Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
daewoo-matiz-l-01.jpg

Daewoo Matiz

Daewoo Matiz Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Daewoo Matiz, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Datorită cooperării cu partenerii din industria automobilă japoneză, producătorul auto Daewoo, deţinut în prezent de grupul american General Motors, a avut încă din anii 1960 o contribuţie semnificativă la dezvoltarea industriei auto sud-coreene. Acces la piaţa sud-coreeană aflată într-un proces accelerat de dezvoltare, acces la pieţele învecinate şi condiții de producție promițătoare în Coreea – toate acestea fac ca şi alte entităţi să fie interesate de oportunitățile globalizării industriei auto. Printre aceşti investitori se află şi producătorul GM, a cărui subsidiare sunt tradiţional prezente pe pieţele europene şi australiene. În anii 1970, acesta începe cooperarea cu Daewoo. Grupul american furnizează planurile de construcție pentru diverse modele, iar Daewoo are grijă să adapteze design-ul acestora şi să le producă în propriile fabrici. La începutul anilor 1990, producătorul sudcoreean s-a gândit că poate deveni un producător independent, fără contribuţia GM. Daewoo se foloseşte în continuare de platformele puse deja la dispoziţie de GM. Însă aceştia au construit pe baza acestora o platformă proprie, urmând ca la mijlocul anilor 1990 să se concentreze mai mult pe pieţele europene. Lanos, Leganza, Nubira, acestea sunt denumirile modelelor din clasa compactă şi medie care reprezintă strategia de expansiune a constructorului. În 1998, acesta îşi completează gama de modele oferite: el prezintă o maşină mini, cunoscută în majoritatea ţărilor europene, până în 2004, drept Daewoo Matiz.

Design italian pentru sudcoreeanul Daewoo Matiz

Modelele compacte şi cele din clasa medie au fost create în colaborare cu biroul de proiectare Italdesign, fondat la sfârşitul anilor 1960 de designer-ul Giorgetto Giugiaro. Italienii au realizat un concept pentru Daewoo Lanos sau Nubira, care a fost adaptat la așteptările cumpărătorilor europeni de automobile. Aceeaşi strategie este aplicată şi în cazul Matiz, comercializat şi în Asia – însă este mai des întâlnit în Europa. Daewoo Matiz vedere din fata

Daewoo produce Matiz exclusiv cu cinci locuri

Matiz-ul ar trebui să fie o maşină ultracompactă destinată uzului în oraş, dar care să ofere totuşi suficient loc pentru cinci persoane. De aceea, producătorul sudcoreean construieşte modelul din clasa mini doar în variantă cu cinci uşi, care, în ciuda lungimii limitate, de aproximativ 3,50 metri, oferă un acces lejer la scaunele din spate. Cu o lăţime de circa 1,50 metri şi o înălţime de 1,48 metri, Matiz are dimensiuni tipice pentru clasa din care face parte. În partea frontală, maşina mini are cam aceleaşi caracteristici întâlnite la alte maşini din acest segment auto: parbrizul înclinat şi capota care continuă linia parbrizului. Două faruri mari, rotunde, domină partea frontală a city-car-ului, produs în primă fază din 1998 până în 2008. Această primă generaţie are o optică robustă, cu bările de protecţie nevopsite şi bandourile de la uşi înguste. În 2002, Daewoo pune în valoare noul Matiz cu elementele menţionate anterior vopsite.

După 2005, în Coreea de Sud, Matizul este comercializat în continuare ca un model Daewoo

După 2000, când GM ajunge să fie deţinătorul majoritar Daewoo, americanii schimbă strategia diferitelor companii pe care le deţin. Aşadar, cea de-a doua generaţie Matiz este produsă şi din 2005 încolo, fiind comercializată pe piaţa sud-coreeană în continuare ca un Daewoo. Pe piaţa europeană însă, GM oferă Matiz-ul sub o altă denumire: city-car-ul se numeşte Chevrolet Spark. Deoarece americanii nu mai vor să utilizeze marca Daewoo, prima generaţie Matiz este comercializată având denumirea Chevrolet Matiz. Aceasta are un impact şi asupra pieţei auto second-hand, căci modelul se găseşte purtând atât logo-ul Daewoo, cât şi cel Chevrolet, fără ca cele două să difere optic sau tehnic. interior Daewoo Matiz

A doua generaţie Matiz este produsă din 2005 până în 2009 în Coreea de către GM Daewoo

Conceptul maşinii de oraş rămâne neschimbat în cea de-a doua generaţie. Dimensiunile maşinii în cinci uşi sunt păstrate, însă design-ul este reîmprospătat. În această ordine de idei, Matiz a primit nişte blocuri de lumini mai mari, mai alungite, care, evident, modifică optica maşinii. Fusta din faţă este mai lată şi are suprafaţa mai lată, aspect care pune în valoare modelul. Această strategie este continuată şi în cea de-a treia generaţie Matiz, produsă din 2009 până în 2011: Matiz primeşte o grilă frontală în stilul Chevrolet, diferenţiindu-se foarte mult de predecesori.

Prima generaţie Matiz este oferită în două trepte de performanţă

Pe multe pieţe europene, Daewoo a oferit Matiz-ul (1998-2004) cu două motorizări diferite. Motorul de bază este un mic benzinar în trei cilindri care are o cilindree de 0,8 litri şi produce 38 kW (52 CP). Varianta mai puternică Daewoo Matiz are un motor de 1,0 litru care produce 47 kW (64 CP). Ambele modele sunt cuplate standard la o transmisie manuală în cinci trepte, caracteristică tipică a maşinilor mini din acea perioadă. În anii de producţie de după 2009, GM oferă succesorul Matiz, denumit Chevrolet Spark, cu noi motoare în patru cilindri. Modelul de bază are o capacitate cilindrică de un litru şi produce 50 kW (68 CP). Varianta de vârf dispune de un motor de 1,2 litri şi 60 kW (81 CP).