Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
default-banner-l-01.jpg

Citroen C4 Cactus

Citroen C4 Cactus Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Citroen C4 Cactus, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Începând cu anii ’70, constructorul auto francez Citroen, care aparține de Grupul Peugeot, și-a dovedit independența antreprenorială, în multe ocazii fiind un adevărat deschizător de drumuri. Cât de mult are nevoie o persoană de mașină? La această întrebare francezii au găsit deja un răspuns în anii de după război, prezentând în 1949 modelul 2CV, o mașină de zi cu zi, ieftină și ușor de întreținut, în care tehnologia și echipamentele au fost reduse la minimum. Într-o categorie superioară, la mijlocul anilor ’50 Citroen DS, prin sistemul hidraulic inovator și confortul la conducere necunoscut până atunci, a abordat clasa de mijloc. Cenușăreasa și zeița au scris istoria automobilelor și de-a lungul timpului au apărut mereu, în deceniile de după sfârșitul producției zvonuri privind planurile Citroen pentru un alt model legendar care să fie succesorul lor modern. Producătorul a avut cu modelul DS intenția de a reînvia trecutul în 2010, ca și prin seria sa din clasa compactă C1, echipată opțional cu un acoperiș rulant inspirat de la 2CV. Totuși, s-a dovedit că revigorarea modelelor Citroen de legendă nu ar fi un lucru tocmai practic. În schimb, inginerii de brand din grupul PSA au dezvoltat un concept care ar trebui să dea un răspuns contemporan la întrebarea veche a viitorului automobilului. Francezii au prezentat publicului pentru prima dată în 2013 concept-car-ul botezat C4 Cactus, ca fiind modelul lor de viitor. Citroen Cactus a creat senzație prin aspectul său neobișnuit la Frankfurt Auto Show. Dar surpriza mai mare a fost că mașina futuristă și spectaculoasă a fost dezvoltată ca o variantă a seriei C4, fiind aproape neschimbată în dimensiuni și volum și deja a fost pusă în vânzare la un an după prezentarea în premieră.

Minimalismul - Filozofia din spatele Citroën C4 Cactus

În timp ce alți producători doar au pus accentul pe distracție și stil de viață în cazul mașinilor din clasa compactă, Citroen nu a ezitat să promoveze vânzarea Cactus prin concepte aproape filozofice. În loc de argumente legate de cai putere, valori de accelerație, aspecte legate de siguranță sau caracteristici de divertisment în rețea, pentru a-și promova produsul, francezii au făcut apel la o orientare legată mai mult de funcționalitatea de zi cu zi și comportarea C4 în trafic. Așa că au combinat, în același timp, renunțarea la caracteristicile tehnice de multe ori inutile, cu eficiența, care s-a reflectat în conceptul minimalist de la Cactus. Abordarea rațională a fost evidentă și în tehnologia folosită: în mod special, elementele de acționare utilizate la o mașină mică ar trebui să fie eficiente pentru a menține costurile de operare cât se poate de scăzute. Citroen a menținut acest concept și cu un model de trei litri. Eficiența a fost, de asemenea, urmărită inclusiv la lucruri mici, cum ar fi instalația de spălat, care reduce la jumătate consumul soluției de spălare prin intermediul tehnologiei sale de pulverizare specială și în același timp, asigură o imagine clară chiar și în timpul procesului de spălare. Citroen C4 Cactus privit din spate

