- Pagină de start
- Auto
- Dacia
- Dacia 1310
Dacia 1310 Prezentare
Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Dacia 1310, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult
Oferte actuale pentru Dacia 1310
-
Dacia 1310
€ 4.000,-TVA deductibil - 136.000 km
- 06/2003
- 110 kW (150 CP)
- Vehicul second hand
- 3 proprietar ant.
- Manuală
- Benzină
-
8,0 l/100 km (mixt)
Alte informaţii privind consumul oficial de carburant şi emisiile oficiale de CO2 ale autoturismelor noi pot fi găsite în „Ghidul privind consumul de carburant, emisiile de CO2 şi consumul de curent al autoturismelor noi“ disponibil în toate punctele de vânzare şi la Deutsche Automobil Treuhand GmbH (Registrul Auto German) la www.dat.de. - - (g/km)
Persoană fizică, DE-85609 Suceava -
Dacia 1310 Dacia 1300
€ 5.500,-- 37.000 km
- 01/1982
- 75 kW (102 CP)
- Vehicul second hand
- 2 proprietar ant.
- Manuală
- Benzină
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Persoană fizică, BE-9160 Lokeren -
Dacia 1310 1310 TX Berlina /
€ 10.950,-- 72.100 km
- 10/1986
- 45 kW (61 CP)
- Vehicul second hand
- - (Proprietar ant.)
- - (Tip cutie de viteze)
- Benzină
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Persoană fizică, AT-6230 Brixlegg
La sfârşitul anilor ’90, când grupul auto francez Renault anunţă parteneriatul cu producătorul tradiţional românesc Dacia, nu era imediat clar ce strategie vor urma francezii cu angajamentul şi ulterior cu preluarea companiei. Nu mulți experţi se aşteptau ca Renault să consolideze poziţia propriei mărci pe piaţa est-europeană, chiar dacă era pregătit să investească în modernizarea producţiei din România. Nu exista nicio certitudine că marca Dacia va fi păstrată. Dar totul s-a derulat altfel: după câţiva ani, marca Dacia şi generaţiile următoare a modelelor devin sinonime cu autoturismele europene low-cost. Prezenţa Dacia pe pieţele externe şi influenţa tehnologiei Renault nu reprezintă o noutate. Un exemplu din era timpurie pentru un model care a rezultat în urma cooperării dintre producătorul român şi cel francez este Dacia 1310, aflat sub licenţă Renault.
Seria 1310 este produsă între 1979 şi 2004
La sfârşitul anilor 1960, Dacia şi Renault semnează un acord de licenţă, în urma căruia românii vor trebui să producă în propria ţară, timp de 10 ani, modelul R 12. Francezii de la Renault au furnizat instalaţii industriale şi chiar kituri complete, dar au fost totuşi de acord ca Dacia să comercializeze noua berlină compactă cu numele Dacia 1300. Cât de des se întâmplă ca un producător mare ca Renault să ofere licenţe pentru producţia în ţări străine, iar modelul să rămână în program aici mai mult decât în ţara natală? Acesta este cazul modelelor produse în număr mare Dacia. La bază neschimbat, Daciile din seria 1300 părăsesc liniile de asamblare Dacia până în 2004, în timp ce R 12 a devenit de mult Oldtimer. Totuşi există o modificare decisivă: la începutul anilor 80, Dacia vinde modelele de succes în diferite caroserii sub numele de cod 1310.
Dacia produce seria 1310 în variantă berlină, combi, coupé şi pick-up
Cu seria 1310, producătorul prezintă doar un facelift al generaţiei precedente. Au păstrat design-urile deja produse: astfel, 1310 oferă formatul de bază pentru Dacia Pick-Up, pentru coupé-ul denumit 1410 şi pentru hatchback-ul în 5 uşi. Cel mai mare tiraj l-a avut modelul 1310 în varianta berlină, specific stilului autentic al modelului R 12 produs până în 1980. În afară de acestea, a mai existat un 1310 cu un portbagaj lung, dar numărul de vânzări al combi-ului, asemănător variantei utilitare 1310, nu se apropie de cel al berlinei.
Design-ul caroseriei 1310 nu suferă modificări majore în perioada de producţie
Cu bările de protecţie înguste şi cromate, grila radiatorului cromată, aproape dreptunghiulară, farurile dreptunghiulare şi caroseria unghiulară, Dacia 1300 era un reprezentant tipic al berlinei compacte din anii 1970. În acea perioadă era considerat încă un autoturism de clasă medie. Dacia păstrează în 1310 aproape neschimbat conceptul caroseriei cu distincta cută centrală pe lateralele maşinii. A rămas la aceeaşi înălţime, aproximativ 1,43 metri, şi cu aceeaşi capotă a portbagajului înclinat. Totuşi, românii au putut cel puțin să-i ofere celui mai vândut model un nou aspect.
În anii 1980, Dacia oferă modelul cu un design nou în faţă şi în spate
Aspectul Daciilor 1310 facelift este caracterizat de grila radiatorului din plastic cu lamele mai late şi cele patru faruri rotunde. În cursul anilor 1980 dispar şi ultimele elemente cromate, iar modelul are acum oglinzile exterioare cu o carcasă neagră din plastic, precum şi bara de protecţie neagră cu semnalizatoare încorporate. În spate, se observă stopurile dreptunghiulare, vizibil mai late decât în cazul precedentului. Trecerea în anii 90 reprezintă pentru 1310: bare de protecție mai mari din material plastic - specifice gusturilor din acea perioadă, tapiţerie neagră şi stopuri mai mici poziţionate vertical. În această versiune, 1310 este rar întâlnit în Germania.
Rolul Daciei 1310 pe piaţa auto second-hand
Motivul: exportul modelului în ţara în curând reunită se arată fără succes. Dar se găsesc modele 1310 pe piaţa second, datorită exportului din anii 70 şi 80 în GDR. Acestea reprezintă cea mai mare parte a ofertelor de pe piaţa second-hand. Chiar mai rare sunt noile modele, care până în 2004 părăsesc liniile de asamblare Dacia paralel cu modelul 1310.
Motorizările de pe Dacia 1310
Pentru 1310, în toate tipurile de caroserie Dacia a folosit un motor pe benzină de 1,4 litri ce producea 46 kW (63 CP). Mai târziu îşi face apariţia şi un motor de 1,6 litri cu 54 kW (73 CP). De la sfârşitul anilor 80, producătorul român oferă 1310 şi cu un motor diesel.