Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
citroen-citroen-xsara-l-01.jpg

Citroen Xsara

Citroen Xsara Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Citroen Xsara, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Brandul Citroën şi-a asigurat de mult timp un loc în cartea de aur a industriei automotive mondiale: aici s-au construit primele automobile cu tracţiune pe faţă şi primele automobile cu discuri moderne de frâne. Mai mult, Citroën este singurul constructor de automobile care a câştigat trei campionate diferite ale Federaţiei Internaţionale de Automobilism. Povestea de succes a francezilor începe încă din anii Primului Război Mondial, când André Citroën a decis că va construi automobile. Visul său a devenit realitate în anul 1919, când a fost lansat modelul 10CP sau Type A. Vehiculul era propulsat de un motor în patru cilindri, de 1327 cm³ şi 18 cp şi a fost fabricat în multiple versiuni: sedan, torpedo, torpedo sport, coupé de ville. În deceniile următoare, compania şi-a consolidat reputaţia, atât prin strategiile de marketing foarte eficiente, cât şi prin inovațiile tehnologice și automobilele construite: Citroën B10– primul automobil cu corp din oţel din Europa; Traction Avant– maşina care a marcat trei premiere: structura monococ, suspensiile independente şi tracţiunea pe față; 2CV- un model de mare succes în Franţa; DS– automobilul revoluţionar prin suspensia hidropneumatică şi direcţia hidraulică integral; SM - o limuzină luxoasă; C6 – un sedan de top. Performanțele autovehiculelor construite de această companie au fost recunoscute prin decernarea a trei premii Mașina Anului în Europa, a unui premiu Motor Trend în Statele Unite ale Americii și prin numeroasele titluri obținute în competițiile de profil. Citroen Xsara

Gama de modele Citroën Xsara

În anul 1997, la Salonul Auto Internațional din Frankfurt, constructorul francez a lansat pe piața automobilistică modelul Citroën Xsara, o mașină de familie din clasa mică. Noul automobil venea să înlocuiască Citroën ZX și să aducă un aer de prospețime și un plus de confort. Designul exterior era mult mai dinamic și mai fluid, asemenea celui inaugurat odată cu Citroën Xantia, iar pe segmental dotări s-a mizat pe cinci nivele de echipare: XP– cu motorizare diesel de 1.4 litri, 1.6 litri și 1.9 litri; SX – cu motor 1.9 litri TurboD; SX Clim– cu climatizare; Exclusive – model de lux și VTS – varianta sport cu motor de 1.8 litri 16v. Sistemul antifurt, servodirecția și airbagul pentru șofer făceau parte din dotările standard pentru toate modelele, iar ca echipamente opționale erau disponibile: pachetul ABS și airbaguri pentru pasageri, tapițeria din piele și trapa în plafon. Prima variantă lansată a fost cea de hatchback cu trei uși, denumită Xsara coupé; aceasta a fost urmată de variantele estate cu cinci uși, comercializată ca Xsara Break, și de modelul hatchback cu cinci uși. Un facelift major a avut loc în anul 2000 și a adus un grad sporit de siguranță și manevrabilitate mai bună, precum și un design înnoit la fața mașinii. Citroën Xsara rămâne în istorie prin tehnologia inovatoare care permitea dialogul computer de bord - conducător auto în timp real, grație unui sistem dezvoltat împreună cu prestigioasa companie Microsoft. Sistemul includea radio, CD player, GPS, telefonie, mesagerie și posibilitatea de a acționa sistemul prin comenzi înregistrate vocal.

Leader în competițiile de raliu

În anul 1998, compania franceză a mizat pe Xsara pentru a reveni în Campionatul Mondial de Raliuri, iar miza a fost cu succes: Xsara Kit Car a câștigat diferite etape competiționale și locul 7 la finalul competițiilor Kit Car F2. Modelul Xsara World Rally Car a adus succese la fel de importante, cu această mașină pilotul Sébastien Loeb câștigând trei titluri consecutive Pilotul Campionatului, iar Citroën – trei titluri Constructorul Anului. Toate aceste caracteristici, alături de prețul accesibil al unui vehicul rulat, transformă un Citroën Xsara într-un concurent redutabil în clasa sa, în fața competitorilor direcți Renault Mégane și Fiat Stilo Multi Wagon.