Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
dodge-viper-front

Dodge Viper

Dodge Viper Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Dodge Viper, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Cu modele precum SuperBee și Challenger, marca Dodge din grupul american Chrysler, a fost, începând cu anii ’70, primul furnizor de coupé-uri și decapotabile puternic motorizate, primele autoturisme performante din istoria automobilelor. Cu capacități de aproximativ 7,0 litri, modelele din această clasă de vehicule s-au impus întotdeauna de la sine – asta până la prima criză a petrolului, care le-a făcut sa fie neatractive din cauza consumului ridicat de combustibil. Din acel moment, Dodge s-a concentrat pe mașini sport din clasa medie, Van-uri, Pick-upuri și SUV-uri. Modelele sport coupé Dodge au venit în anii ’80 doar prin partenerul Chrysler, Mitsubishi. Prin achiziționarea în 1987 a constructorului italian de lux Lamborghini, Chrysler a sesizat șansa ca, în sfârșit să se lanseze pe piața prestigioasă a automobilelor sport de înaltă performanță. Cu suportul tehnic pentru motor al italienilor, a apărut conceptul unei mașini performante moderne, lansată în anul 1992 ca Dodge Viper pentru clienții din SUA și comercializat în Europa sub numele Chrysler Viper. Consecvent cu numele modelului, a primit propria emblemă – figurând un cap de șarpe în poziție de atac, în loc de imaginea tipică a Dodge – un cap de berbec. Dodge Viper vedere din fata

Primul model Dodge Viper, o decapotabilă cu două locuri

O mașină sport mușcătoare, acesta a fost mesajul transmis prin proiectarea Dodge Viper, a cărui parte frontală este dominată de farurile cu privire de șarpe, puternic subțiate. Primul model -decapotabil de aproape 4,50 lungime, având două locuri și capota textilă, cu o greutate mai mică de 1,6 tone – datorită utilizării de materiale ușoare, cum ar fi fibra de sticlă armată cu plastic pentru caroserie și aluminiu pentru blocul motor, a fost lansat ca Viper RT/ 10 în Statele Unite. Inginerii Lamborghini s-au asigurat că motorul V10 de la Chrysler pentru Viper, cu capacitatea de 8.0 litri, are o putere de 300 kW (408 CP). Echipat cu o transmisie manuală cu șase trepte, mașina sport cu acest motor a atins o viteză maximă de 264 km/ h. Pentru modelele din 1998, puterea motorului a fost crescută până la 335 kW (456 CP). Dodge Viper vedere din spate

Cea de-a doua generație Dodge Viper arată încă și mai frumos

Chiar mult mai intrigant a arătat a doua generație decapotabilă, lansată în anul 2003 și care a primit un motor V10 Daimler-Chrysler modificat, cu cilindree de 8,3 litri. În aspectul exterior nu au fost operate decât schimbări minore, însă Viper avea acum 372 kW (506 CP), de ajuns pentru o viteză maximă de peste 300 km/ h. În anul 2008, Chrysler a echipat apoi modelul cu un motor de 8.4 litri care dezvoltă 441 kW (600 CP), propulsând decapotabila până la 325 km/ h. În această formă, Viper a fost rezervat pentru piața americană.

Dodge Viper, versiuni coupé

La doi ani după lansarea noului model, Chrysler a prezentat în anul 1996 Dodge Viper GTS, o versiune închisă a mașinii sport. În primii doi ani de producție a fost instalat un motor V10 cu 282 kW (384 CP), care a fost înlocuit în 1998 cu motorul de top cu 335 kW (456 CP). Prin colaborarea dintre Chrysler și Lamborghini, Viper GTS a ajuns la o viteză maximă de 295 km/ h. A doua generație de coupé-uri oferite sub denumirea Viper SRT a apărut în 2006, echipate cu motorul versiunii deschise. În Europa, noul coupé a fost inițial disponibil numai online, ca mașină importată.

Plăcerea de a conduce sportiv, fără intervenția asistenței electronice

Experiența de curse a făcut necesare dispozitive de control îmbunătățite pentru Viper, în timp ce cuplul maxim de 760 Newton metri (Nm) al motorului de 600 CP a adus și mai multă putere. Pentru acestea, un anumit nivel de experiență în manevrarea mașinilor sport ar putea fi destul de util pentru a conduce un Viper pe stradă. În privința montării dispozitivelor de frânare asistate electronic și a asistenței la stabilizare, dezvoltatorii au fost inițial reticenți. Nu mai devreme de anul 2001, Viper a fost modernizat prin montarea unui sistem de frânare ABS.