Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
fiat-850-l-01.jpg

Fiat 850

Fiat 850 Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Fiat 850, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Modelul spider, conceput de Giugiaro în look atemporal şi coupé-urile 2+2, mici, cu motoare puternice graţie tuner-ului Abarth – acestea sunt starurile din bătrâna serie Fiat 850. Pe piaţa second-hand din Germania, cel puţin, doar puţine exemplare ale clasicului din anii '60 au supravieţuit în decursul anilor. În Italia, ţara grupului Fiat, cu sediul în Torino, amintirea oldtimer-ului 850 este păstrată mult mai bine. Popularitatea Fiat 850 este sporită şi de noul model retro Fiat 500, care este o renaştere a modelului istoric. Astfel, Fiat 850 primeşte mai multă atenţie ca maşină clasică. Fiat 850 oldtimer

Fiat 850 este produs în variantă sedan, cabriolet, coupé şi minivan

Legătura strânsă dintre cele două serii şi influenţele reciproce ale acestora datează din anii 1950. La jumătatea secolului, Fiat prezintă predecesorul seriei 850, Fiat 600, cu modificări optice semnificative, iar doi ani mai târziu este prezentat şi noul model de bază Fiat 500. Forma cuneiformă a caroseriei, farurile mici şi rotunde, şi uşa portbagajului cu mici guri de aerisire pentru motorul amplasat în spate – acestea sunt caracteristicile unui Fiat din clasa mică, din această epocă. În cazul Fiat 500, producătorul italian păstrează acest concept neschimbat până la mijlocul anilor 1970, în timp ce noua generaţie 850 din 1964 primeşte un design contemporan. Pe lângă asta, Fiat pune 850 în valoare datorită diferitelor tipuri de caroserie, căci varianta cabrio, coupé şi minivan se bazează pe sedanul Fiat 850. Decapotabilul cu două locuri sau coupé-ul cu patru locuri nu aveau doar rolul de a fi modelele mici şi adorabile din seria 850.

Fiat 850 Coupé este produs din 1965 până în 1972

La scurt timp după introducerea pe piaţă a sedanului, Fiat prezintă în 1965 coupé-ul 850, produs până în 1972. Coupé-ul a fost produs în număr de peste 340.000 exemplare, fiind unul din puţinele astfel de modele care se bazează pe o maşină din clasa mică. Cu partea frontală alungită şi acoperişul în cădere, modelul Fiat 850 cu 2+2 locuri prezintă caracteristicile tipice ale unui coupé, însă are o lungime de 3,60 metri. Cântărind aproximativ 700 kg, Fiat 850 Coupé este unul din cele mai uşoare modele din segmentul său. Spatele trunchiat ca un ciot, cu gurile de aerisire pentru motorul modelului amplasat în spate, aduce aminte de optica sedanului Fiat 850. Fiat 850 vedere din fata Fiat 850 vedere din spate

Versiunile Abarth ale modelului Fiat 850 Coupé sunt extrem de rare ca oldtimere

Coupé-ul îşi demonstrează caracterul independent şi prin dotări. Scaune din piele, volan din lemn sau din piele, bord cu instrumente mari, rotunde – toate acestea fac parte din dotarea standard. Pe lângă asta, modelul vine cu un motor de 850 ccm şi 35 kW (47 CP). Cu mai multă putere vine succesorul prezentat în 1968, Fiat 850 Sport, care aduce şi unele noutăţi optice, cum ar fi cele patru faruri rotunde. În această versiune, coupé-ul a primit un motor în patru cilindri de 0,9 litri şi 38 kW (52 CP). Pe lângă asta, producătorul încorporează în program şi „echipamentul de curse”, coupé-urile Fiat-Abarth 1000 OT şi 1300 OT. Versiunile Abarth vor deveni mai târziu cele mai rare oldtimere din seria 850 Coupé.

Fiat 850 Spider este produs între 1965 şi 1972

Fiat 850 Coupé reprezintă totodată şi baza versiunii decapotabile din serie, produsă în 125.000 exemplare între 1965 şi 1972. Cu toate acestea, decapotabilul în două locuri are puţine similarităţi stilistice cu varianta Fiat 850 Coupé. În atelierul constructorului de caroserii Bertone este creat un design pentru Fiat 850 Spider, care îi conferă acestuia o optică independentă, orientată după clasicele roadstere. Astfel, cabrioletul, lung de 3,80 metri şi înalt de 1,22 metri, are caracteristicile tipice ale unui model din această clasă, cu parbrizul înclinat şi capota din spate lungă. Aripile roţilor pronunţate, rotunde, care încorporează farurile modelului, şi capota uşor înclinată reprezintă partea frontală a decapotabilei 850 cu acoperiş textil. Motorizarea este alcătuită dintr-un singur motor de 850 ccm, care produce 36 kW (49 CP). În 1968, modelul vine cu uşoare modificări optice pentru varianta decapotabilă Fiat 850.

Versiunile sedan Fiat 850 sunt produse până în 1971

În comparaţie cu modelul de bază 500, sedanele din seria 850 sunt mai colţuroase. Deoarece motorul este montat în spate, varianta sedan este mai mare. Versiunea standard vine cu un motor în patru cilindri de 850 ccm, care este disponibil în două trepte de performanţă: 25 kW (34 CP) sau 28 kW (38 CP). În 1968, odată cu cea de-a doua fază a producţiei, sedanul cu două sau patru uşi este disponibil într-o versiune Special, care dispune de 40 CP. Mai mult potenţial are versiunea Abarth a sedanului Fiat 850, care poartă denumirea OT 850 şi dispune de 38 kW (52 CP). Modelul de top din mica serie, conceput pentru raliu, poartă denumirea Fiat-Abarth OT 1600 Mostro – acesta are un motor de 1,6 litri şi 114 kW (155 CP).

Fiat 850 T este produs ca şi transporter şi ca minibus

Gama de modele este completată de Fiat 850 T, produs de către italieni în două versiuni: dubă sau minibus cu loc pentru până la şapte persoane. Producţia minivan-ului încetează în 1971, odată cu încetarea producţiei sedanului. Coupé-urile şi cabrioletele sunt produse până în 1972.