Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
citroen-c3-l-01.jpg

Citroen C3

Citroen C3 Prezentare

4,4 (ratings)

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Citroen C3, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Inovația tehnică este termenul cheie care definește istoria de un secol a brandului Citroën, dar și atenția pe care pasionații condusului o acordă acestor automobile franceze. Povestea Citroën îi este datorată lui André Citroën, antreprenorul care, în perioada Primului Război Mondial, a făcut planuri pentru schimbarea profilului întreprinderii sale din construcția de armament în construirea de autombile. Visul a devenit realitate în luna iulie a anului 1919, când, după un efort susținut alături de inginerul Jules Salomon, Citroën a vândut primul său automobil. Era modelul 10 HP Type A, cu motor cu patru cilindri de 13 kW, o viteză maximă de 65 kilometri pe oră și patru versiuni: torpedo (strămoșul versiunii hardtop), torpedo sport, sedan și coupe de oraș. Vânzările au fost timide la început, dar odată cu anul 1920, numărul de cereri s-a mărit constant, Citroën producând 100 de automobile pe zi și devenind astfel primul constructor de automobile în masă din Europa. În anul 1924, Citroën a lansat primul autovehicul cu corp integral din oțel, în condițiile în care lemnul era încă folosit de ceilalți constructori pentru scheletul caroseriei. În următoarele decenii, Citroën s-a remarcat, deopotrivă, prin campaniile asidue de marketing, prin sponsorizările acordate pentru diverse expediții și competiții, precum și printr-un lung șir de inovații tehnice care au marcat istoria automobilismului: sistemul de tracțiune pe față – lansat în 1934, sistemul de suspensie hidropneumatică și cu funcție de auto-nivelare – lansat în 1954, sistemul cu discuri de frână moderne – prezentat în anul 1955 și farurile pivotante – folosite din anul 1967. De asemenea, Citroën s-a remarcat ca unul dintre pionierii conceptului de aerodinamism în designul automobilelor. Cu toate acestea, în 1974 compania a intrat în faliment, două motive fiind definitorii: absența unui automobil de clasă mijlocie și lipsa unei motorizări puternice. Citroën încercase colaborări cu Renault, Peugeot și Panhard, cumpărase companiile Maserati și Berliet pentru a-și diversifica producția, dar eforturile au fost ineficiente. În acest cadru, Citroën și Peugeot au fuzionat, iar Citroën a reînceput să cucerească piața automobilistică. În colaborare cu Toyota s-a lansat Citroën C1 și prin cooperarea cu BMW s-a lucrat la dezvoltarea conceptului de automobil electric. De-a lungul anilor, Citroën a obținut mai multe titluri de Mașina Anului în Europa, respectiv, America, precum și titlul Mașina Secolului - în anul 1991. Citroen C3 privit din fata

Prima generaţie Citroën C3

În anul 2001, la Frankfurt Motor Show și la Bologna Motor Show, s-a lansat Citroën C3, un automobil super-mini, produs în versiunile hatchback cu cinci uși și decapotabilă cu două uși. Prima generație a fost disponibilă în două game de motorizări de 1.4 și 1.6 litri, cu cutie de viteze automată în patru trepte, manuală și semi-automată în cinci trepte. Multe dintre componente, precum șasiul, făceau parte și din gama Peugeot, fiind folosite pentru seriile Peugeot 207 și Peugeot 1007. Parte integrantă acestei prime generații C3 a fost modelul Pluriel, fabricat între 2003 și 2010, ca decapotabilă cu cinci trepte de deschidere a plafonului și cu motorizări de 1.4 și 1.6 litri. Citroen C3 privit din sus

A doua generație Citroën C3

Consumul mic de combustibul, emisiile scăzute de noxe și vizibilitatea sporită sunt elementele cheie ale celei de-a doua generații Citroën C3. Aceasta a fost lansată în anul 2009 la Frankfurt Motor Show și este disponibilă în versiuni diferite de motorizări de 1.4 și 1.6 litri, pe benzină și motorină, cu cutii de viteze manuală în 4 trepte, semi-automată și automată în cinci trepte. Sunt disponibile modele în patru variante după nivelurile de echipare: VT, VTR, Airdream șI Exclusive, toate menite să ofere o alternativă viabilă, de mașină nouă sau second hand, în fața concurentelor directe Opel Corsa, Volkswagen Polo și Renault Clio.