Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
daihatsu-terios-l-01.jpg

Daihatsu Terios

Daihatsu Terios Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Daihatsu Terios, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

În Japonia, la fel ca în alte zone de pe această planetă, să conduci un vehicul de teren cu o cilindree mare este scump – datorită taxelor mari impuse. Producătorul auto japonez, Daihatsu, ce la început producea ricşe motorizate, s-a folosit de experienţa sa în construcţia de autoutilitare mici şi s-a specializat în anii 1960 pe vehicule cu impozit mic, datorită motoarelor de maxim un litru. Japonezii de la Daihatsu au demonstrat în anii 70 că acest concept se poate aplica şi în cazul vehiculelor de teren. Atunci au introdus modelul Daihatsu Wildcat, vehicul de teren cu tracţiune integrală şi capacitate cilindrică de un litru – acesta va fi ulterior introdus şi pe pieţele europene. Succesorul, Daihatsu Rocky, era un vehicul de teren cu motor turbodiesel mare, tracţiune integrală, diferenţial blocabil şi design specific offroader-elor. Cu un an înainte ca partenerul Toyota să preia Daihatsu, compania din urmă prezintă conceptul unui mic Sport Utility Vehicle (SUV), ce va purta numele Daihatsu Terios şi va fi disponibil din 1998 la reprezentanţe. Daihatsu Terios

Prima generaţie Daihatsu Terios (din 1998 până în 2006)

La fel ca şi în cazul predecesorului, roata de rezervă era amplasată pe uşa portbagajului. Design-ul tipic de offroader a modelelor Daihatsu Wildcat şi Daihatsu Rocky este înlocuit de o caroserie într-un stil rezultat din încrucişarea unui sedan mic cu a unui minivan. Aspectul estetic al modelului în cinci uşi ne arată clar că Daihatsu Terios a fost conceput mai degrabă pentru a fi condus pe drum, şi nu în afara drumului. Doar garda la sol mărită şi aripile din plastic fac referinţă la originile micului SUV. Daihatsu Terios era disponibil standard cu tracţiune pe două roţi, iar pe lângă aceasta, modelul putea fi echipat cu tracţiunea integrală permanentă întâlnită şi la predecesorii acestuia.

Tracţiune integrală ca dotare opţională pentru Daihatsu Terios

Versiunea cu tracţiune integrală Daihatsu Terios era oferită în combinaţie cu un motor de 1,3 litri, ce provine din Daihatsu Charade, dar care a fost adaptat la mini-SUV, astfel încât puterea acestuia a ajuns la 65 kW (89 CP). Pe lângă acesta, mai erau disponibile un motor turbo cu 68 kW (92 CP), precum şi un motor de 103 kW (140 CP) pentru variantele cu tracţiune pe două roţi. Transmisia standard era reprezentată de o cutie de viteze manuală în 5 trepte, iar opţional se putea alege o cutie de viteze automată în 4 trepte.

Cea de-a doua generaţie Daihatsu Terios ajunge în 2006 pe străzi

În 2006, Daihatsu apare pe piaţă într-o formă complet nouă. Bucăţile din plastic nevopsite, care dominau aspectul exterior al modelului, au dispărut, iar noul Daihatsu Terios, cu o lungime de 4,05 metri şi o lăţime de 1,70 metri, primeşte un rafinat look urban. Partea frontală este acum mai compactă, are bara de protecţie integrată, protecţie antiîmpănare decentă şi blocuri de lumini alungite. Spatele este acum dominat de suportul roţii de rezervă, vopsit în culoarea maşinii. În spatele roţii de rezervă găsim portbagajul cu deschidere orizontală, al cărui volum măsoară 380 litri. Garda la sol al noului Daihatsu Terios este ridicată la 20 cm.

Motoare şi tehnologie offroad, întâlnite în Daihatsu Terios

Întâlnim noutăţi şi în sectorul tehnologic. Spre exemplu, a doua generaţie Daihatsu Terios vine echipată cu motoare mai mari, de 1,5 litri şi 77 kW (105 CP), care permit ca modelul să atingă 160 km/h. Consumul mediu al variantelor fără tracţiune integrală este, conform producătorului, de 7,2 l/100km – ce corespunde unor emisii CO2 de 169 g/km. Varianta cu tracţiune integrală are un consum mixt de 7,7 l/100km (179 g/km CO2). Motoarele îndeplinesc normele Euro4 şi vin cuplate la o cutie de viteze manuală în 5 trepte sau la una automată în 4 trepte. Modelele cu tracţiune integrală şi cutie de viteze automată vin dotate cu asistenţă la plecarea din rampă şi cu sistemul Hill Descent Control. Daihatsu Terior Allroader vine cu diferenţial blocabil şi sistem de control al tracţiunii.