Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
fisker-karma-l-01.jpg

Fisker Karma

FISKER Karma Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului FISKER Karma, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Ce se întâmplă în spatele uşilor departamentelor de proiectare a unui producător auto este unul din cele mai bine păstrate secrete ale companiei. Cu atât mai mult dacă se dezvoltă noi tehnologii, cum ar fi sisteme de propulsie hibridă (cu motoare electrice) sau baterii mai performante. Asta deoarece unii producători văd posibilitatea de a schimba lumea auto a secolului al XXI-lea cu ajutorul vehiculelor electrice, eficiente şi non-poluante. La urma urmei, este vorba de o piață de miliarde, iar unele state, cum ar fi SUA, promovează dezvoltarea maşinilor electrice oferind subvenţii de miliarde de dolari. Această politică le oferă şi noi-veniţilor o şansă. Designer-ul danez Henrik Fisker face parte din pionerii care, datorită experienţei îndelungate în domeniu şi a ajutorului financiar oferit de stat, au putut să dezvolte o maşină electrică cu tehnologie hibridă. Fisker şi-a denumit proiectul Karma, un sport-sedan în patru uşi.

În 2008, Fisker prezintă conceptul Karma la Detroit Autoshow

La un an după înfiinţarea companiei Fisker Automotive, companie dedicată dezvoltării şi comercializării maşinilor electrice, constructorul prezintă conceptul Karma la Detroit Autoshow – conceptul fiind foarte apropiat de versiunea produsă în serie. Deoarece Henrik Fisker lucra pe atunci la design-ul unui sport-sedan electric al companiei Tesla, el a portretizat Karma ca un plagiat. Această acţiune nu a fost confirmată pe cale judiciară, iar conceptul tehnic diferă de modelele concurenţei în câteva puncte esenţiale - chiar dacă design-ul celor două maşini poartă, evident, semnătura lui Henrik Fisker. Fisker Karma vedere din fata

Lucrările anterioare ale lui Fisker influenţează design-ul modelului Karma

Design-ul Karma este influenţat de lucrările anterioare ale designer-ului danez. Fisker s-a focalizat pe design-ul maşinilor sport, el fiind responsabil de modelele DB9 şi Vantage ale producătorului britanic Aston Martin. Karma are similarităţi evidente cu Aston Martin, însă cine se uită mai de aproape va observa că Fisker Karma ascunde şi caracteristicile altor modele pe care Fisker le-a creat pentru alţi producători. Partea frontală Karma aduce aminte de roadster-ul BMW Z8, altă creaţie a lui Fisker. Deoarece Fisker Karma vrea să facă parte din clasa maşinilor sport, aceste creaţii influenţează destul de mult design-ul maşinii electrice Fisker Karma. Modelul nu este însă un roadster puristic sau un sport-coupé clasic cu două uşi. Fisker a creat modelul Karma orientându-se după stilul Gran Turismo, combinând caracteristicile coupé-urilor cu cele ale sedanelor.

Fisker produce Karma ca un sport-sedan cu panouri solare montate în acoperiş

Design-ul Karma are note puternice, proporţionale cu prelungirile scurte, marginile evazate, pragurile laterale, partea frontală curbată, capota ondulată şi grila radiatorului formată din două bucăţi, prin intermediul cărora designer-ul Fisker reinterpretează conceptul unei maşini sport. Spatele are o formă clasică, cu uşa portbagajului mică şi cu difuzorul său de aer. Deoarece designer-ul a întins caroseria până la aproape cinci metri, ampatamentul modelului măsoară 3,16 metri. Astfel, Fisker are suficient loc să creeze un sedan cu patru uşi şi cu accente de coupé. Acoperişul „în cădere”, tipic coupé-urilor, este alcătuit complet din sticlă – modelul are o înălţime de 1,30 metri. Particularitate a modelului Karma: constructorul a montat panouri solare în sticla acoperişului, care produc putere suplimentară. Fisker Karma privit din lateral

Dotările Fisker Karma reflectă afirmaţia durabilităţii a lui Fisker

Contribuţia panourilor solare este mică, comparativ cu consumul de curent al maşinii electrice ce cântăreşte 2,4 tone. Însă cu această tehnologie, Fisker subliniază utilizarea atentă a resurselor – reflectând modul în care Fisker vrea să producă această maşină sport. Acest concept include şi interiorul sedanului, alcătuit într-o anumită parte din materiale reciclate sau din materiale complet reciclabile. În spatele acestei filozofii ar fi de aşteptat să găsim un motor electric care îşi ia rămas bun de la motoarele tradiţionale termice. Însă Fisker alege o altă soluţie, oferind noul model cu un sistem hibrid de propulsie.

Fisker produce Karma ca o maşină hibridă cu tehnologie Plug-in

În 2011, când Karma a fost introdus pe piaţă, tehnologia hibridă a fost de mult probată şi testată, în special în modelele producătorilor asiatici. Acesta este unul din motivele pentru care Fisker s-a decis să folosească acest sistem de propulsie alternativ. Combinaţia dintre un motor electric şi unul termic asigură un confort mărit pe distanţe lungi, dar şi în viaţa de zi cu zi. Asta deoarece şoferul nu este dependent de staţiile de încărcare special create pentru maşinile electrice. Bateriile pot fi încărcate şi de la o priză normală, datorită sistemului Plug-in. Pe lângă motorul electric, maşina vine cu un motor pe benzină în patru cilindri, furnizat de General Motors, care încarcă bateriile lithium-ion prin intermediul unui generator. Cu bateriile încărcate complet, modelul poate parcurge 80 de km înainte ca motorul termic să intre în acţiune (încărcând astfel bateriile în mers). Hibridul sport poate parcurge astfel 400 km cu un plin.

Fisker produce în perioada 2011/12 doar 2500 de exemplare Karma

Karma este o maşină sport, iar asta o spun şi performanţele maşinii. Cele două motoare electrice ale modelului Fisker produc în total 300 kW (408 CP). Dacă modul sport este activat, motorul pe benzină oferă, prin intermediul unui generator, şi mai multă putere. Astfel, Karma atinge o viteză maximă de 200 km/h, şi atinge suta în mai puţin de şase secunde. Doar cu motoarele electrice în funcţiune, Karma poate atinge o viteză maximă de 150 km/h, iar sprintul este realizat în 8 secunde. În ciuda conceptului inovativ, maşina sport electrică este un exemplar exotic. Motivul: înainte ca Fisker să intre în insolvenţă, acesta a produs în Finlanda doar 2500 de exemplare (2011-2012). Fisker Karma este întâlnit foarte rar, chiar şi pe piaţa second-hand.