Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
ariel-atom-l-01.jpg

Ariel Atom

Modele produse de către britanici sunt pentru mulți fani ai modelelor „roadster” întruchiparea acestei categorii de mașini încă de la începuturile sale. Într-adevăr, constructorii britanici s-au orientat încă din anii 1920 spre această categorie de drop-top cu două locuri, dezvoltând ei înșiși tradiția clasei. În acest mod de construcție se încadra și o construcție de dimensiuni reduse prin renunțarea la elemente precum cele de protecție contra intemperiilor sau cele care asigurau confortul interior. Astfel, li se oferea constructorilor posibilitatea de a obține performanțe crescute de la mașinile lor cu motoare de putere relativ scăzută, spre deosebire de alți producători care, deși instalau motoare care ofereau mai mulți cai putere, nu reușeau a se apropia de performanțele roadsterelor. Însă totuși, cei care se orientează spre piața mașinilor folosite a roadsterelor britanice vor găsi și modele ultra moderne care combină conceptul purist cu tehnologia secolului 21. În acest sens, un exemplu a fost dat de către producătorul englez Ariel, care prin modelul Ariel a reușit să construiască o variantă încăpățânată de roadster: aceasta amintea prin elementele de construcție și de design de cele ale unei mașini de Formula 1. Ariel Atom vedere din fata

Automobilul sport Atom continuă tradiția brandului istoric Ariel

Prin intermediul modelului Atom s-a reușit la sfârșitul anilor 1990 consolidarea tradiției unuia dintre cei mai vechi producători de mașini britanici, originile sale datând încă din anii 1900. Înainte ca numele mărcii să fi dispărut temporar la sfârșitul anilor 1970, Ariel a fost unul dintre cei mai proeminenți furnizori de motociclete orientate spre sport. Însă numele Ariel a rămas să rezoneze cu motociclete cu care britanicii încă mai sărbătoreau succese în anii 1960. O imagine sportivă a mărcii a fost creată în special în Statele Unite ale Americii și în Anglia. Tocmai de pe aceste considerente voia brandul Atom să profite și să intre pe piața liberă americană a modelelor de mașini exotice. Ariel Atom vedere din lateral

Modelul Atom a fost pus în producție în Marea Britanie în anul 2002

Sprijinul a venit curând de la un partener American. După începerea producției în 2002 a modelui Atom, acesta a fost pus în vânzare și în Statele Unite. Versiunile americane echipate cu motoare de la General Motors au apărut însă foarte rar pe piața europeană, fie că era vorba despre modele noi sau la mâna a doua. De obicei, Ariel își servea clientela prin vehiculele construite în fabrica din Anglia. Acolo, diferite generații ale modelului Atom erau convertite, în loturi mai mici, în versiuni Buggy-Nomad, cu scopul de a completa programul off-road al brandului Ariel.

Ariel construia Atom ca un model foarte ușor cu două locuri, fără caroserie propriu-zisă

Câteva elemente tehnice, precum și motorizarea modelului Atom au fost modificate în mod repetat de către producător de-a lungul istoriei sale. La designul de bază al modelului nu se schimbă nimic. Fiecare generație de Atom se caracterizează printr-o construcție inconfundabilă cu un cadrul tubular, în stilul echipamentelor de curse profesionale cum ar fi cele din Formula 1. Singura parte separată a corpului era un ornament din fibră de sticlă în formă de săgeată gasită la partea din față a mașinii. Amortizoare, tije de suspensie, direcție, toate erau expuse. De asemenea, preluat de la mașinile de curse era radiatorul așezat în partea din spate a scaunelor, care servea și ca suport pentru cușca de protectie a mașinii în cazul în care aceasta s-ar fi răsturnat. Scaunele în forma unei tăvi erau construite dintr-un plastic impermeabil și puteau fi fixate între acel cadru tubular exterior și șasiu. Reieșea, astfel, o mașină ultra-ușoară care putea fi folosită, în funcție de echipare, fie ca mașină de curse pe pistă, fie ca mașină sport pe șosea. Ariel Atom vedere din spate

Ariel Atom era echipată cu toate cele necesare pentru a trece inspecția tehnică

Construcția aproape fără caroserie și cadrul metalic expus confereau mai degrabă aspectul unei mașini de curse însă ea venea, la cerere, cu toate necesitățile, încât să poată fi desemnată a fi legală de condus pe drumuri publice. Erau oferite toate standardele necesare, anume stopuri spate, oglinzi laterale, precum și tehnologie de control a emisiei noxelor. Așadar, cei care își comandau o mașină nouă sau cei care își achiziționau una la mâna a doua trebuiau să se asigure că au echipamentul necesar pentru a o face legală din puncte de vedere tehnic, de a circula pe străzi. Diferențe existau și la motorizări, acestea variind de la an la altul.

Ariel echipează Atom cu motoare diferite de la an la an

Odată cu lansarea modelului Atom 1 în anul 2002, Ariel punea la dispoziția mașinii două tipuri de motorizare de la Rover, unul cu capacitate cilindrică de 1,6 litri și altul de 1,8 litri. Prin acestea se oferea o putere de până la 93 kW (126 CP). În anii urmatori, britanicii au ales motoare de la producătorul japonez Honda pentru modelele Atom 2 și Atom 3, la care au adaptat o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Se foloseau motoare VTEC cu capacitate cilindrică de 2,0 litri care furnizau o putere de 183 kW (248 CP). Inginerii de la Atom au și supraalimentat aceste motoare de la Honda, crescând puterea la 221 kW (300 CP). Pe unele piețe, acestea erau cunoscute și sub numele de Atom 300. La noua versiune de Atom 3,5R, inginerii au montat un motor supraalimentat care furniza o putere de 261 kW (355 CP).

Există o versiune americană a Atom Ariel cu motor turbo V8

În anul 2008 a apărut Atom 500, care reprezenta cel mai puternic model al seriei, dotat cu un motor V8 cu capacitate cilindrică de 3,0 litri ce oferea o putere de 373 kW (507 CP). Erau greu de găsit aceste modele produse în Statele Unite în țările europene, fie că era vorba despre modele noi, fie la mâna a doua, acestea apărând în anul 2014 sub numele de Atom 3S, având o putere maximă de 272 kW (370 CP). Datorită modelelor noi care se îmbunătățeau în mod constant în ceea ce privește greutatea, modelul de 600 kg nu avea probleme legate de valorile cailor putere, reușind să atingă viteza de 100 km/h în mai puțin de trei secunde, punând-o în topul celor mai rapide mașini produse vreodată.