Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
default-banner-l-01.jpg

BMW M1

BMW M1 Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului BMW M1, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Constructorul german BMW deține unul dintre cele mai populare branduri din lume în ceea ce privește piața automobilistică. Cu o vastă experiență în industrie, BMW a fost mereu o companie inovatoare și vizionară, iar mașinile pe care le-a lansat au dovedit din plin aceste trăsături. Una dintre cele mai de impact serii lansate de-a lungul timpului a fost BMW M1. Această mașină trebuia să reprezinte un apogeu al iscusinței și talentului inginerilor germani, integrând totodată toate caracteristicile unei mașini de curse. Ideea unei astfel de mașini a apărut pentru a reprezenta BMW în Clasamentul Constructorilor bazat pe mașini de tip silhouette, care integrau caracteristicile mașinilor de curse, însă erau produse în serie. M1 a fost proiectat de către celebrul designer italian Giorgetto Giugiaro și a sa companie Ital Design. Întregul design al mașinii era gândit în jurul motorului de curse CSL. Cei de la Lamborghini urmau să construiască în jur de 400 de exemplare, făcând astfel modelul M1 eligibil pentru a participa la curse din categoria Group 4. După încheierea acestui proces, o versiune turbo a motorului CSL cu șase cilindri urma să fie instalată pe versiunile de curse. Din păcate însă, lucrurile nu au decurs așa cum au fost plănuite. Din cauza problemelor financiare seriose, Lamborghini ajunsese în pragul falimentului, astfel încât producția a început după termenul inițial stabilit în anul 1977, iar contractul a fost reziliat. În cele din urmă, mașina a fost lansată pe piață și a intrat în competițiile sportive în anul 1979. Din nefericire, lucrurile nu au fost grozave nici la acest capitol, întrucât în ciuda performanțelor tehnice excelente, au început să iasă la suprafață câteva probleme cu motoarele, cât și cu încadrarea în regulamentele stricte. În anul 1980, eșecul proiectului M1 era deja evident. Departamentul BMW Motorsports a primit o reducere de buget de mai bine de 75 de procente, iar producția seriei M1 a încetat în luna decembrie a anului 1980, după ce au fost construite 430 de mașini. BMW M1 vedere din lateral

Caracteristici Principale

După ce am aflat istoria acestei mașini, e timpul să aruncăm o privire asupra caracteristicilor principale ale mașinii. M1 era un fel de fruct interzis, genul de mașină după care toată lumea întoarce capul pe stradă. Cu toate că aspectul mașinii era impresionant, principala sa caracteristică era funcționalitatea. Întreaga caroserie era confecționată din fibră de sticlă de înaltă calitate și era foarte eficientă din punct de vedere aerodinamic. M1 era totodată prima mașină cu motorul dispus în zona mediană produsă în serie de către BMW. Propulsorul era un impresionant M88/1 de 3.5 litri cu cinci cilindri și injecție mecanică Kugelfischer. Acesta avea patru valve pe cilindru, producea 273 de cai putere și atingea o viteză maximă de 260 de kilometri pe oră. Versiunile turbo destinate competițiilor sportive beneficiau de un motor ce dezvolta în jur de 850 de cai putere. BMW M1 vedere din fata

Alte Modele

În luna aprilie a anului 2008, cei de la BMW au prezentat publicului mașina concept M1 Homage, lansat cu ocazia aniversării a 30 de ani a seriei M1. Homage avea motorul așezat în zona mediană, iar elementele de design erau inspirate atât din originalul M1 cât și din modelul BMW Turbo. Designul a fost realizat de același Giorgio Giugiaro, care a făcut și de data aceasta o treabă excelentă. Din păcate, versiunea Homage nu va ieși de pe porțile fabricilor BMW, însă iubitorii mașinilor de curse se pot încumeta la achiziționarea unui model de pe piața mașinilor second hand. Trebuie să vă așteptați însă la niște prețuri destul de mari, având în vedere atât popularitatea acestei serii, cât și numărul deosebit de mic de exemplare produse.