Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
dacia-l.jpg

Dacia

Cine caută o maşină cât mai ieftină ajunge mai devreme sau mai târziu la Dacia. Marca auto românească are un mod practic de gândire. Maşinile lor accesibile, chiar dacă nu la fel de confortabile ca şi luxoasele nemţeşti, nu sunt doar ieftine. La Dacia nu găsim accesorii scumpe sau un design exuberant, însă mult pe bani puţini nu este posibil - nici la maşinile noi, nici la cele second-hand. Schepsisul: şoferul trebuie să accepte câteva compromisuri dacă maşinile sunt atât de ieftine. Scopul celor de la Dacia nu este să creeze o ambianţă în care să te simţi cât mai bine, de regulă interiorul fiind caracterizat de simplitate. Însă, vorbind de o maşină modernă, nu trebuie să ne fie frică de compromisuri: la Dacia confortul condusului se scrie cu litere mari. Prelucrările fiind foarte solide, interiorul rămâne robust, chiar şi după ani de folosire – aspect valabil şi vehiculelor la mâna a doua. Dacia nu este, cel mai probabil, pe primul loc în inima noastră, dar orice persoană calculată trebuie să găsească maşinile producătorului român ca fiind practice în utilizarea zilnică.

Aceste modele Dacia sunt foarte căutate pe piaţa second-hand

Gradul de confort al unei mașini Dacia second-hand depinde de dotări, nefiind oferite multe opţiuni. Totuşi, modelele Dacia, de la Duster până la Sandero, se aseamănă printr-un aspect: nu se devalorizează. Contrar unei maşini a unui producător premium, valoarea unei Dacii rămâne, în timp, aproape aceeaşi. Motivul: producătorul auto românesc foloseşte, ca şi subsidiară Renault, tehnologii deja testate. Autovehiculele nu câştigă, deci, concursuri de inovaţie, dar sunt perfect capabile să stăpânească, zilnic, fără probleme autostrăzi, şosele şi oraşe. Vă prezentăm trei modele Dacia, care uimesc, ca şi maşini second-hand, la fel de mult ca o maşină nouă. Dacia Duster privită din spate Dacia Duster privită din faţă Dacia Duster : Dusterul, apărut pe piaţă în 2010, este primul SUV de la Dacia. Baza o constituie platforma Renault B0, dezvoltată în urmă cu 6 ani pentru Renault Clio. Renault vinde Duster-ul sub propria marcă în Ucraina, Rusia şi în Orientul Mijlociu. În 2013/2014 a venit şi primul facelift al Daciei Duster. Abia atunci ESP-ul a devenit echipare standard. Alegerea unei motorizări este uşoară: pe benzină există varianta de 105 CP şi cea ce 125 CP, iar motoarele diesel livrează puteri între 86 şi 110 CP. Duster-ul este disponibil şi cu tracţiune integrală, dotare oferită opţional. Modelul a fost numit de către presa auto ca cel mai favorabil SUV din Germania: Un Duster nou costă cât un SUV second-hand al concurenţilor. Dacia Sandero privită din faţă Interiorul Daciei Sandero Dacia Sandero : Autovehiculul Dacia de clasă medie a părăsit linia de producţie pentru prima dată în 2008, iar din 2012 este disponibilă cea de-a doua generaţie. Sandero-ul a fost dezvoltat în fabrica Renault din Brazilia, însă maşinile destinate Europei de Vest şi celei Centrale sunt asamblate în România. Puterile oferite de motoarele pe benzină încep de la 75 CP şi ajung la 105 CP, iar variantele diesel dispun de puteri între 68 şi 88 de cai putere. La fel ca şi în cazul Duster-ului, Dacia Sandero se bazează pe platforma lui Renault Clio. Cea de-a doua generaţie ne pune la dispoziţie motoare noi pe benzină şi motoare diesel cu injecţie directă common-rail, deja testate de către Renault. Este oferită chiar şi o versiune cu GPL. Cine vrea mai mult spaţiu la nivelul picioarelor ar trebui să se orienteze asupra Sandero-ului în varianta Stepway. Confortul maximal este oferit de nivelul de echipare Prestige: care include, pe lângă aerul condiţionat şi oglinzile cu încălzire, şi un mic lux: volan din piele. Dacia Lodgy privită din faţă Portbagajul Daciei Lodgy Dacia Lodgy : Van-ul compact de la Dacia este singurul model din cele oferite, care se bucură de o imensă simpatie din partea familiilor. Disponibil din 2012, Dacia Lodgy dispune de până la 7 locuri. Spaţiul interior generos este dat de numele autovehicului: în engleză, o lojă este o cabană de la ţară. Van-ul celor de la Dacia are propria clasă de preţuri pe piaţa second-hand. Van-urile compacte ale concurenţilor germani costă deseori aproape dublu, la aceeaşi kilometri parcurşi. În ciuda numelui, Lodgy nu este chiar atât de drăgălaş, modelul fiind mai degrabă o albină muncitoare decât regina stupului. Modelele actuale vin echipate cu trei motoare pe benzină și unul pe motorină. Benzinara turbo cu injecţie directă aduce cel puţin un mic zâmbet capului familiei, la mersul pe autostradă.

