Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
audi-a8-l-01.jpg

Audi A8

Audi A8 Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Audi A8, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Când vine vorba de mașini de lux, este imposibil să nu te gândești la modelul Audi A8. Cu toate că a fost lansat în anul 1994, istoria acestui model începe puțin mai devreme, prin anul 1988, când Audi a intrat pe piața automobilelor de lux cu modelul Audi V8. Numele provine de la puternicul motor V8 folosit pentru prima oară de către această companie. Totodată, Audi V8 a fost prima mașină Audi ce a combinat tracțiunea integrală quattro cu o cutie de viteză automată. Caroseria era din oțel galvanizat cu o garanție anti-coroziune de 10 ani. Mașina a fost proiectată pentru a deveni modelul de top al companiei, beneficiind de numeroase dotări de lux, precum interiorul din piele sau tracțiunea integrală quattro. Audi V8 a împrospătat imaginea celor de la Audi, oferind entuziaștilor auto o alternativă viabilă la ofertele unor competitori precum Mercedes Benz. Deși era construit pe platforma C3 proiectată de Volkswagen, V8 era destul de diferit față de modelele ce foloseau aceeași platformă, precum Audi 100 sau 200. Cu un design nou pentru faruri și bara de protecție, un grilaj inovator plasat pe capotă, aripi pronunțate și un interior complet diferit, V8 era disponibil doar cu jante din aliaj de 15 sau 17 țoli. În ceea ce privește motorizarea, clienții putea alege unul dintre cele două motoare V8 cu 32 de valve, unul de 3.6 litri, iar celălalt de 4.2 litri. Producția acestui model a fost oprită în anul 1993, iar în 1994 Audi a hotărât să redenumească modelul pentru a se alinia cu noua lor nomenclatură. Audi A8 vedere din fata

Prima generație A8

Salonul Auto de la Geneva din anul 1994 a găzduit lansarea oficială a noului model de lux produs de Audi, A8. Prima mare diferență față de predecesorul V8 era noua patformă din oțel D2, denumită Audi Space Frame. Pe lângă modelul standard de A8, clienții puteau cumpăra versiunea A8L, care beneficia de un ampatament mai mare. În anul 1997, A8 împreună cu modelul A6 au fost primele mașini Audi dotate cu noul Sistem Electronic de Stabilizare (ESP) pentru tracțiunea integrală. Tot atunci au fost introduse, pentru prima oară într-o mașină, airbag-uri pentru scaunele din spate. Versiunile din 1997 erau disponibile atât în varianta cu tracțiune pe față cât și în cea cu tracțiune integrală quattro. Modele cu tracțiune pe față aveau două tipuri de motoare: un V6 de 2.8 litri cu 190 cp și un V8 de 3.7 litri cu 230 cp. Versiunea cu tracțiune integrală era dotată cu un puternic motor V8 de 4.2 litri cu 295 cp. Fiind o mașină de lux, printre dotările standard se numărau interiorul din piele și lemn masiv, scaune cu încălzire încorporată, un sistem complex de control climatic și un performant sistem audio Bose. În 2001 Audi V8 putea fi achiziționat cu motorul compact W12 de 6 litri construit prin asamblarea a două motoare VR6 în dreptul arborelui cotit. Această variantă a fost destinată mai mult colecționarilor, întrucât a fost produsă în doar 750 de exemplare. Producția primei generații A8 a fost oprită în august 2002. Audi A8 vedere din lateral

Generațiile ulterioare

În anul 2002 a fost lansată pe piață cea de-a doua generație A8. Noua platformă D3 a fost dezvoltată timp de aproape șase ani, permițându-le inginerilor să creeze mașini mai lungi, cu interioare mult mai spațioase. Una din prioritățile designerilor a fost crearea unei identități centrate în jurul șoferului, eliberând interiorul mașinii de numărul mare de butoane de control. Acest lucru a fost realizat prin introducerea unui sistem multimedia avansat (MMI), aceasta fiind o premieră modială. Integrat cu acest sistem era o rețea de fibră optică de mare viteză numită MOST Bus, care interconecta cele câteva zeci de microprocesoare atribuite diferitelor sisteme, oferind șoferului un nivel de control nemaiîntâlnit. Cea de-a treia generație a debutat în anul 2009 și în decursul câtorva ani, Audi A8 transformându-se într-o adevărată minune tehnologică. Printre dotările inovative se numără head-unit-ul ultraperformant cu un procesor Tegra 3, modulul infraroșu și sistemul de detecție a pietonilor pe timpul nopții sau sistemul de evitare a coliziunilor Pre sense (asemănător cu Pre-seif de la Mercedes). În momentul de față, Audi A8 are un binemeritat loc de cinste în gama mașinilor de lux.