Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
alfa-romeo-spider-l-01.jpg

Alfa Romeo Spider

Alfa Romeo Spider Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Alfa Romeo Spider, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Începuturile brandului Alfa Romeo datează din anul 1910, când Fabrica de Automobile Anonimă Lombardă (ALFA) a fost înfiinţată de investitori italieni, având la bază Societatea Anonimă Italiană Darracq. Primul automobil produs în afara mărcii Darraq a fost modelul 24 HP, un vehicul de pasageri construit în variantele de caroserie torpedo, limuzină şi baquet. Pornind de la modelul de bază, ALFA a construit două versiuni de cursă, cu viteză maximă de 110 km/oră, şi a intrat în competiţiile automobilistice. 680 de exemplare ale modelului 24 HP au fost vândute până în 1920, punând bazele uneia dintre companiile care avea să fie recunoscută în plan mondial prin viteza, eleganţa sau avangardismul maşinilor sale sport. Alfa Romeo s-a afirmat în Formula 1 câştigând, în 1950, primul campionat organizat vreodată, și clasându-se pe primul loc în alte competiţii cu profil sportiv din Europa şi America. Astăzi, Alfa Romeo Automobiles S.p.A. face parte din grupul Fiat Chrysler şi are în portofoliu cinci serii: MiTo, Giulietta, 4C, Giulia şi Stelvio. vedere din lateral Alfa Romeo Spider

Prima generaţie

La cea de-a 36-a ediţie a Show-ului Auto de la Geneva a fost lansat Alfa Romeo Spider. Se întâmpla în anul 1966, iar noua maşină sport avea la bază maşinile concept Alfa Romeo Superflow şi Alfa Romeo Spider Super Sport. Se remarca, astfel, prin designul aerodinamic, dar şi prin faptul că pentru a o denumi, constructorul Italian a lansat un concurs public. În urma lui, denumirea trebuia să fie Duetto, dar ea nu a putut fi adoptată din cauza problemelor legate de înregistrarea mărcii. Spider era propulsat de un motor de 1570 cm cubi care producea 109 CP şi era conectat la cutia de viteze manuală în cinci trepte. În cadrul acestei prime generaţii au apărut alte două modele: 1750 Spider Veloce, care atingea 190 km/oră, şi Spider 1300 Junior, cu motor de 89 CP. vedere din fata Alfa Romeo Spider vedere bord Alfa Romeo Spider

Alte trei generaţii

O dată cu cea de-a doua generaţie, Spider dispunea de mai mult spaţiu pentru bagaje, iar în cadrul faceliftului din 1974-1975 a apărut în configuraţia 2+2 locuri. O schimbare radicală de design a avut loc la cea de-a treia generaţie prin includerea cauciucului negru la farurile de pe spate şi de pe faţă; în plus, în Statele Unite ale Americii, modelul era disponibil cu un motor de 2.0 litri marca Bosch, cu injecţie electronică, care avea să devină obişnuit şi în Europa, prin cea de-a patra generaţie, între anii 1990-1993. Ventilatorul electric, luminile din spate în stilul modelului Alfa Romeo 164, sistemul de diagnosticare la bord şi transmisia automată opţională s-au numărat printre ultimele îmbunătăţiri ale seriei. Un număr de 110.128 exemplare au fost construite de-a lungul celor 23 de ani, Alfa Romeo Spider remarcându-se drept maşina sport ale cărei multiple versiuni şi preţul de vânzare sub cel al altor vehicule din clasa sa au fost factori determinanţi ai popularităţii ei. Astăzi, un Alfa Romeo Spider rulat înseamnă posibilitatea de conduce una dintre legendele drumurilor de altădată, o maşină la al cărei volan a stat Dustin Hoffman în celebrul film „Absolventul”.