Automobilele Dacia: de la trecutul roman al României până la viitorul internaţional

Producătorul român a fost fondat în 1952 sub numele de Uzina de Autoturisme Piteşti (UAP). UAP devine ulterior furnizor pentru o uzină de camioane. La mijlocul anilor 60 UAP este modernizată şi se transformă într-o fabrică de automobile complet funcţională. Încă de atunci, Renault s-a arătat ca un partener de ajutor în urma conflictelor din Europa de Est şi de Vest. După ce într-o primăvară foarte rece părăseşte oraşul Praga, în 1968, primul model Dacia, versiunea licenţiată a lui Renault 8, părăseşte porţile fabricii. Deloc întâmplător, numele mărcii aduce aminte de istoria României ca parte a Imperiului Roman. Provincia Dacia se afla, în al doilea secol d.C., cam în aceeaşi zonă ca România actuală. În 1978 se sfârşeşte colaborarea cu Renault. Totuşi, multe modele au fost în continuare construite după modele franceze. În Piteşti s-au construit, până în 2004, aproximativ două milioane de Dacii 1300. Era ca Volkswagen-ul României şi era bazată pe Renault 12, care a fost dezvoltat şi produs în anii 1970. Dacia Dokker privită din faţă Dacia Dokker privită din spate Punctul de cotitură al anilor ’90 aruncă Dacia în criză. Cooperarea benevolă cu Peugeot, din care a rezultat finalizarea Daciei Nova, nu durează mult. Legăturile cu Renault au devenit din nou strânse , până la finalul decadei. Francezii au devenit în 1999 acţionarii majoritari ai producătorului românesc. Au fost introduse motoare cu sisteme moderne de control a supapelor, iar Dacia a oferit pentru prima dată motorizări diesel. În anii următori puţine modele au devenit de succes ca Pick-up-ul (Dacia „papuc”) şi s-au dezvoltat serii noi de autoturisme. În timp ce unii producători din Europa Centrală şi de Vest erau slăbiţi datorită crizei financiare din 2008, Dacia a avut parte de o relansare. Modele noi, precum Dacia Dokker, îşi fac apariţia pe piaţă. Cu preţuri foarte mici pentru maşinile sale, mai mici şi decât cele ale maşinilor second-hand, marca Dacia se stabileşte ca furnizorul clasei economice.

Secretul Dacia: fie second-hand sau nouă – cât mai mult pentru cât mai puţini bani

Dacia Logan privită de sus Dacia Logan privită din lateral În ziua de azi, Dacia este 100% subsidiară Renault. Dezavantajele colaborării est-vest: doar puţine autovehicule vor fi asamblate în România, alte locaţii de producţie fiind Moscova, Maroc, Columbia şi Iran. Totuşi: Dacia este o marcă de succes , vânzările aflându-se într-o continuă creştere pe piaţa europeană. Cu noi concepte, precum linia Stepway, Dacia a ajuns la un public mai mare. Modelele Crossover, Dacia Sandero Stepway şi Dacia Dokker Stepway ne arată nu doar un rustic design de off-road, ci şi că Dacia este mai mult decât un brand ieftin. În versiunile Stepway, optica de titan, vopseaua specială, aerul condiţionat şi funcţia tempomat se îmbină într-un tot armonios. Mult pe bani puţini, aşa se arată Dacia – fie maşina nouă sau second-hand.

Modele actuale Dacia, deja disponibile pe piaţa second-hand

Clasă Model Perioada de producţie Comentarii
compactă Dacia Sandero din 2012 (a doua generaţie) Bazată pe Renault Clio (a 4-a generaţie), cu ESP şi servodirecţie ca dotări standard, varianta Stepway oferă mai mult spaţiu la nivelul picioarelor.
compactă Dacia Logan din 2012 (a doua generaţie) Sedanul este oferit doar în Spania şi Portugalia, combi-ul vândut ca şi Logan MCV.
SUV Dacia Duster din 2010 Bazată pe platforma B, design-ul aparţinând în mare parte Nissan. Multe piese provin de la modelele vechi Renault Clio şi Megane, motoarele provin de la Renault Scenic.
van compact Dacia Lodgy din 2012 Bazată pe platforma B a Alianţei Renault-Nissan. Produsă pentru piaţa europeană şi cea africană în Tanger, Maroc.
combi-van-ul Dacia Dokker din 2012 Bazată pe Dacia Lodgy şi produsă în Tanger, Maroc. Numele derivă de la englezescul dock worker (docher).

Linkuri suplimentare