Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
ford-galaxy-l-01.jpg

Ford Galaxy

Ford Galaxy Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Ford Galaxy, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Ford Galaxy reprezintă o serie de monovolume produse de divizia europeană a companiei Ford. Aceste mașini, destinate în special familiilor, s-au bucurat de un mare succes, atât pe piața europeană, cât și pe restul mapamondului, motiv pentru care cei de la Ford au continuat să investească masiv în dezvoltarea seriei și în îmbunătățirea calității componentelor și a sistemelor de siguranță. În acest articol vom încerca să acoperim istoricul seriei Galaxy, punctând cele mai importante elemente evolutive. Ford Galaxy vedere din lateral

Prima Generație

Prima generație Ford Galaxy a fost lansată în anul 1995, fiind rezultatul unei colaborări între Ford și Grupul Volkswagen. Mașinile au fost produse în fabrica AutoEuropa din Portugalia și urmau să fie lansate în trei variante, fiecare aparținând unui brand specific: Galaxy pentru Ford, Volkswagen Sharan pentru Volkswagen și Alhambra pentru SEAT. Majoritatea componentelor de pe mașinile acestei prime generații proveneau de la platformele mecanice Volkswagen, îndeosebi motorul VR6 de 2.8 litri de pe modelele de top din seria Volkswagen Golf, precum și motorul turbodiesel TDI de 1.9 litri. În anii următori, a mai fost adăugat un motor de 2.3 litri cu 16 valve, folosit pentru prima oară în versiunea îmbunătățită a modelului Ford Scorpio. Interiorul conținea un amestec de componente provenite atât de la mașinile Ford, cât și de la cele ale grupului Volkswagen. Modelele inițiale erau disponibile în trei versiuni: Aspen, Ghia și GLX. Însă, în anul 1999 cei de la Ford au introdus două noi versiuni, LX și Zetec, ce au înlocuit variantele Aspen și GLX. Un an mai târziu, seria a primit câteva îmbunătățiri în ceea ce privește designul și dotările opționale. Ford Galaxy vedere din fata

Generațiile Ulterioare

Cea de-a doua generație a fost prezentată publicului larg în cadrul Salonului Auto Internațional de la Geneva și a fost disponibil pe piață începând cu luna iulie a anului 2006. Spre deosebire de predecesorii săi, noul Ford Galaxy avea dimensiuni mai mari și nu mai conținea elemente provenite de la Grupul Volkswagen, întrucât în 2005 Ford a renunțat la acțiunile de la fabrica AutoEuropa. Printre elementele de design specifice acestei serii se numără grila radiatorului în formă de trapez, aripile de dimensiuni mai mari sau farurile unghiulare. În ceea ce privește motorizarea, primele modele erau disponibile doar în varianta diesel cu motoare din familia Duratorq pornind de la versiunea de 1.8 litri cu 99 de cai putere și ajungând până la cea de 2.0 litri TDCi de 138 de cai putere. Ulterior au fost introduse și două motoare pe benzină: EcoBoost 1.6T cu 157 de cai putere și Ecoboost 2.0 cu 200 de cai putere. Ford Galaxy mai vine echipat cu sisteme precum Home Safe Lighting pentru o iluminare ambientală mult mai plăcută, parbrizul cu un sistem de încălzire foarte rapid și un torpedou cu răcire încorporată. Unul din punctele forte ale acestei generații este sistemul FordFlatSystem, care permite scaunelor din rândul al doilea și al treilea să fie rabatate în podea, pentru a extinde spațiul de depozitare. Cea de-a treia generație Ford Galaxy a fost prezentată publicului larg în cadrul Salonului Auto Internațional de la Paris și a reprezentat un pas important în evoluția seriei. Motoarele erau mai degrabă orientate spre economia de combustibil și un nivel redus de emisii, cel mai eficient model fiind echipat cu un motor TDCI Duratorq de 2.0 litri. Cea de-a patra generație urmează să apară până la sfârșitul anului 2016 și va fi disponibilă în trei variante de motorizare: EcoBoost de 1.5 litri cu patru cilindri și 160 de cai putere, 2.0 litri cu patru cilindri și 240 de cai putere și, în sfârșit, un TDCI de 2.0 litri cu 182 de cai putere.