Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
default-banner-l-01.jpg

BMW Seria 3

BMW null Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului BMW null, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:35.073,- EUR*
Uzat din:698,- EUR*
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

BMW este una dintre cele mai apreciate și îndrăgite companii de pe piața auto, fiind totodată în topul celor mai buni constructori de automobile. Succesul lor se datorează în mare parte calității deosebite a mașinilor pe care le produc, dar și a performanțelor obținute de-a lungul timpului în competițiile sportive. Totul a început în anul 1917, odată cu înființarea Rapp Motorenwerke, companie producătoare de componente pentru avioane. Domeniul aeronautic este și sursa de inspirație a celebrului logo al companiei, care reprezintă o elice stilizată. După încheierea Primului Război Mondial în anul 1918, conform Tratatului de la Versailles, Germania primește interdicția de a mai construi avioane, astfel încât compania își schimbă numele în Bayerische Motorenken Werke și se reprofilează pe construcția de motociclete. Începând cu anul 1928, BMW intră și pe piața auto cu un prim model numit Dixi, produs sub licența constructorului englez Austin Motor Company. Începând cu anii ‘30, BMW reîncepe producția de motoare aeronautice pentru flota Germană, însă continuă dezvoltarea de automobile aducând totodată diverse inovații odată cu mașinile lor. În anul 1933, BMW lansează modelul 303, dotat cu motorul M78, primul lor motor cu șase cilindri în linie. O altă mașină celebră din acea perioadă a fost modelul 328. Echipat cu un motor M328 ce beneficia de o serie de cilindri speciali, modelul avea nu mai puțin de 78 de cai putere, o caracteristică impresionantă pentru acele vremuri. După cel de-Al Doilea Război Mondial, BMW se confruntă cu mari probleme financiare. Retricțiile usturătoare impuse de către tabăra câștigătoare, cât și pierderile masive cauzate de bombardamente au dus la situația în care fabricile companiei trebuiau să producă tigăi și oale din metale reciclate. Ceva mai târziu, BMW a primit permisiunea de a produce motociclete, astfel încât în anul 1947 începe fabricarea modelului R24. La începutul anilor ‘50, compania lansează pe piața un nou automobil, denumit BMW 501, primul model de lux creat de către inginerii germani. Din păcate compania nu a scăpat de probleme, astfel încât în anul 1959 BMW a ajuns din nou într-o situație foarte delicată din punct de vedere financiar, fiind foarte aproape de faliment. Consiliul director a luat însă deciziile corecte, iar falimentul a fost evitat. De aici încolo, BMW începe să evolueze pe o pantă ascendentă, lansând în anul 1975 una dintre cele mai de succes serii de automobile din istorie: BMW Seria 3. BMW Seria 3 vedere din fata

Prima Generație

Prima generație a Seriei 3 a fost moștenitoarea modelului BMW 02 Coupe, o mașină reprezentativă pentru standardele de calitate ale companiei, însă depășită din punct de vedere tehnologic. Primele modele lansate pe piață au fost 316, 318 și 320, fiind dotate cu motorul BMW M10 cu patru cilindri de 1.6, 1.8 și 2.0 litri. Deși venea cu un design reînnoit, trăsăturile stilistice derivate din modelul E12 erau destul de evidente. Interiorul a avut parte de o serie de inovații precum unghiul înclinat spre șofer al consolei centrale. În cadrul Salonului Auto Internațional de la Frankfurt din anul 1977, BMW a prezentat publicului noi variante ale modelului E21 care erau dotate cu motorul M20 cu șase cilindri în linie. Sistemul de frânare a fost îmbunătățit, iar noua gamă de dotări opționale includea servodirecția și o cutie de viteze de tip sport. BMW Seria 3 privit de sus

Generațiile Ulterioare

În anul 1982 a fost lansată cea de-a doua generație din Seria 3, denumită BMW E30. Primele modele erau disponibile în varianta Sedan cu două uși și erau dotate cu motoare cu patru cilindri sau cu șase cilindri în linie. Cu toate că designul exterior era destul de asemănător cu generația precedentă, E30 a avut parte de numeroase îmbunătățiri atât sub capotă, cât și în ceea ce privește designul interior. Printre cele mai importante îmbunătățiri se număra și modificarea suspensiilor pentru a reduce supravirajul. În anii care au urmat au fost lansate și variantele Sedan cu patru uși, decapotabil și Estate. Producția mașinilor din această generație a durat până în anul 1993, iar calitatea și puterea modelelor E30 pot fi verificate și astăzi pe piața modelelor second hand. Cea de-a treia generație a apărut sub numele E36 în anul 1992. Modelele din această serie au beneficiat de îmbunătățiri considerabile atât pe partea de design, cât și în ceea ce privește motorizarea. Seria 3 se află la cea de-a șasea generație, care a fost lansată în anul 2012 și a dobândit deja un binemeritat loc în topul celor mai apreciate mașini din industria automobilistică. Calitatea design-ului și a componentelor, performanțele de top și fiabilitatea au dus la vânzări record, ce însumează aproape 30% din vânzările totale pe care cei de la BMW le-au înregistrat de-a lungul timpului. Așa că dacă aveți ocazia, nu ezitați să încercați aceste bijuterii mecanice pe care încă le mai puteți găsi disponibile pe piață.

Linkuri suplimentare