Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
alfa-romeo-159-l-01.jpg

Alfa Romeo 159

Alfa Romeo 159 Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Alfa Romeo 159, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Fondată la data de 24 iunie 1910 la Milano, compania Alfa Romeo Automobile S.p.A. activează și în zilele noastre, fiind printre cele mai titrate companii de autovehicule din lume. Din anul 1911, compania a fost implicată în producerea mașinilor de curse, având o reputație considerabilă în construirea mașinilor sport premium. În anii 1932-1986 a fost deținută de Instuto per la Ricostruzione, mai apoi devenind parte a Grupului Fiat, iar din februarie 2007 și a Grupului Fiat Spa Automobile. Inițial, compania a fost fondată de Societa Darracq, societatea francezului Alexandre Daracq, alături de alți investitori italieni. În anul 1909, sunt disponibile pentru prima dată mașinile italiene, compania numindu-se Alfa de la Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, în continuare în parteneriat cu Darracq. Primul vehicul non-Darracq a fost produs în 1910 cu numele 24HP, sub comanda proiectantului Giuseppe Merosi. În anii 1910 și 1911, Franchini Ronzoni a concurat pentru companie în cadrul curselor cu modelul 24HP. În 1915, compania intră sub conducerea lui Nicola Romeo, schimbând numele în 1920 în Alfa Romeo, prima mașină a noului brand fiind Alfa Romeo Torpedo. A concurat în continuare în competiții, inclusiv Grand Prix-uri de Formula Unu, curse, turnee și mitinguri. Au concurat ca și constructori și furnizori de motoare, sub numele Alfa Corse sau Autodelta. În 1913, la trei ani după înființarea companiei, a fost construită prima mașină de curse, care a și câștigat Campionatul Mondial de Grand Prix în 1925. Enzo Ferrari a fondat în 1929 Scuderia Ferrari, echipa de curse Alfa Romeo, înainte de a deveni independent în 1939. Alfa Romeo are o siglă care nu s-a schimbat radical cu timpul. Inițial, a fost ales un semn circular împărțit pe verticală în două părți, pe partea stangă o cruce roșie pe un simbol alb - steagul orașului Milano, iar pe partea dreaptă faimosul șarpe care mănâncă un om (un maur), acesta fiind un simbol al familiei Visconti. Singurele modificări au fost realizate la nivelul cromaticii. Alfa Romeo 159 vedere din lateral Alfa Romeo 159 vedere din fata

Alfa Romeo 159 și modificările aduse

Alfa Romeo 159 nu a avut parte de o dezvoltare prea prielnică, fiind proiectat inițial de Fiat-General Motors, proces încheiat în 2005. Inițial, lui 159 i-a fost destinat să utilizeze platforma Epsilon a GM; cu toate acestea, în timpul dezvoltării sale, în fazele finale, a fost schimbat la platforma GM / Fiat Premium. (Platforma Premium este mai rafinată și mai costisitoare, fiind destinată mașinilor executive cum ar fi Alfa Romeo 166, succesor lui 159, dar care nu s-a materializat niciodată, așa că Alfa Romeo a încercat să recupereze o parte din costurile de dezvoltare a platformei, folosind-o la finalizarea modelului 159. General Motors planificase inițial modele Cadillac, Buick și Saab pentru această platformă, dar pe problemele de cost are loc o schimbare. Din păcate, tranziția târzie a lui 159 la noua platformă a avut un impact fundamental asupra autovehiculului, aducându-i lui 159 o greutate excesivă, o problemă împărtășită de surorile sale, Alfa Romeo Brera coupe și Spider. În anul 2008 au fost introduse modificări aduse la interior, tabloul de bord și diferite instrumente au fost înlocuite cu altele din materiale și componente din aluminiu, modificare care a redus masa proprie a autovehiculului cu 45 kg (99 livre). În consecință, utilizând platforma auto executivă, 159 este mai mare decât predecesorul său, având cu 4660 mm (183,4 inch) mai mult decât Alfa 156, 1828 mm (71,9 inch) lățime și 1417 mm (55.7 inch) înălțime. Dimensiunea lui 159 l-a făcut în mod considerabil mai confortabil decât 156, datorită interiorului mai mare și mai spațios. Cu toate acestea, creșterea considerabilă a dimensiunilor a descurajat mulți proprietari ai modelului 156, aceștia considerând că 159 a fost lansat ca model de înlocuire directă. Datorită platformei sofisticate Premium pe care se bazează acum 159, acesta beneficiază de un nivel ridicat de siguranță, iar șasiul este unul dintre cele mai bune din această categorie la 180,000 daNm / rad. Din 2011, 159 a fost alimentat numai de motoarele diesel, cu 136 CP (100 kw; 134 CP) și 170 CP (125 kw; 168 CP) 2.0 JTDM disponibile pe 159 Sportwagon, și numai 136 CP (100 kw; 134 CP) variantă disponibilă pe 159 sedan, model căutat în continuare pe piața mașinilor second hand.