperea din luna iunie a aceluiaşi an a producţiei Jaguar XK (intern Jaguar X150) – evident, acesta este lansat împreună cu colegii săi, XF, XJ şi F-Type. Gândit pentru clasa de mijloc, Jaguar XE este, la fel ca şi predecesorul său, X-Type, „cel mai mic reprezentat în clasa mijlocie” al producătorului britanic, exact unde Jaguar Land Rover Limited doreşte să îşi păstreze ferm poziţia. Compania se mândreşte şi cu noua linie de motoare în patru cilindri, „Ingenium”, prezentată în acelaşi timp la Salonul Auto de la Geneva. Acestea vor echipa pentru început Jaguar XE, odată cu o variantă de 2,0 litri pe motorină şi una pe benzină, iar mai apoi acestea vor putea fi întâlnite şi în modelul de lux, Jaguar XJ. Întâi vom vorbi despre Jaguar XE, produs la fabrica din Solihull, Birmingham şi disponibil din iunie 2015 şi în Germania. Jaguar XE privit din lateral Aruncă un ochi sub capotă: deja numitul motor Jaguar Ingenium cu o capacitate de 2,0 litri şi patru cilindri în linie poate fi obţinut în 4 variante – două pe benzină şi două pe motorină, toate dotate cu unitate turbo şi injecţie directă. Se pare că ideologia de „downsizing” şi-a găsit loc şi în clasa nobilă. Ca diesel sunt disponibile variantele XE E-Performance cu 120 kW (163 CP la 4.000 rot/min) şi XE 20d cu 132 kW (180 CP la 4.000 rot/min). Performanţele Diesel XE nu sunt mici – modelele ating 100 km/h în 7,8, respectiv 8,4 secunde. Nici viteza maximă de 230 km/h şi cuplul tipic unui diesel de 380, respectiv 430 Nm (disponibil de la 2.000 rot/min), nu diferenţiază cele două modele prea mult. De menţionat este consumul mic al modelului XE E-Performance de 3,8 l/100km (4,2 l/100km în cazul XE 20d). În afară de asta, cutia de viteze manuală în 6 trepte este disponibilă doar pe motoarele diesel. Benzinarele sunt echipate obligatoriu cu o cutie de viteze automată în 8 trepte, folosită şi în Jaguar ZF (disponibilă contra cost şi pentru variantele diesel). Aceasta aduce cu ea şi un consum puţin mai ridicat de aproximativ 7,5 l/100km în cadrul modelelor XE 20t şi XE 25t, dotate cu motoare Ingenium. Cel dintâi beneficiază de 147 kW (200 CP la 5.500 rot/min) şi accelerează până la 100 km/h în 7,7 secunde. Cel din urmă, în ciuda numelui („25t”), are tot un motor de 2,0 litri, dar care produce 177 kW (240 CP). Acesta are nevoie de 6,8 secunde pentru a atinge 100km/h de pe loc, şi atinge maxim 250 km/h – la fel ca omologii săi de 3,0 litri, dar fără Ingenium: cele două XE S cu motoare în 6 cilindri în V, fie benzinare sau diesel, reprezintă modelele de top din seria Jaguar XE: benzinarul este dotat cu un motor AJ de 3,0 litri, ce provine de la F-Type 3.0 şi produce 250 kW (340 CP la 6.500 rot/min). Acesta are injecţie directă şi este dotat cu un compresor Twin-Vortex. Diesel-ul are un motor AJD, ce provine de la Jaguar XF 30d şi produce 221 kW (300 CP la 4.000 rot/min), echipat cu două unităţi turbo conectate paralel şi secvenţial. Jaguar XE privit din fata

Tehnologia Jaguar XE

Deşi Jaguar X-Type este produs tot pe platforme Ford, chiar dacă compania a fost preluată de către grupul indian Tata, noul XE se bazează pe platformă proprie: modelul profită de un concept de construcţie uşoară în forma unei structuri modulare din aluminiu. În afară de asta, platforma face posibil ca maşina să aibă tracţiune spate sau integrală, însă modelul este disponibil pe piaţă doar cu tracţiune spate. Rezultatul este uşor de observat, căci cu un conţinut de aluminiu de cea mai înaltă calitate în proporţie de 75% şi cu o greutate totală a caroseriei de aproximativ 250 kg, Jaguar XE cântăreşte destul de puţin. Noile componente din aluminiu obţinut doar din operațiuni de reciclare ar trebui, de asemenea, să crească în mod semnificativ rezistența și rigiditatea la torsiune a caroseriei. Pentru o manevrabilitate pe cât posibil ideală, XE beneficiază de o distribuție a greutății de aproape 50-50, precum şi de un centru de greutate mai jos, comparativ cu predecesorul. Sistemul de control al tracţiunii derivat de la Land Rover, „All Surface Progress Control“, completează întreaga tehnologie de control. interiorul Jaguar XE

Dotările Jaguar XE

Responsabil pentru aspectul optic al modelului XE este renumitul Ian Callum, designer-şef la Jaguar încă din 1999. Astfel, nu este de mirare că, în ciuda nivelului de clasă medie, interiorul este, aşa cum am fost obişnuiţi de către Jaguar, luxurios şi nobil. Producătorul pune accent pe integrarea completă a unui smartphone prin intermediul tehnologiei „InControl“ şi a aplicaţiilor asociate, care se conectează atât la sisteme de operare iOS, cât şi la cele Android. Astfel, şoferul poate primi un mail în caz că a părăsit maşina şi nu a încuiat-o, sau în caz că aceasta este mutată fără permisiune – pe lângă asta, sistemul permite memorarea locaţiei unde maşina este parcată şi accesul de la distanţă a unor funcţii. Tehnologia „InControl-WiFi“ permite crearea unui hotspot 3G, care poate furniza Internet la maxim 8 dispozitive simultan, iar opţional, ecranul smartphone-ului poate fi transferat pe ecranul touchscreen de 8 inchi al maşinii. Sistemul de siguranţă „InControl Secure“ ne aşteaptă cu funcţii suplimentare inovative, cum ar fi un Head-Up-Display cu tehnologie laser şi un sistem digital video-stereo, care monitorizează traficul de jur împrejur şi poate chiar să citească indicatoarele rutiere. Informaţiile sunt afişate pe display, pe care mai sunt afişate şi următoarele avertismente: asistenţă la frânarea de urgenţă, care recunoaşte coliziunile iminente şi avertizează atât sonor, cât şi vizual. Dacă şoferul nu reacţionează în timp util, asistentul acţionează frânele de urgenţă automat.