Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
citroen-c5-l-01.jpg

Citroen C5

Citroen C5 Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Citroen C5, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

În timpul Primului Război Mondial, Andre Citroen a construit muniție și armament pentru Franța. Din acele timpuri își planificase ca, la încheierea războiului, fabrica să rămână în posesia sa. După cum a preconizat, când s-au terminat luptele, acesta avea în posesie o fabrică ultra modernă la acea vreme, dar care nu producea nimic. Decizia de a produce autovehicule nu a fost una imediată și hotărâtă, însă faptul că Andre Citroen lucrase înainte de a izbucni războiul la Mors a contat mult în decizia sa finală. În 1916, acesta decide să îl angajeze în fabrică sa pe inginerul Louis Dufresne, care lucrase în trecut și la Panhard, pentru a-i construi o mașină sofisticată din punct de vedere tehnic, având la dispoziție ultima tehnologie, și totuși să fie un autoturism accesibil ca preț, căci altfel și-ar fi pierdut scopul dacă ar fi fost prea scump. În 1917, Citroen contactase un alt inginer renumit al acelor timpuri, Jules Salomom, cu o reputație considerabilă în interiorul sectorului auto din 1909, pentru proiectarea vehiculului Le Zebre. Citroen C5 vedere din spate

Prima generație

Citroen C5 a apărut în martie 2001, inițial ca un hatchback cu cinci uși. Ca și variante de motorizare a oferit un motor de 1,8 și unul de 2,0 litri, echipat cu patru cilindri din seria EW cu 85 kw (115 CP) sau 100 kw (136 CP) și 3,0 litri EȘ-V6 cu 152 kw (207 CP), ambele disponibile pe piața de export, cât și cu mare căutare pe piața mașinilor la mâna a doua. A existat, de asemenea, un motor 2,0 litri cu injecție directă care oferea 103 kw (140 CP), care, cu toate acestea, a fost scos după doi ani din cauza lipsei cererii din program. Motoarele diesel au fost deja înlocuite de modelul anterior, Xantia, cunoscut sub numele de 2.0 litri HDi, motoare cu putere de 66 kw (90 CP) și 80 kw (109 CP) și un nou motor HDi de 2.2 litri cu 16 valve, filtre de particule diesel și 98 kw (133 CP), folosit deja și de Peugeot 607. vedere bord Citroen C5

Evoluția lui C5

C5 a fost revizuită în august 2004 și a venit dotată cu un sistem electronic de avertizare la schimbarea benzii, cunoscut ca AFIL. Funcționează pe principiul: Dacă Citroen C5 schimbă direcția pe bandă, șoferul este avertizat prin vibrarea scaunului șoferului de pe partea respectivă a drumului în cauză. Automobilul vine standard cu ESP, ASR și ABS echipate. Vine echipat, pentru a spori siguranța, cu până la nouă airbag-uri pentru pasageri în cazul unui accident (inclusiv un airbag sub volan, pentru zona genunchiului și gambei pentru protecția conducătorului auto). În septembrie 2007 Citroen prezintă un proiect în faza de studiu la Frankfurt: C5 Airscape, o perspectivă pentru următoarea generație C5, și totuși fără a ajunge un produs de serie. În 2008 a lansat un model notchbach cu patru uși pentru a-l înlocui pe cel existent cu cinci uși. Versiunea veche este menținută, dar sub forma unui Break, cunoscut acum sub numele de Tourer. O altă inovație a fost că li s-a oferit cumpărătorilor pentru prima dată posibilitatea de a alege între două sisteme de suspensie diferite: o suspensie convențională și modelul Hydractive. În 2012 au suferit transformări fața și spatele mașinii la adaptarea logo-ului curent Citroen. Sistemele de navigație oferite pană în prezent pentru vehicul și MyWay NaviDrive3D au fost înlocuite cu sistemul eMyWay ca o singură opțiune, găsindu-se și modelul anterior pe piața mașinilor la mâna a doua. În aprilie 2014 a fost lansată o variantă specifică gamei C5 cu dimensiuni mărite, cunoscută sub numele de C5 Crosstourer pe piață. Este o combinație între un model offroad, similar cu cel derivat din Grupul PSA Peugeot 508 RXH, dar fără tracțiune integrală. Este disponibil cu 140 CP, 163 sau 204 pe motoare diesel. În 2008 este lansată a doua generație cu arcuri convenționale, precum și suspensia hidropneumatică și 2.7L DT17 Ford AJD-V6 / PSA motor de Citroen C6. În 2009, 2.7L a fost înlocuit cu o unitate de 3.0L. în 2010, 2.0L HDi 140 și motoarele de 2,2L Hdi 173 au fost înlocuite cu 2.0L 160 HDi, motor cuplat la o cutie de viteze automată în 6 trepte.