Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
audi-tt-l-01.jpg

Audi TT

Audi TT Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Audi TT, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Printre modelele de succes pe care Audi le-a creat de-a lungul timpului se numără și Audi TT, o mașină sport care a devenit foarte îndrăgită pe întreg mapamondul. Povestea acestei serii începe în anul 1994 la Centrul de Design al Grupului Volkswagen din California. Doi designeri talentați, Freeman Thomas și J. Mays, au început să lucreze la un prototip ce a fost prezentat un an mai târziu la Salonul Auto din Frankfurt. O altă contribuție importantă la concepția mașinii a fost adusă de Martin Smith, căruia îi este atribuit inovatorul design interior al mașinii. Pentru producția caroseriei, Audi a dezvoltat o tehnologie nouă de sudură cu laser. Deși procesul de fabricare a fost întârziat din cauza acestei tehnologii, noile posibilități de design pe care le oferea le-a permis designerilor și inginerilor o libertate de expresie ce s-a concretizat în formele care au ajuns să fie asociate cu seria TT. Numele acestui model provine din istoria de succes a motoarelor create de NSU în celebrele curse Tourist Trophy din Insula Man. NSU, care a făcut parte din marea fuziune a Uniunii Auto AG din anii ‘30, începuse să concureze în Tourist Trophy incă din 1911, înregistrând numeroase succese de-a lungul timpului. Modelul TT de la Audi a fost inspirat din Modelele 1000 TT, 1200 TT și TTS produse de NSU în anii 60. Audi TT vedere din lateral

Mk1 - Prima generație a seriei TT

În luna septembrie a anului 1998, Audi lansează oficial primul model Audi TT în varianta Coupé, urmat un an mai târziu de o variantă Roadster. Platforma care stă la baza acestui model este PQ34 (A4) , dezvoltată de Grupul Volkswagen și folosită la mașini precum Volkswagen Golf Mk4, Audi A3 sau Škoda Octavia. Varianta finală nu era foarte diferită față de prototip, singurele diferențe fiind bările de protecție ușor modificate și adăugarea unor geamuri în spatele portierelor. O serie de accidente în care au fost implicați conducători de Audi TT au apărut pentru o scurtă perioadă pe primele pagini ale ziarelor din Europa, motiv pentru care proprietarii celor două modele au fost rugați să-și aducă mașinile în service pentru a li se îmbunătăți manevrabilitatea la viteze mari. Alte îmbunătățiri aduse acestui model au fost Sistemul Electronic de Stabilizare, modificarea suspensiilor și adăugarea unui spoiler în partea din spate. Toate aceste modificări au fost încorporate în viitoarele versiuni ale TT-ului. Din punct de vedere mecanic, prima generație era echipată cu motoare pe benzină în variantele cu tracțiune pe față sau 4X4 quattro. Motoarele erau de 1.8 litri cu patru cilindri în linie, având 178 cp, respectiv 222 cp. Cu toate că motoarele aveau, în principiu, un design asemănător, versiunea de 222 cp dispunea de un turbocompresor, un sistem adițional de răcire și alte componente interne care-i permiteau să atingă performanțe mai bune față de cealaltă versiune. În anul 2005, Audi a scos pe piață o ediție limitată numită Audi TT Quattro Sport, care s-a bucurat de o mare popularitate în rândul entuziaștilor și colecționarilor. Audi TT vedere din fata

Generațiile ulterioare

În anul 2005, Audi lansează prototipul celei de-a doua generații a modelului TT, bazat pe platforma A5 (PQ35), produsă de Volkswagen. Printre dotările noului model se numără caroseria din aluminiu, pentru a echilibra distribuția greutății sau tracțiunea pe față sau 4x4 quattro. Noul TT era disponibil în variantele 2+2 Coupé sau Roadster cu două locuri. În ceea ce privește motorizarea, cea de-a doua generație TT venea echipată cu unul din două motoare pe benzină, ambele cu patru cilindri în linie. Primul era un EA888 de 1.8 litri supraalimentat, cu tehnologia Turbocharged Fuel Stratified Injection, în timp ce al doilea era mult mai cunoscutul EA113 de 2 litri cu TFSI. Mașinile mai erau echipate cu o cutie de viteze manuală în șase trepte și o suspensie mult îmbunătățită. Anul 2014 ne aduce prototipul celei de-a treia generații TT, prezentarea având loc la Salonul Auto de la Geneva. Noua generație urma să fie lansată pe piață la începutul anului 2016. Aceasta a primit numeroase îmbunătățiri, atât în ceea ce privește dotările, cât și pe partea de design, aducând modelul TT în epoca modernă a mașinilor sport de top.