Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
default-banner-l-01.jpg

BMW Seria 1

BMW null Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului BMW null, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:29.840,- EUR*
Uzat din:1.385,- EUR*
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

BMW este un brand aparte pe piața constructorilor de automobile. Compania germană a reușit să-și construiască o imagine impunătoare la nivel mondial, făcând parte din selecta clasă a producătorilor care au făcut istorie în segmentul automobilistic. Însă istoria lor este mai puțin cunoscută. Originile BMW încep cu Rapp Motorenwerke, o companie producătoare de motoare pentru avioane fondată în preajma începutului secolului XX. În anul 1917, Rapp Motorenwerke își schimbă numele datorită plecării unuia dintre fondatori, devenind Bayerische Motorenken Werke. Înfrângerea suferită de Germania după Primul Război Mondial a reprezentat un șoc puternic pentru nou înființata BMW datorită restricțiilor în ceea ce privește producția industrială. Începând cu anul 1923, odată cu eliminarea unora dintre aceste restricții, BMW începe să fabrice motociclete, urmând ca în anul 1928 să înceapă și producția de mașini. În perioada anilor ’30, compania își reia activitatea în domeniul aeronautic continuând în paralel cercetarea și dezvoltarea automobilelor. Anul 1933 marchează un moment important, o dată cu lansarea mașinii BMW 303, primul lor automobil echipat cu un motor cu șase cilindri în linie. Sfârșitul celui de-Al Doilea Război Mondial a fost dezastruos pentru BMW, atât datorită pagubelor rezultate în urma bombardamentelor, cât și a restricțiilor devastatoare impuse industriei germane. Timp de aproape doi ani, puținele fabrici care au supraviețuit distrugerilor au produs tigăi și oale din metale reciclate. Abia în anul 1947 BMW primește permisiunea de a produce motociclete, unul dintre primele modele lansate în acea perioadă fiind celebra BMW R24. Cu toate că în perioada imediat următoare a reintrat pe piața auto lansând chiar câteva modele importante, în anul 1959 compania se afla în prag de faliment. Însă deciziile inspirate ale mebrilor consiliului director au reușit să salveze situația, astfel încât BMW și-a putut continua activitatea, bucurându-se în scurt timp de un succes din ce în ce mai răsunător. Astăzi vom analiza istoria și evoluția mașinilor BMW Seria 1, o gamă de automobile compacte ce au continuat tradiția BMW Seria 3 Compact. Bmw seria 1 din spate

Prima Generație

Seria 1 și-a făcut debutul pe piața globală în toamna anului 2004 și a fost dezvoltată în paralel cu modelul E 90, aparținând Seriei 3. Acesta este și motivul pentru care mașinile din Seria 1 au foarte multe elemente în comun cu E90. Această gamă de modele a fost gândită ca o alternativă mai ieftină față de mașinile din Seria 3, care s-au îndreptat mai degrabă către piața de lux. În cadrul primei generații au fost lansate patru modele. Primul dintre acestea a fost E87, un hatchback cu cinci uși ce dispunea de tracțiune pe spate și un motor dispus longitudinal. În anul 2007 au mai fost lansate un hatchback cu trei uși (E81), un coupe cu două uși (E82) și o decapotabilă cu două uși (E88). Una dintre cele mai reprezentative mașini ale acestei generații a fost 135i. Era echipată cu un motor turbo cu șase cilindri ce producea 302 cai putere, fiind capabilă să accelereze de la 0 la 100 de kilometri în doar 5.3 secunde. Această mașină a primit în anul 2011 o serie de îmbunătățiri semnificative, dintre care cea mai importantă a fost noul motor N55 turbo cu șase cilindri în linie. Printre dotările standard se numărau farurile xenon, suspensiile sport, sistemul performant de frânare sau programul DSC prin intermediul căruia accelerația era îmbunătățită la ieșirea din viraje. Un alt model important a fost și M Coupe, o versiune de înaltă performanță echipată cu un impresionant motor twin turbo N54 cu 335 de cai putere. BMW seria 1 din fata

Generațiile ulterioare

Ce-a de-a doua generație a Seriei 1, apărută în anul 2011 sub denumirea F20, a păstrat trăsătura caracteristică a seriei, anume tracțiunea pe spate, cu toate că unele versiuni puteau beneficia și de tracțiune integrală. Motoarele au fost îmbunătățite, existând acum și opțiunea unui diesel de 1.5 litri. Atât modelele pe benzină, cât și cele diesel beneficiau de tehnologia turbo TwinPower și aveau un consum foarte scăzut. Printre dotările opționale se afla și o impresionantă cutie de viteze automată în opt trepte. Inginerii de la BMW au adus și o serie de îmbunătățiri foarte bine venite în ceea ce privește siguranța, mașinile beneficiind acum de un sistem de control al stabilității, precum și de șapte airbaguri. Această generație a Seriei 1 a beneficiat de un număr considerabil de dotări opționale precum Connected Drive, iDrive, Adaptive Headlight, Departure Warning sau Collision Warning. Seria 1 se bucură în continuare de o mare popularitate în rândul entuziaștilor auto. Faptul că este singura serie din gama compactă dotată cu tracțiune pe spate, dar și prețurile destul de accesibile, au avut fără îndoială o contribuție semnificativă, însă aceste mașini beneficiază și de toate calitățile pentru care cei de la BMW sunt recunoscuți la nivel mondial.

Linkuri suplimentare