Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
default-banner-l-01.jpg

BMW Seria 5

BMW null Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului BMW null, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:47.094,- EUR*
Uzat din:1.043,- EUR*
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Seria 5 a celor de la BMW ocupă locul al doilea în topul celor mai vândute modele ale companiei, după celebra Serie 3. Iar asta spune foarte multe despre mașinile ce aparțin acestei serii. În anul 2010, compania germană a încasat din vânzările ei peste 50% din profituri. O altă confirmare a popularității incontestabile de care se bucură Seria 5 este și longevitatea destul de atipică în industria auto, seria făcându-și debutul pe piață în anul 1972. Aceste mașini sunt moștenitoarele modelelor Sedan cu patru uși din seria Neue Klasse produsă de către BMW între anii 1962 și 1977. Trebuie menționat faptul că Neue Klasse a adus o contribuție majoră la ieșirea din criza financiară prin care a trecut compania germană în anii ’50. Tranziția spre noua serie a fost una destul de spectaculoasă, întrucât BMW a abordat segmentul mașinilor de lux de mărime medie, însă deciziile luate la momentul potrivit au asigurat succesul și recunoașterea mondială de care Seria 5 se bucură și astăzi. BMW 520 din lateral bmw 520 din spate

Prima Generație

Prima generație BMW Seria 5, cunoscută și sub numele E12, a debutat cu modelele 518 și 520, echipate cu motoare M10 cu patru cilindri de 1.8, respectiv 2.0 litri. Un an mai târziu a debutat și modelul 525 echipat cu un motor M30 cu șase cilindri în linie, urmat în anii următori de modelele 528, 530, 533 și 535. Cu excepția modelului 520i, toate motoarele seriei E12 erau dotate cu performantele carburatoare Solex. În anul 1976, seria a primit o îmbunătățire în ceea ce privește design-ul, dar și o nouă variantă de 520 echipată cu un motor M20 de 2.0 litri cu șase cilindri. Mașinile puteau fi achiziționate cu diferite tipuri de cutii de viteze în 4 trepte, 5 trepte sau automate. Totodată, în cadrul acestei generații au fost lansate și o serie de modele speciale care beneficiau de tehnologii inovatoare și motoare mult mai puternice. Dintre acestea, modelul 535i are o importanță deosebită, fiind considerat precursorul lui BMW M5. Cu toate că Seria 5 a fost foarte apreciată de către public, au existat totuși câteva critici în ceea ce privește manevrabilitatea. Aceste probleme se manifestau în timpul virajelor strânse și cauzau adeseori tendințe de supravirare. Însă cei de la BMW au reușit să rezolve aceste probleme, astfel încât Seria 5 și-a putut continua periplul prin istorie. bmw F10 din lateral bmw F10 din fata

Generațiile Ulterioare

Cea de-a doua generație a Seriei 5, denumită E28, și-a făcut debutul pe piață în anul 1981. Printre îmbunătățirile de design s-au numărat farurile noi, barele de protecție mult mai groase și stopurile triunghiulare de dimensiuni mai mari. În ceea ce privește schimbările mecanice, menționăm introducerea unui motor diesel cu șase cilindri (disponibil și în versiunea turbo) și cutia de viteze automată. În anul 1984 a fost lansat modelul E28 M5, echipat cu motorul BMW S38 cu șase cilindri. În anul lansării, M5 era printre cele mai rapide modele sedan din lume și a inaugurat o noua gamă de mașini de mare performanță. Generația a treia a apărut în anul 1988, sub denumirea E34. De această dată, inginerii de la BMW au adus numeroase îmbunătățiri față de generația precedentă. Seria E34 era recunoscută drept una dintre cele mai fiabile modele de mașini de lux de pe piață, dobândind punctaje foarte bune la aproape toate capitolele. Autovehiculele din această serie erau și printre cele mai sigure, dispunând de airbag-uri de calitate, frâne anti-blocare și o caroserie deosebit de rezistentă. Modelele erau de asemenea dotate cu sisteme automate de control a tracțiunii și puteau fi echipate opțional cu un motor V8 cu tracțiune integrală. Cea de-a patra generație, lansată în 1996 cu denumirea E39, prelua o bună parte din dotările și tehnologiile folosite de modelul E38 din seria 7. Elementele de siguranță au continuat să fie îmbunătățite, motoarele au devenit mult mai puternice iar gama de opțiuni a fost mărită considerabil. În anul 1999 a fost scoasă pe piață versiunea Touring cu opțiuni precum Sistemul de Control al Distanței de Parcare sau suspensii moderne. Generația a cincea a debutat în 2004, aducând un design revoluționar și îndeajuns de contestat de către fanii seriei. Însă în ciuda acestor critici, mașinile din noua generație denumită E60 au cucerit în scurt timp piața, devenind cele mai vândute modele din întreaga serie. În 2011 a fost lansată cea de-a șasea generație sub denumirea F10. Cu toate că în ceea ce privește designul nu este la fel de îndrăzneț ca E60, această generație se bucură de sisteme și tehnologii moderne și performante, precum și de motoare deosebit de puternice. Mașinile BMW Seria 5 au împânzit întreg mapamondul și și-au făcut totodată loc în inimile pasionaților de automobile. Așa că nu putem decât să ne bucurăm de prezența lor și să așteptăm cu nerăbdare următoarele inovații pe care cei de la BMW ni le pregătesc.

Linkuri suplimentare