Pentru interiorul C4 Cactus, Citroen a folosit detalii originale

Desigur, prin recurgerea la soluții de proiectare minimaliste, Citroen scade costurile de producție, pe de o parte; dar pe de altă parte, designerii de la C4 Cactus au venit cu ceva pentru a compensa lipsa echipamentelor convenționale prin instalarea de detalii originale. Prin urmare, Cactus a primit în locul mânerelor convenționale de uși solide, chingi din plastic ușoare, în genul celor folosite la sacii de voiaj. Bordul aproape fără comutatoare, în locul unui torpedou convențional, un compartiment de depozitare mare, care se deschide în sus. Spre deosebire de celelalte vehicule construite pană în acest moment, C4 Cactus a primit un airbag montat în structura capotei, deasupra scaunului pasagerului. Altminteri, în tabloul de bord ornamentele din plastic au fost eliminate pentru economie de material și pentru a crea spațiu pentru un panou dreptunghiular cu afișaj digital și un ecran tactil de 7 inchi ce a preluat comenzile care se realizau în mod tradițional prin rotirea și apăsarea butoanelor și contactelor. Astfel, funcțiile de radio, aer condiționat, navigație și sistemele de asistență pot fi acționate în Cactus de pe computerul de bord central. O altă caracteristică în aspectul interior al Citroen: în varianta cu comutator automat, producătorul a folosit spațiul creat prin eliminarea butonului de schimbare pentru a dota Cactus, la cerere, cu o banchetă față continuă.

Pernele de aer dau caroseriei Citroen C4 Cactus propria personalitate

Cu o lungime de doar 4.16 metri și un ampatament de 2.60 metri, C4 Cactus a ridicat standardele obișnuite ale unei mașini cu dimensiuni compacte. Prin proiectul caroseriei, francezul diferă în mod vizibil de alte modele din clasa sa de vehicule. Acest lucru s-a datorat, în special, pernelor de aer montate pe laterale, care prin elasticitate absorb loviturile minore și în acest fel ușile sunt protejate de zgârieturi. Citroen a numit sistemul dezvoltat pentru Cactus, Airbump, care este, de asemenea, utilizat ca spațiu de depozitare sub farurile din față și din spate. Pernele de aer pot fi comandate în culori contrastante pentru a da Cactus caracterul său propriu. De asemenea, neobișnuită este partea frontală puternic rotunjită a Citroenului compact care are plasate direct sub capotă din aluminiu în formă de fantă, luminile de zi LED. Un stâlp C puternic, bare de capotă, pasaje de roți rotunjite, placate cu plastic bătătoare la ochi, au marcat lansarea pe piață a C4 Cactus în 2014, sub cele patru linii de echipare de pornire disponibile: Home, Live, Feel and Shine. Citroen C4 Cactus vedere in interior

Ca diesel, Citroën C4 Cactus aproape ajunge la limita celor trei litri

Ca motorizare diesel, francezii oferă C4 Cactus cu motoare în patru cilindri cu două niveluri de performanță. Versiunea cea mai economică cu un design optimizat pentru funcționarea eficientă are 75 kW (99 CP), conform producătorului la un consum mediu de combustibil de 3,1 litri la 100 km, ceea ce corespunde unei emisii de CO2 de 82 g/ km. În proiectul convențional al Cactus, acest motor are un consum de 3,4 litri (89 g/ km CO2). Ca o alternativă la modelul cu cutie de viteze manuală cu cinci trepte, există și o versiune automată cu 68 kW (92 CP) care consumă 3,5 litri de motorină în medie și produce o cantitate de CO2 de 92 g/ km, fiind respinsă în cadrul programului Citroen. Seria Diesel conduce în clasa de eficiență energetică A + și îndeplinește, ca și motoarele pe benzină de pe C4 Cactus, specificațiile standardului Euro 6.

Motor pe benzină în trei cilindri pentru Seria Citroen C4 Cactus

Pentru varianta pe benzină a Seriei C4 Cactus a fost dezvoltată o nouă generație de motoare cu trei cilindri, care a intrat în program pe trei niveluri. În versiunea de bază cu cinci uși și un motor de 2.2 litri, modelul dezvoltă o capacitate de până la 55 kW (75 CP). Versiunile Cactus mai puternice, cu trei cilindri, dezvoltă 60 kW (82 CP) sau 81 kW (110 CP).