Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
ford-focus-l-01.jpg

Ford Focus

Ford Focus Prezentare

4,4 (ratings)

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Ford Focus, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Brandul Ford a reușit performanțe excelente pe segmentul mașinilor compacte. După succesul incontestabil al modelului Fiesta, producătorul american a hotărât să-și încerce norocul cu noua serie Ford Focus, pe care a lansat-o pe piața europeană în anul 1998. Noua generație de mașini a venit ca o alternativă la modelele mai vechi produse de Ford, precum Escort sau Laser, această tranziție fiind destul de lină. Ford intenționa să folosească denumirea Escort pentru noua sa generație de mașini super compacte. Compania a avut o serie de probleme în Germania, unde a fost dată în judecată pentru că numele Focus aparținea unei reviste deținute de compania Burda. Din fericire, Ford a câștigat procesul, având voie să folosească denumirea Focus pentru produsele sale. Succesul noii serii a fost confirmat de titlul Mașina Europeană a Anului, câștigat la doar un an mai târziu. Ford Focus sedan

Prima Generație

Prima generație a mașinii Ford Focus era disponibilă în variantele hatchback cu trei uși, sedan cu patru uși și wagon cu cinci uși, primind o completare în 2001, cu un model hatchback de cinci uși. Acestea au prins imediat la public, datorită unui design interesant și dotărilor mai mult decât satisfăcătoare. Modelul a ajuns pe piața americană în anul 1999, suferind un număr restrâns de modificări. Anul 2004 ne-a adus cea de-a doua generație Focus, mașina fiind prezentată în cadrul Salonului Auto de la Paris. Inițial erau disponibile în variantele hatchback cu trei sau cinci uși, precum și sedan cu patru uși. Sistemul excelent de suspensii, care s-a remarcat în prima generație, a fost integrat în design-ul noii mașini împreună cu o caroserie mult mai rezistentă. Versiunea Saloon a noului model a fost lansată abia la mijlocul anului 2005. Spre deosebire de predecesorii ei, cea de-a doua generație Focus este mai mare, dar și mai grea. Spațiul interior a fost extins în mod considerabil și au fost instalate sisteme noi precum parbriz cu filtru integrat pentru soare, un sistem electronic de pornire, computer de bord sau control climatic. Tot în 2005, Ford a lansat varianta nouă a ediției sportive Focus ST. Aceasta era dotată cu un motor de 225 cp, accelera de la 0 la 100 km în doar 6.4 secunde și putea atinge viteze de până la 245 km/h. Începând cu anul 2007, seria a primit un aspect nou, Ford încercând să aplice noua filozofie a Designului Kinetic pe toate modelele sale noi. Ford Focus hatchback

Generațiile ulterioare

Cea de-a treia generație Ford Focus a debutat în anul 2010 la Salonul Auto Internațional din Statele Unite. Mașina prezentată era un model hatchback cu cinci uși, echipată cu un motor cu injecție directă I4 de 2.0 litri. Noua generație a fost lansată concomitent atât în Europa, cât și în Statele Unite, un lucru destul de atipic pentru producătorul american. Mașinile au avut parte de un design mult mai modern, iar materialele folosite erau de foarte bună calitate. Noi sisteme moderne au fost instalate pe versiunile standard, acestea dispunând de head-unit-uri performante și un bord mult mai aerisit. În anul 2011, Ford a scos pe piață și prima sa mașină electrică, Ford Focus Electric, ce era în competiție directă cu Nissan Leaf și Chevrolet Volt. Vara anului 2012 ne-a adus noua iterație a spectaculosului Ford ST, dotat de data aceasta cu un motor turbo EcoBoost de 2.0 litri cu 252 cp. Din păcate pentru Ford, la scurt timp după punerea în vânzare a acestui model, a fost descoperită o eroare gravă de proiectare la sistemul de direcție, motiv pentru care posesorii automobilelor au fost rugați să le aducă în service. Însă acest incident nu a făcut prea mare vâlvă, dovadă fiind faptul că în 2014, majoritatea mașinilor din Marea Britanie purtau sigla Ford Focus. Ultima versiune a acestei serii a fost anunțată pentru anul 2016. Printre îmbunătățiri se numărau un aspect nou nouț al caroseriei, suportul pentru tehnologia EcoBoost și un motor turbo de 1.5 litri cu 177 de cai putere. Bineînțeles, toate exemplarele vor beneficia de aerul modern pe care Ford l-a ales pentru noul val de automobile futuriste, asigurând locul fruntaș al brandului Ford pe întreg mapamondul.